قديم 05-29-2010, 09:25 PM   #590
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-29-2010 الساعة : 09:25 PM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام جودة مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
من فضلك ممكن ترشدنى اذا كنت اشترى سهم تليكوم ولا ايه انا حاسس ان السهم هيطير فى اى لحظة من كثرة الاخبار اللى عليه سواء عن بيع جيزى او شراء فودافون واذا نصحتنى بالسهم اشترى عند كام والدعم والمقاومة عند السهم ولكم كل الشكر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعتقد ان حضرتك متردد ومتشكك بعض الشئ في الشراء من اوراسكوم تليكوم وحاسس ان السهم هيطير ودة انا شخصيا بعتبرة اشارة الدخول ,,,,,,وخدها قاعدة طالما اداء السهم يجعلك خايف ومتشكك ونفسك تشتري بس متردد هنا خد قرارك وبسرعة وادخل وسيبها علي اللة

وبالنسبة لتحليل السهم اغلق عند سعر 5.65 جنية واعلي سعر عملة 5.77 يعني اغلق قرب الهاي وحجم تداول ممتاز بالاضافة الي ان سعرها في لندن حوالي 5.90 يعني نتوقع صعود قوي للسهم مع الاخبار الايجابية بخصوص بيع جيزي ومفاوضات اتصالات الاماراتية وكمان انباء عن استحوازات فودافون وفي حاجة مهمة لو الثفقة
تمت علي سعر 5 مليار زي ما طلب سارويرس دة معناة ان نصيب السهم الواحد 5 جنية والخبراء بيقوا 2 مليار يعني الفرق 3 مليار بين البياع والمشتري يعني بحسبة المصطبة ممكن نقسم البلد نصفين يعني هنزود مليار ونصف علي ال 2 مليار يبقي 3.5 مليار يبقي نصيب السهم من الثفقة 3.50 جنية وطبعا دة ممتاز جدا جدا يخليك تفكر ان اوراسكوم الدخول فيها زي اي سهم مضاربات بيرتفع بسرعة وعدد الاسهم قليل والميكر يقدر يتحكم في السعر والكلام اللي كلنا عارفينة فتيليكوم الان مثلها مثل اي سهم مضاربات يحقق نسبة ربح جيدة ما علينا علشان محدش يقول ترويج بلاش نمدح في السهم ونقول مميزات خلينا في الدعوم والمقاومات بكسر ال 5.60 يوم الخميس اصبحت دعم الان ولان سعرها في لندن 5.90 فاول مقاومة عند 5.98 وبعدها 6.18 وبكسرها اشارة دخول قوية وواضحة جدا وتهلنا الي 6.50 جنية ثم 7 جنية وبتحليل المؤشر واغلاقة علي الهاي وكسر ال 6300 فعندنا اول مقاومة عند 6525 وبعدها 6760وبعدا 6917 وبعيد عن الارقام دي انا اعتقد ان المقاومات هي 6500 وبعدها 6800 فصعود المؤشر يدل علي صعود الاوراسكومات بطريقة عكسية واللة الموفق

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

التعديل الأخير تم بواسطة bassem ezzat ; 05-29-2010 الساعة 09:28 PM .

bassem ezzat غير متواجد حالياً