قديم 10-14-2010, 01:27 AM   #3276
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-14-2010 الساعة : 01:27 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ / اشرف تحية طيبة
بايونير لازم تكون عارف انت مستثمر قصير الاجل ام متوسط الاجل
لان رايي في السهم ممكن ياثر علي قرارك في البيع والشراء وانا بامانة كنت متردد جدا في الرد علي بايونير بالذات لان بعض تقارير الشركات تنصح بالبيع في الوقت الحالي لهدف 3.40 وبعض الشركات الاخري توصيتها الشراء عند 3.60 لانة دعم قوي
ولكنني اري ان السهم يحاول التماسك عند 3.55 فالسهم محير جدا لانة صعب جدا الشراء عند اقل سعر والبيع عند اعلي سعر فاذا كنت مستثمر قصير الاجل لابد ان تتحمل مخاطرة البيع والانتظار للشراء بسعر اقل
لانة وارد جدا بمجرد البيع في هذة المنطقة صعود مثلا عند 3.85 وحددناها سابقا وبالغعل ذهب السعر الي هذة المنطقة
فالسهم محير جدا ... جدا
ولكنني اري شئ واحد فقط في هذا السهم ( ان السهم بداخلة مشتري ذكي جدا )
لذا انصحك بالاحتفظ بالسهم واذا حدث وهبط السعر لمنطقة 3.44 بلاش نقول 3.40 اللي الكل منتظرها لانة مش هيحصل .... لان انا بقولك مش هيحصل .... ركز معايا عند الهبوط لهذة المنطقة اشتري مرة اخري وعند الصعودالي منطقة 3.85 البيع بثلث الكمية فقط مهم جدا الالتزام حرفيا بما قلت لك يا اشرف وعلي فكرة لو قدرت تشتري عند 3.50 _355 هيكون ممتاز برضوا .... وطبعا زي ما انت عارف الارزاق علي الله والله الموفق
اما الوطنية لمنتجات الذرة
اتجاهنا صاعد علي المدي القصير والمتوسط وعندنا اهم شئ اختراق ال 15.90 والثبات اعلاها جلستين بتداول عالي كسرها يبقي اول نقطة17.15 وبعدها 17.48 وبعدها واعي وشك عينك ما تشوف الا النو روالدعوم عند16.40

والسهم قوي واعتقد ان ارتفاع اسعار الذرة عالميا كفيل بصعود السهم اكثر من كدة بكتير والارزاق علي الله _والله الموفق

مساء الخير عليكم جميعا منورين الباب يا حضرات
يا رب نكون مبسوطين كلنا ونشكر ربنا علي ما اعطانا اليوم وكل يوم ....
. ولي رجاء خاص يا اخواتي انا بجد بكون زعلان جدا لو مردتش علي سؤال احد الاعضاء ....
سهل جدا مردش علي المشاركة بس انا مش هكون راضي عن نفسي
طيب لية مش هرد علي الاسئلة ؟ علشان الاسئلة ممكن تكون متكررة ....
او جاوبت عنها امس او اول امس وقلت رايي فيها وكمان المشاركة بتكون شاملة ومتكاملة يعني بنقول الدعم والمقاومة والمستهدف كمان وبنقول النصيحة في السهم ....
من غير زعل انا فعلا بتعب جدا علشان ارد علي الاسئلة .... ومش معقول اقعد اكتب عمال علي بطال في الاسهم كل يوم .... وبالمناسبة دة مش حلو علشان السهم اللي بيتكرر الاسئلة عنة .... الطبيعي اننا اتكلمنا عنة مرة خلاص نسيبة علشان ياخد صعودة الطبيعي ,,,
, وسامحوني اذا كان كلامي ممكن يزعل حد مني
والارزاق علي الله _ والله الموفق

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً