قديم 11-08-2010, 11:52 AM   #224
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-08-2010 الساعة : 11:52 AM
ممتاز رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لوليتا الهام العربى مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صباح الخير يا ابو وليد احنا مابنلحقش نفرح و نقول السوق طلع نلاقية قلب تانى و بعدين فى الحكاية دية انا وضعت اوردر بيع بنك الاتحاد زى ما قلت و يا رب ابيع عشان انا خدت امس بوليفارا على المكشوف و خايفة قوى ماعرفش ابيع ساعتها هاضطر ابيع بخسارة ربنا يستر انا فى انتظار الفرج عشان المرة دى هتبقى بالقاضية سلام

اختى الغالية الهام ما احنا اتفقنا ملناش دعوة اوى بالمؤشر لانة عروسة مابيت شو فى يد الميكرات؟ دة غير انة تابع للداو وان كان من سنتين ملوش علاقة بالداو وجهة نظرى ؟
مش عاوزين نحبط واحنا يدوب لسة اول ساعة بس وطالعين كمان ولو طلوع فاضى؟ بس للان المؤشر صاعد واخضر؟
ونصيحة ليكى وللجميع بلاش حكاية الشراء على المكشوف دى اشتغلى على اد امكانيتك ولو بالقليل افضل حتى لا تقعى فى ورطات نحن فى غنا عنها؟
وخليكى مرنة شوية لان بنك الاتحاد ممل وبينفذ بعد مرور ساعتين من الجلسة وعلى ما اتعقد ان سعرك 9 جنية و97 قرش؟
فلو مجبش سعرك بعد تداولة بربع ساعة وشوفى حال السوق عموما وقتها قللى العرض شلن او بريزة مش هتفرق المهم تخرجى كسبانة ولو 5% كما ريقنا نشف من ذكر المبداء دة واللى بتمنى نسير علية؟

وقولت وبكرر ووعد مباشر وصريح منى ليكم جميعا هنا مفيش كلمة خسائر الا فيما ندر ببركة اذان الظهر اللى انطلق الحين ولو حدث هتبقى 1 او 2% بالكتير يعنى قروش قليلة يسهل تعويضها سريعا بفضل الله

وبخصوص بوليفارا خلاص اشتريناة جميعا ايا كان السعر وفى انتظار يوم صعودة خلال التلت جلسات القادمة وخير بامر الله هنكسب منة محدش يقلق؟
المهم عدى ساعة وربع ومحدش قالى انا وضعت اوردر شراء لا فى اجواء ولا فى العربية للمحابس؟
عموما لو خايفين بطمنكم؟ انما لو الخوف مسيطر للدرجة اللى يصعب معها التعامل الجيد مع السوق يبقى ولا كانى قولت حاجة بقالى 12 سعى للان تقريبا فى كل مشاركاتى ؟
اولا اجوااااااااااء؟ واضح جدا لاقل الناس خبرة ان السهم بيجمع فى النقط دى بقالة اسبوعين لما شبع وفضى البياع تماما ولابد من ان الميكرز عاوز يبيع كميتة اللى اشتراها زينا باسعارنا دى ومفيش ميكر فى الدنيا هيبيع بخسارة فصبرا جميلا؟ ونفس الكلام ينطبق على بوليفااااااااااارا بالزبط وكان ميكراتهم اخوات؟

ناتى للعربية للمحابس واللى ارى انة اليوم فى نقط شرائية غاية فى الروعة؟ وبتحدى لو حد شافة بكرة باسعار اليوم؟
ماذا تريدون اكتر من كدة احلفلكم على المصحف
يا جماعة انتو اخواتى واكتر والله واللى يفرحكو يفرحنى واللى يزعلكو يدبحنى بسكينة تلمة ؟

عموما برضو احنا ما بعض للى عاوز يدخل اجواء او المحابس اليوم؟
وبتمنى كلامى وسهرى وتعبى ميرحش فى الهواء بسبب الخوف؟
ولاخر مرة الخوف والتردد اللى مش هيتخلص منهم لن يحقق مبتغاة من البورصة والله على ما اقول شهيد
اخوكم خالد (( ابو وليد ))

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

ebn hamido غير متواجد حالياً