قديم 05-26-2010, 11:32 PM   #579
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-26-2010 الساعة : 11:32 PM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
هام جدا جدا بالنسبة للمؤشر

كسر ثلاث دعوم في يوم واحد وهبوط قوي بالشكل دة خطر جدا من غير رعب وبانك نركز شوية علشان نعرف احنا رايحين فين عندنا نقطة مهمة اتكسرت لابد من الصعود غدا والاغلاق اعلاها علشان يكون في شوية امل النقطة دي عند 6039 مهم جدا الصعود والاغلاق اعلاها علشان نطمئن شوية ونبدا نبني مراكز هاشرائة اما بالنسبة للهبوط نخلي بالنا من 5800 لو اتكسرت هتكون كارثة انا مش عاوز ارعبكم بس خلينا بهدوء نركز كسر ال 5800 هنروح عدل الي 5200 وكمان هيكون في 4900 انا طبعا مش بقول دة ممكن يحصل في يوم وليلة ولابقول كدة علشان نخاف ونترعب بس عاوزين نخلي بالنا ونركز شوية طبعا سيناريو الهبوط تحت ال 5800 دة مستبعد وحتي لو هبطنا غدا مش هنوصلوا علي حسب تقديري الشخصي وهنرد وهيكون علينا الاغلاق اعلي 6039 باذن اللة تكون بشرة خير ونطمن وانا مش بطمنكم كدة اعتباطا ولا بالصدفة لالالالا انا باكد كدة باذن اللة علشان عدة اسباب منها
اولا؛ تليكوم
ورفضها الوصول لمستوي 4.80 والاغلاق عند ال 5 دة ايجابي ونفهم من كدة ان بكرة لو وصل الي 4.80 ورد منا لاعلي هيبقي كدة ممتاز جدا جدا وهيبقي مستوي 5.20 اول مقاومة لها وبعدها 5.60
ثانيا ؛انشاء
ورفضها الاغلاق عند مستوي223.50 والارتداد منة لاعلي والاغلاق عند 226 برضوا دة ايجابي جدا جدا وبكدة يكون مستوي229 مقاومة اولي وبعدها 245 مقاومة تانية والدعوم 219 وبعدها 214وبعدها 205 والاحتمال الاكبر هو الصعود والاغلاق اعلي مستوي 229
ثالثا؛ التجاري الدولي
والارتداد من عند مستوي ال 65 والاغلاق اعلاة عند قرب الهاي 67.60 ويجعلة ايجابي وبيستهدف ال 73 مرة اخري واول مقاومة عند 69.90 وبعدها عند 73 والدعوم 64.50 وبعدها 59.70 وبعدها 56.30 والاحتمال الاكبر الصعود
رابعا ؛هيرمس
والاغلاق علي الهاي رفضها النزول ال مستوي ال 25 مرة اخري اثناء الجلسة ونعرف انة في حالة الصعود يستهدف ال 32 مرة اخري والمقاومات 28.25 وبعدها 30.20 وبعدها 31 والدعوم عند 25.50 وبعدها 24.80 وبعدها 23.10 ,والارجح الصعود باذن اللة
نيجي للجانب السيئ بقي واهمهم هو
حديد عز كسر ال 18.30 لاسفل خروج وهاااام جدا لازم نتاكد ان كسر 18.70 لاعلي دخول
سوديك كسر ال 82.80 خروج وكسر ال 86 دخول
موبينيل طول ما هي فوق ال 163 يبقي احتفاظ كسرها خروج
جي بي اوتو طول ما هو فوق ال 33.80 كسرها خروج
بالم هيلز طول ما هو فوق ال 5 جنية احتفاظ كسرها خروج
واللة الموفق

وزير السياحة يؤكد أهمية موقع مصر في الخريطة السياحية العالمية
صرح وزير السياحة زهير جرانه بأن السياحة المصرية شهدت تطورا ملحوظا فى السنواتالأخيرة وهو ما أدى إلى أن تحتل مكانة مرموقة على خريطة السياحة العالمية حيثحققت مصر مركز المقصد السياحى الأول على مستوى أفريقيا والشرق الأوسط طبقا لإحصائيات منظمة السياحة.جاء ذلك خلال افتتاح جرانه المشروع القومى لتزويد محافظة الجيزة باللوحاتوالعلامات الإرشادية والذى شارك فيه السيد المهندس سيد عبد العزيز السيد محافظة الجيزة .

وأوضح الوزير أن صناعة السياحة أصبحت واحدة من أهم أعمدة الاقتصاد القومى، ولكن وبالرغم من هذه الحقيقة إلا أنها من أكثر الصناعات تأثرا بأية سلبيات وهو ما
دعا وزارة السياحة للمساهمة فى هذا المشروع الذى سوف يساهم بشكل أساسى فى القضاءعلى أية صعوبة قد يواجهها السائح فى الوصول إلى بعض الأماكن السياحية خاصة فى حال تحركه معتمدا على نفسه، مشيرا إلى أنه نظرا لأهمية هذا المشروع فقد اعتمدت وزارة السياحة المبالغ اللازمة له وقد استغرق تنفيذه قرابة العام لضخامته. وأشار جرانه إلى أن مساهمة القطاع السياحى المصرى فى الاقتصاد القومى تتمثل فى عدد من المحاور من بينها أن خمس إيرادات مصر من العملة الحرة يأتى من قطاع السياحة وحده، فضلا عن مساهمة القطاع السياحى فى سوق العمل بنسبة 6،12% ومن الناتج القومى المصرى نسبة 3،11%، كما حققت حركة السياحة المصرية 5،12 مليون سائح فى عام 2009 وبلغ عدد الليالى السياحية 5،126 مليون ليلة ووصلت الإيرادات السياحية 8،10 مليار دولار فى نفس العام

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً