قديم 10-29-2010, 12:09 PM   #73
Baher Badry
موقوف
كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-29-2010 الساعة : 12:09 PM
افتراضي رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebn hamido مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
نتكلم بقى شوية فى المهم وهو السوق والاسهم طبعا وكيف سيسير الاسبوع القادم والى اجازة عيد الاضحى المبارك وكل عام وحضراتكم جميعا بالف خير وسعادة يارب؟
1// امس رشحت سهمين وهم ---- ( الزيوت المسخلصة ) وايضا
( بنك الاتحاد الوطنى الامارتى - مصر ) ووضحت انى بتعامل مع اسهم سواء بنوك سياحة او اى قطاعات ممن لا يتعامل بها البعض بحجة الشبهة الشرعية وما الى ذلك؟ وطبعا دة حرية شخصية لكل واحد عموما بنك الاتحاد الوطنى سيكون تعاملاتة اسلامية من بداية العام القادم حسب معلوماتى المتواضعة؟ بغض النظر من فضلكم ادخلو موقع البورصة المصرية وشوفو ميزانية بنك الاتحاد الوطنى والارباح اللى محققها هذا العام للان ولما قولت امس قنبلة موقوتة كنت اقصد فعلا ما اقولة؟
ومن الاخر الاسبوع القادم سيكون للبنوك نصيب الاسد فى الصعود المحترم زى التعمير والاسكان والوطنى للتنمية وقناة السويس وطبعا بقيادة التجارى الدولى؟ والايام جاية وشوفو كلامى صح ولا فى الهوا بس بلاش نتسرع فى احاكمنا يعنى وصيت بة امس وتسويتة للى اشترى معى وان كنت اشك ان حد اشترى سوى اختى الفاضلة لولو والتى تابعت الجلسة معى امس؟ المهم التسوية الاثنين القادم برضو منحكمش علية نصبر ولو الى الاربعاء القادم يبقى عدى 3 او اربع جلسات ليكون الحكم فى محلة؟ وكلى ثقة بصعودة الى نقطة ال 12 فلات كمستهدف اولى لة بعون الله؟وربما يشهد طفرة اقوى مما نتخيل او حتى اعلم انا فكلها ارزاق مقسمها الخلاق المهم ان يتحقق لنا مكسب جيد بامر الله؟ ( اما الزيوت سيذهب الى ال 170قرش قريبا بامر الله )
ملحوظة هامة جدا يا جماعة انا بقول ما لدى من معلومات قد تصيب وقد تخطىء ليس فى المكسب لا هنكسب بامر الله ولكن ممكن الاسعار اللى قولتها متجيش بالزبط عشان بس الكلام يكون واضح؟ ومين عارف ممكن نجد اسعار اعلى من اللى قولتها بكرر تانى فقط اقول ما اعلمة من مصادرى واللى بثق فيها بنسبة 90% والتوفيق لا بيدى ولا بيد اى مخلوق وانما بيد الله وحدة وما علينا سوى السعى والنصح بامانة والباقى على الله عز وجل ؟
عموما للى بيتعاملو مع اى قطاعات بالسوق ومنها البنوك طبعا؟
( طول ما بنك الاتحاد الوطنى - مصر ) بالقرب من مستوى ال 10 جنية فلات وما حولها فرصة شراء ممتازة لمن اراد الدخول معنا يوم الاحد بس للى مدخلش امس لو تخطى السهم يوم الاحد حاجز ال 11 جنية او 10 جنية و80 قرش يبقى مبروك للى خد امس مجبش النقط دى يبقى مرشح بقوة للشراء وبعون الله سنجنى ربحا منة محترم جدا كراكتا وربما اكتر بامر الله ؟
شكرا على الساعتين اللى قضتهم فى المنتدى وان كان مفيش حد طبعا الان؟
وبقول لكل الاخوة الاعضاء المحترمين يومى الجمعة والسبت اى حد عندة اى سؤال عن اسهم معة حتى لو مش موصى بيها فليذكرها وبفضل الله سارد على الجميع بما يرضى الله وربنا يقدرنى على اسعاد اى حد فى ضيق من خسائر مرت بة وساعمل جاهدا قدر استطاعتى على ترشيح الاسهم التى تكسبكم سريعا وكمان تعوض اى خسائر حصلت لاى حد حابب التعامل مع العبد لله ؟
واخيرا جمعة مباركة على الجميع والى الملتقى دومتم فى حفظ الله وامنة؟
اخوكم خالد (( ابو وليد))

ا/ ابو وليد ، صباح الخير ،
انا مقتنع بكلامك بعد ما شاهدته فى سهم القاهره للدواجن و كذلك سهم راكتا و سوف ادخل يوم الاحد فى بنك الاتحاد الوطنى - مصر على توصيتك و لكنى ارغب فى الدخول فى سهم آخر بجواره و ارغب فى رأيك فيما اختار بين 3 اسهم و هم : المصريه الدوليه للادويه - ايبيكو أم رواد أم سيمو ... محتاج لرايك و لك كل الشكر ..

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

Baher Badry غير متواجد حالياً