مجموعة البورصة المصرية

مجموعة البورصة المصرية (http://www.BORSAEGYPT.com/index.php)
-   التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية (http://www.BORSAEGYPT.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   محمود مصطفي و البورصة المصرية _ عودة بعد غياب عن المنتدي (http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?t=882395)

mahmoud moustafa mahmoud 04-23-2011 06:00 PM

محمود مصطفي و البورصة المصرية _ عودة بعد غياب عن المنتدي

محمود مصطفي
مدير حسابات عملاء و مدير محافظ ( مجانا ) و محلل فني

الموبيل : 0103178738

جروب الفيس بوك : محمود مصطفي محلل فني و مدير محافظ اوراق مالية

الايميل : [email protected]
[email protected]

mahmoud moustafa mahmoud 04-23-2011 08:21 PM

رد: محمود مصطفي و البورصة المصرية _ عودة بعد غياب عن المنتدي

انا تحت امر اي حد عايز اي مساعدة في محفظتة او عايز تحليل اي سهم او عايز اي استشارة

bodisaudi 04-23-2011 08:45 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مبروك على حضرتك الباب الجديد
و
مبروك علينا حضرتك

تحيــــــــــــــــــــاتي

mahmoud moustafa mahmoud 04-23-2011 08:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodisaudi (المشاركة 1060230903)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مبروك على حضرتك الباب الجديد
و
مبروك علينا حضرتك

تحيــــــــــــــــــــاتي

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاتة

اللة يبارك في حضرتك و انا كنت في المنتدي هنا زمان و الباب بتاعي كان مثبت لكن انسحبت لاني كنتي مشغول جداا لكن الحمد لله رجعت تاني اهو قولت عشان اساعد الناس في الظروقف الي احنا فيها

mahmoud moustafa mahmoud 04-23-2011 09:09 PM

تحليل مؤشر 30

المؤشر حاليا يكون قاع لية في المنطقة من 4790 الي 5000 و المؤشر حاليا عامل ديفرجن ايجابي بينة و بين المؤشرات الفنية الماكد و السي سي اي و ال ك اس تي ديلي اي يتوقع صعود المؤشر الفترة القادمة و احتمالية تكون دبل بتوم في المؤشر و تتاكد هذة النظرة بكسر المقاومة 5340 نقطة و في هذة الحالة يكون للمؤشر تارجت عند 5600 نقطة و التي في حالة كسرها بفوليم قوي يكون للمؤشر تارجت في المنطقة من 6200 الي 6300 مرورا بالمقاومة القوية عند 5800

و النظرة العامة علي المؤشر هي لمعرفة جو السوق العام فقط و لكن انصح بمتابعة الاسهم لوحدها و تحليلها كل واحد لوحدة

mahmoud moustafa mahmoud 04-25-2011 12:54 AM

سهم من الاسهم الي انا شايفها ممتازة

سهم العربية للمحابس

السهم حاليا بيعمل دبل بتوك و ارتد من الدعم 3.03 جنية و مؤشراتة الفنية عاملة ديفرجن ايجابي مع حركة السهم و السهم حاليا عندة تارجت اول عند 4.03 جنية لو كسرها يروح 5.03 جنية و وقف الخسارة تحت 3 جنية يعني بنتكلم في مكسب التارجت الاول في حدود 22 % و لو حصل و كسرنا التارجت الاول يبقي المكسب في حدود 52 % و لو حصل و السهم نزل لتحت تبقي الخسارة 10 % فقط يعني سهم ممتاز و مؤشراتنة الفنية ممتازة

mahmoud moustafa mahmoud 04-25-2011 01:06 AM

سهم كمان من توصياتي

سهم جي ام سي

السهم حاليا شراء و عندة مقاومة عند 4 جنية لو كسرها يبقي عندة تارجت عن 4.65 جنية و وقف الخسارة تحت 3.35 جنية يعني مكسر التارجت الاول 15 % و مكسب التارجت الثاني 36 % و لو لقدر اللة السهم لف وقف الخسارة تحت 3 % فقط يعني بردة سهم ممتاز

mahmoud moustafa mahmoud 04-25-2011 01:14 AM

سهم الالومنيوم العربية

في حالة كسر السهم للمقاومة القوية 60 جنية بفوليم قوي و الثبات فوقها يكون السهم شراء بقوة لتارجت 82.5 جنية مرورا بالمقاومات 66 و 76.5 جنية و حيبقي وقف الخسارة بتعنا تحت 59 جنية بعد كسر 60 جنية لفوق و مؤشراتة الفنية ممتازة ايضاا يعني مكسب في حدود 37 5 ان شاء الله و وقف الخسارة تحت بنسبة 2% فقط

tarek_morsey 04-25-2011 11:53 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن ققاط العربية حليج والقومية للاسمنت والعقارية للبنوك شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

mahmoud moustafa mahmoud 04-25-2011 12:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek_morsey (المشاركة 1060231715)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممكن ققاط العربية حليج والقومية للاسمنت والعقارية للبنوك شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

و عليكم السلام و رحمة الله و بركاتة

العربية لحلبج الاقطان

عندها دعم قوي في المنطقة من 3.05 الي 3.15 جنية لو اتكسرت تبقي و عندة مقاومة عند 4 جنية

القومية للاسمنت

عندة دعم عند منطقة 22 جنية دعم قوي لو كسرها يبقي وقف خسارة لكن غالبا مش حتتكسر و عندة مقاومة عند 24.7 جنية و لو كسرها يروح 26.9 جنية

العقارية للبنوك الوطنية

عندة دعم قوي عند 16.75 جنية و عدنة مقاومة عند 18.8 جنية لو كسرها بفوليم قوي حيروح المنطقة من 222 الي 23.5 جنية

الساعة الآن 01:55 PM.