قديم 09-01-2010, 05:54 PM   #2428
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 05:54 PM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
لقد لوحظ ان جمیع مؤشرات السوق egx 30 ,egx 70 , egx ,egx 100
قد أعطت اشارة بیع فى یوم واحد وھذا لا یحدث كثیراُ فمن المتوقع ان
نرى فى الفترة القادمة تصحیح لبعض الأسھم التى صعدت خلال الفترة السابقة وھذا سوف یساعد على اتجاه السوق الى البیع
ودة تقرير ونصيحة بعض الشركات الكبري في عالم المال

بس انا ضد مبدأ كلمة السوق خروج دي

لاني طبعا بعتبر مؤشرك سهمك وانا لاشخصيا في الهبوط ابدا اكون مراكز شراء عند الدعوم بس للاسف في بعض العلامة في التحليل الفني ( اللة اعلم فاهمين وقصدهم لي اغراض اخري _ ولا مش فاهمين وبيخبطوا كدة وخلاص )
الناس دي تقول كدة كسر الدعم الفلاني يبقي وقف خسارة طيب ما هو معني وقف الخسارة من وجهة نظرك يا ايها المحلل وما هي شروط كسر الدعم .... اعتقد انة هبل في الجبل
لانة كتير قالوا كسر الدعم يبقي وقف خسارة وتاني يوم ولا ثالث يوم بتلاقي السهم رد من الدعم اللي قالوا علية وقف خسارة وطبعا انتوا عارفين مين اللي بيشتري والتجارب كتير بتقولوا لنفسك ان السهم دة كان مستنيني ابيع علشان يطلع زي ما يكون عارفني وخد مني السهم طار علشان كدة عاوز كل واحد يحدد لنفسة نقطة وقف الخسارة لانها بتختلف من شخص لاخر واسيبكم علي خير
ومبدئيا انا شايف ان الداو بكرة رايح قرب ال 10200 وبعدها ينزل شوية عند 10150 لان طبعا ال 10200 دي مقاومة وخلال الاسبوع يعني جلسة جلستين علي الاكثر هنلاقية فوق ال 10200 باذن اللة ونكمل صعود احنا وراة (هههههه) لنستعد لكسر 6600 وانشاء اللة هنروح قرب ال 6850 _ 6950
ودة طبعا سيناريوا انا شخصيا متوقعة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعتقد ان المشاركة دي بقالها جلستين فقط وااأن اللاوان ان المشاركة دي تتنفذ برضوا خلال جلستين باذن اللة هنرجع زي زمان وهنقول للزمان كنت فين من زمان
تفتكروا كان فين الزمان من زمان ....
عاوز اجابة واضحة ومحددة بالارقام لو سمحتوا

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً