قديم 10-25-2010, 08:36 AM   #55
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 08:36 AM
ممتاز رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebn hamido مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
والان اليكم الاسهم المرشحة بقوة للشراء بها جلسة اليوم 25/10/2010 بامر الله هى
1/ سهم (( راكتاااااااااااااااااااااااا--- للورررررررررررق )) وسعر الشراء متروك لحضراتكم اثناء سير الجلسة؟
/// معلومات هامة تخص الترشيح لراكتاااااااااااااااا؟
مناقصة على الشركة وسباق بينها وبين سيمو للورق والشروق للطباعة ومعهم الدلتا وللامانة هذا ما علمتة ولا ادعى امة الصدق بعينة فقط اقول اساب لترشيحى واللى عاوز ياخد بيها براحتة واللى مش عاوز برضو براحتة؟
//// ميكر السهم لعب من 8ونص الى 10 فى جلستين ومن 10 الى 11ونص فى تلت جلسات ( دة معناة بكل بساطة ان السهم بة ميكر قوى جدا ومحترف جدا جدا ويعلم جيدا ماذا يفعل وماذا يريد؟ )
/// اخيرا طول ما راكتااااااااااااا تحت مستوى ال 12 جنية و25 قرش يبقى نقط شراء عالية شوية ولكن جيدة جدا لان ميكر راكتااااااااا لو تخطى ال 13 جنية بفوليوم عالى اول تارجت لة فى جلسات معدودة هو 16 واللى نفسة طويل التارجت يصل الى 20 جنية بس بعد شهرين على الاقل لهواة الاسثمار المضمون طويل الاجل

2/ سهم مصر لصناعة الكيماويات وسعر الشراء متروك لحضراتكم حسب سير الجلسة؟
/// باختصار قطاع البتروكيماويات علية كلام كويس من كبار المسثمرين عن طلعة جيدة للقطاع ككل بما فيهم كيما لاخى اللى سئل عنها ولكن مصر للكيماويات ارسعم واقواهم صعودا بعون الله
بكدة اكون اديت دورى تجاهكم بكل حب وامانة وطبعا كل واحد حر فى قراراتة حيال تعاملاتة مع البورصة
-- وبكرر اللى لسة بيشكو فى خبرة عشر سنين وفى العبد لله تحديدا جربو لن تخسر شيئا ولو ب100 سهم حتى يطمئن قلب اى حد مش مصدق او متوجس خيفة من توصياتى ودة حقى طبعا لو نجحت يبقى الحمد لله بالنسبة لى ولة لو فشلت معة يبقى قدر الله وماشء فعل
وانهى لا يمكن لعمل خالص صادق لوجة الله لا يلقى النجاح وعن تجارب كثيرة (( صدقونى لو حبينا بعض وخوفنا على فلوس بعض وتامدو جميعا ان فلوسكم ومحافظكم امانة فى عنقى الى ان يحين الله وساظل اعمل على زيادتها بفضل الله وبكرة الايام تثيتلكو صدقى وحسن نيتى تجاهكم ))
انا موجود ساعة كمان لعملى الخاص فاى حد عندة ادنى استفسار عن سهمينا المرشحين
راكتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ------ ومصر لصناعة الكيماويات
يسئل وساقوم بالرد الوافى بامر الله تعالى
اخوكم خالد (( ابو وليد ))

