قديم 12-08-2010, 07:24 PM   #4185
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-08-2010 الساعة : 07:24 PM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كلة طبعا قلقان ومنتظر وخايف من السوق
معاكم حق تخافوا بس احنا بايدينا نطمئن ومنخفش لا من السوق ولا المؤشر ولا من امريكا
ولا غيرة..... صدقوني الموضوع بادينا احنا اللي ممكن نطلع السوق او ننزلة
احنا اللي بنعمل السوق مش هو اللي لازم يتحكم فينا .....
لية نخسر لما ممكن نكسب
لية نبيع اسهمنا خسرانة يا ناس
ارحموا نفسكم وشوفوا تاريخ اسهمكم كويس
لما تتصرف في سهم متتصرفش في الاسهم كلها
بجزء من اسهمك وكمان لما تشتري سهم برضوا بجزء من فلوسك
وعموما انا شخصيا مطمئن جدا جدا رغم كل المخاوف وكلام المحللين الفنيين والاشاعات حول البورصة وكلام كتير بيتقال خروج وانهيار والبورصة مبترحمش
كلة كلام في كلام الفيصل هو السعر ومؤشرك سهمك ملكش دعوة بالسوق ولا المؤشر ولا بامريكا ولا حتي اسبانيا
وسد ودانك عن اي كلام بيتقال خليهم يقولوا زي ما هما عايزين ... طيب ما يقولوا
وخلي بالكم يا اخواتي من التلاعب بالتحليل الفني والمؤشرات الفنية للسهم والشارت والمستهدف
في بعض الاسهم لا تخضع اساسا للتحليل الفني وان خضعت للتحليل الفني وحقق مستهدفات بيكون البايع هو صاحب السهم يعني ميكر السهم هو اللي بيبيع صعب انت تبيع علي اعلي سعر وخصوصا في الاسهم اللي عددها قليل جدا ابتداء من500 الف حتي 3 مليون انا بعتبر الاسهم دي لا تخضع للتحليل الفني اساسا
والبعد عنها افضل شئ والا اتحمل المخاطرة ومتزعلش لو خسرت ووارد يطلع بيك ويحقق ارباح كويسة
كلة وارد وممكن يحصل .... وخصوصا بعد ما يقرا الكلام دة هههههههه.... هي كدة البورصة سهل جدا تمدح في سهم يطلع .... وسهل جدا توبخ في سهل برضوا يطلع والعكس صحيح
يا اخواني البورصة يعني استثمار واللي بيكسب في اسبوع 50% مثلا اكيد دة حرام حرام حرام
ودي رايي الشخصي الا اذا السعر كمل وطلع تاني وبقي 100%
عموما من شيوخ البورصة اللي بيحقق مكاسب سريعة جدا بيخسرها برضوا سريعا جدا
ولو هرب من البورصة وخلع بالفلوس هيخسرهم تاني بس في حاجة تاني مش شرط يخسرهم في البورصة ..... وشيوخ البورصة قالوا ان الكلام عن الاسهم بيجيب الفقر .... ودة حقيقي اديكم شوفتوا تجربة عبر المحيطات والنتيجة امامكم خسارة غير معقولة مين يصدق سهم يخسر الناس اكثر من 80% من فلوسها
بس انا بتكلم عن السيولة السريعة اللي بتدخل وتخرج بسرعة
انما اللي خسران من زمان دة وعوض حسارتة مش حرام طبعا
ويجب ان يستثمر بقي في اسهم فانديمنتال وينطبق عليها التحليل الفني
عموما انا طولت عيكم معلش
المهم سهمك مؤشرك وملناش دعوة خلينا في حالنا
والارزاق علي اللة _ والله الموفق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كدة عملنا اللي علينا بما يرضي الله
والحمد الله علي كل شئ

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع