قديم 05-16-2010, 02:59 AM   #509
محلل فنى

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 02:59 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
بالنسبة للسوق عموما المؤشر اغلق عند 6917 تمام
الدعوم الاكيدة والحقيقية

لان ناس كتير بتكتب زي نا هي عاوزة ودة بيكون لاغراض شخصية وطبعا لما السوق يرد ويكون هو اشتر اللي عاوز يشترية يطلع بسرعة ويقول الحمد اللي السوق رد بسرعة اهة ,,, بما يرضي ربنايا جماعة
الدعوم الحقيقية للمؤشر كالتالي (6836 وبعدها 6747 وبعدها 6702 ) يعني عندنا 3 دعوم حقيقية للمؤشر حدد يقولي بقي بامارة اية الناس تقول المؤشر رايح 6600 ولا 6500 ولا حتي 6200 هي ارقام وخلاص طيب بلاش كدة عندك اسمنا في الجي دي ار مثلا تليكوم اخر سعر زي مصر هنا تمام وانشاء والتجاري الدولي والوحيدة اللي نازلة هيرمس ومش نازلة قوي كمان كدة بالبلدي اسعار ال جي دي ار في لندي تمام زي مصر والتوصيات ليهم كلهم احتفاظ ماعدا هيرمس بيع ومظنش انها هتزل قوي هتروح فين يعني وكمان المهم ان دي اسعار الجمعة يعني الاسهم هناك اخذت النزول خلاص لان اوروبا وامريكا نازلة الخميس والجمعة طيب العادي اية اللي يحصل يوم الاثنين بلاش كدة وكدة خلينا نقول في نزول تاني في اوروبا وامريكا الاثنين يبقي العادي اية اللي يحصل الثلاثاء ما عليا بما يرضي ربنا الداون جونز قلنا دعم واتكسر عند 10900 يعني اصبح مقاومة الان ومن خلال الملاحظة والتحليل الفني كذا مرة اثناء الجلسة يرد من عند 10500 وكمان رد من عند 10550 اخر الجلسة كان الاداء جيد جدا واغلق عند 10620 واضح جدا انة بيحترم الدعوم الحقيقية بمعني ان امريكا لو فيها نزول تاني كان كسر 10500 يوم الجمعة فانا اتوقع الاتجاة عرضي بين 10500 و10900

نيجي بقي المقاومات للمؤشر بتاعنا بالترتيب (6966 _وبعدها 7012 _وبعدها 7177) اما عن اسهم المضاربات فاغلبها بيع بما فيهم عبر المحيطات اللي بهدلنا وبهدل الناس والحمد اللة كانت التوصية خروج عند ال36 لانة يستهدف ال 30 وكسرها طبعا وبكرر الكلام كسر ال 28 عدل هتلاقية ب 22 وعلشان الامانة عند دعم 24 و23 و22 وفي ناس بتقول هيرد من ال27 وناس بتقول 25 وكل واحد بكلمة المهم ان الاتجاة هابط علي جميع المستويا اما رايي انا ان اعضاء مجلس الادارة عاوزين يدخلوا الاكتتاب العام اللي هو ب 22 سنت لذا عاوزين السعر ينزل علشان محدش يدخل الاكتتاب ويدخل هو وطبعا نسبة التخصيص بكدة هتكون عالية ويزود نسبتة في الشركة بالطريقة دي بعدما باع سابقا باسعار عالية جدا يا سلام علي بورصة البطاطا فعلا بورصة بطاطا وطبعا دي وجهة نظر شخصية ممكن يحصل العكس وهو لو عرف انا بالذات بكتب اية عن عبر المحيطات طبعا هيعمل العكس مباشرت يا ريت لعل وعسي يطلع شوية علشلن الناس اللي خسرانة جامد في السهم دة عموما انا اسف طولت عليكم واللة الموفق

اوافقك الراى وبجد بجد لفض فوك وبارك الله فيك ولك .. اتمنى لك كل التقدم والتوفيق

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

hoda elmenshawy غير متواجد حالياً