صباح الخيرات ---
اللى ناوى يشترى راكتا اليوم عن اقتناع ارى ان يطلب السهم بعد مرور سعاة فقط على الجلسة بامر الله دة هيكون افضل توقيت للشراء بفضل الله وبرضو نقسم شرانا على الاربع ساعات طبعا ليس شرطا ان ناخد كميتنا كلها الساعة 12 مثلا لا طبعا ممكن واحد عاوز 3الاف سهم رامتا مثلا اليوم ممكن ياخد الف اول الجلسة والف وسط الجلسة والف اخر نص ساعة فى الجلسة عن تجارب كتيرة جدا طريقة ناجحة مية فى المية وجربوها بنفسكم تمام كدة بالنسبة للى عاوز راكتا اليوم وللعملم ممكن جدا يكون اليوم اخر فرصة لشراء السهم بالاسعار الحالية لانى بقول واكرر تانى لو راكتا اليوم تخطى ال12 جنية وربع سنلتقى عند ال16 جنية وفى جلسات معدودة وبينى وبينكم اداء السهم على الششة انا بعمل كل اللى عليا بكل حب وامانة ويبقى توفيق الله اولا واخيرا هو اهم شىء فى الموضوع كلة لان لو مفيش توفيق مهما عملنا مش هنكسب لذلك قولت اجعلو الحب والاحترام بينا هو سمة الباب لانة سيكون اساس نجاحنا بامر الله وبطلب منكو تانى عدم التسرع فى احكامكم عليا انا يدوب فاتح الباب من اثل من 14 يوم بالزبط ورم كدة قولنا سهمين او تلاتة لان الماكو رشحتة وهو ب 12 وشوفو الان بكام وراجعو كل توصياتى بامانة لن تجدو الا توصية او اتنين بالكتير كانت غير مجدية وكل الخبراء بيعملو كدة احنا بشر ولسنا ملايكة فرفقا باخ يريد لكم من قلبة كل خير ونجاح واصبرو عليا كمان اسبوعين فقط وابقو اكمو انتو وساقبل حكمكم مهما كان ولو تركت الباب حتى الحمد لله المعارف كتيرة عشان كدة مبقتش اتعب نفسى فى استمرار باب بفتحى فى اى منتدى لانى تعبت جدا بقالى 6 سنين فى الهم دة الناس فاكرة ان اللى بيوصى ياسهم دة شخص عادى اطلاقا والله انا ببقى فى شدة الخوف اكتر منكم بكتير لو اسهمنا متوفقتش فى الجلسة بحس انى محرج جدا ودة عادى وممكن يحصل بس المهم ميحصلش كتير ودة اللى بحاول اعملة معكم بامر الله
//// اخيرا اللى عاوز مصر لصناعة الكيماويات نفس الكلام عاوز مثلا 3الاف سهم برضو ناخد الف اول الجلسة والف فى وسطها واخر الف قبل نهاية الجلسة بربع ساعة بالزبط وبكدة كمان نكون عملنا لل3الاف سهم متوسط شراء لان اكيد مش هنشترى ال 3الاف سهم على مدر 4 ساعات بنفس السعر دة خيال طبعا لان الجلسة تلف وتدور باسهم معينى كل جلسة غير التانية وكل يوم لية اسهم صعودة واسهم هبوطة بالتاكيد واللى يعرف الكلام دة عن ظهر قلب كبار الهوامير والميكرز للاسف الشديد؟ وبعون الله على تسويتهم يوم الاربع الجاى سنكسب منهم حوالى 8او 9% بعون الله تعالى وبقول تانى برضو اللى خايف يجرب كلامى ولو ب100 سهم وبعدها يقرر بنفسة واحساسة يدلة هل صدقتمن القول والعمل ام خنت الامانة اللى ساحاسب عليها يوم الحساب
( وحابب اقول كلمة اخيرة الدنيا كلها الى زوال فمن يتخيل ان احد يوصى باسهم وهو يعلم انة لو كاذب هيخسر ناس كتير ولا فارقة معاة اهم حاجة مصلحتة ودول ربنا مبيقفش جنبهم بالتاكيد لانهم بيتربحو من ذلك على حساب حضراتكم انا بتكلم معكم بمنتهى الامانة والاخلاص اللى فى الدنيا لانى والله بجد حبيتكو وحبيت المنتدى خصوصا بعد ما ابتديتو تشاركو فى الباب ودة لوحدة وسام على صدرى وسترة ثمرتة قريبا جدا جدا بامر الله فقط ساعدونى ولا تتعجلو حكمكم عليا بدرى اوى لانة بامانة هيكون تقيم ظالم جدا مفيش اى محلل او خبير بيقيم بعد 14 يوم دة درب من المستحيل وفى ناس بتاخد شهور على ما الناس تقتنع بكلامهم انا ولله الحمد مبزدش عن شهر وبيكون بابى متابع كويس من كتر ما بقول الصدق والحق فربنا بيكرمنى اخر كرم والاسهم اللى برشحها عشان ربنا اعلم بنيتى بتصعد وتعمل 7% واكثر على تسويتها فهل يعقل ان يسمى ذلك فشل دة يسمى مسرحية هزلية بل وموسفة كمان؟
معلش ووعد اخر مرة وانا بعت للادارة جميعا بعدم دخول الاخ اللى اسمة عمر بعدم دخولة الباب الا اذا شارك بدون اى نوع من الخروج على النص لاننا فى منتدى اقتصادى محترم ولسنا فى شاتينج روم؟
قولت كل شىء واللى عاوز يتبع كلامى هو حر فى قرارة واللى مش عاجبة عادى جدا ميشتريش وربنا يكرمة من توصيات اخرى فلا احد يملك ان يملى سلطتة على اى مستثمر ان يشترى اى ورقة مالية اليوم مهما كان اسمة وسمعتة الطيبة انما دة امر يحدث للكل بلا اسثناء
(( يارب انصرنى اليوم براكتا ومصر للكيماويات حتى احوز رضاكم ولاكسب ثقتكم وكل امل فى المولى بانة سيوفقنى وينصرنى على كل المسككين كما حدث ذلك كثيرا طول السنين اللى مضت))
لاخر مرة بنوة اخيرا واخرا ( نركز اوى اليوم فى سهم راكتا للورق قدر المستطاع لان احساسى بيقولى ان الميكر ناوى يعمل 5 او 7% يعنى هيتخطى ال 12 وربع ولو نفذ فوليوم يبقى مبروك للى سمع الكلام ونلتقى فى جولات اخرى للى خاف وضيع فرصة مكسب جيدة بفضل الله تضيع منة فى اربع او خمس جلسات بالكنير والله ولى التوفيق )
اخوكم خالد (( ابو وليد ))

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

ebn hamido غير متواجد حالياً