قديم 06-23-2010, 09:25 AM   #5441
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 06-23-2010 الساعة : 09:25 AM
افتراضي رد: تريدات تريدات وإللى جاى أحسن من إللى فات

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexator مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
صباح الخير يا ا/ احمد - عايزة اعرف توقعاتك للسوق النهارده بعد نزول الداو 1.5% امبارح

صباح الخير اختى الفاضلة
طبعا الداو امس كسر دعم هام حول 10320 ولكن لم يتاكد الكسر بعد
ودعمنا الرئيسي للداو الان 10150 ثم 10000 كفيلة بالردع
اولا امبارح كنت مركز مع مؤشر استاندر اند بورز 500 وده اللى بيقيس اداء السوق الامريكي ككل او الاوسع نطاقا زى مؤشر ايجي 100 اللحلوح بتاعنا المؤشر امبارح ادائه كان رائع ولم يتاثر بانخفاض الداو مما يعنى اننا امام تصحيح عادى ده الداو انما احنا ايه حوارنا بقا
طبعا كان عندنا دعم هام امس حول 6390 وكنا نتوقع او نتمنى الارتداد منها وهو ما تم الارتداد الوهمى وطالبنا الناس بالصبر حتى اعتلاء 6420 مرة اخرى لتاكيد الارتداد وهو ما لم يحدث
وكسرها قولنا هيكون خروج من السوق وتريده داون يا محسنين
يبقى اللى هيحصل كالاتى دعمنا الرئيسي الان 6150 كسرها نروح للنقطة اللى اخويا مؤمن الحميدى اشار اليها امس 6000 ثم 5900
طبعا اليومين اللى جايين او بكره هيكون تقفيل كريدت ثم تقفيل كريدت شهر ثم رمى وضغط من المؤسسات يبقى يجب حددوث ارتداده تصريفية على الاقل حتى 6390
يبقى الناس اللى يستغل اى ردات تصريفية للخروج من السوق وننتظر بكره لو لاقينا البانيك قوى هنقدر ندخل نشترى باسعار افضل بكتير من الموجودة حاليا وناخد شهر سبعة من اولها بعد ما تشال كل الترقب الموجود حاليا
طبعا المشاركة دى كنت بحضرها بس سؤالك سهل عليا حاجات كتير
والله اعلم
دعوم السوق 6300 ثم 6150 ثم 6000 ثم 5900
مقاومات 6390 رئيسية ثم 6500 ثم 6600 نفسية بحتيه جدا
ايجي 70 دعم هام جدا فى 545 اعتقد هيتكسر كمان وهو ما سيؤدى الى زيادة البانيك
ونخلى بالنا افضل شراء شراء البانيك
اصبر على الاسعار لما تستوى
واشترى على دعوم رئيسية عشان لو اتكسرت يبقى سهل تدخل تبيع لما نجرب عليها مرة اخرى
والله اعلم

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

التعديل الأخير تم بواسطة احمد مبروك ; 06-23-2010 الساعة 09:27 AM .

احمد مبروك غير متواجد حالياً