قديم 12-22-2010, 12:11 AM   #4346
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-22-2010 الساعة : 12:11 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

واوعدتكم ان شاء الله وبتقديم كل البيانات والاخبار عن اي سهم هنوصي بية خلال الفترة القادمة
ونرجع تاني لموضوع الليلة يا اخواتي موضوع التلاعب بالتحليل الفني
فمن الواضح جدا ان اي سهم بيكون علي الشاشة غير واضح ومش باين خالص علي الشاشة والاسعار متدنية
وواقف علي دعم ههههه مفيش حاجة اسمها دعم اساسا عن اسهم كتير في بورصتنا _ علشان كدة سموها بورصة الهنود وكمان الاتجاة هابط وتوصية بالبيع مرة علشان الاتجاة هابط ومرة تاني علشان معندوش اخبار كويسة وحتي لو في اخبار كويسة بتلاقي السهم نازل وبينزل وهينزل علي طول وبعد ما حضرتك تبيع بيكون هو اشتري الكمية اللي تكفية ويطلع هو بالسعر لفوق ويجري علي الشاشة وانت تجري وارة وتدخل تشتري وتقول اللي بيطلع بيكمل طلوع واللي بينزل بيكمل نزول _ انا شخصيا قلت كدة ومعترف بكدة كل دة من تاثير الشاشة والمتابعة للشاشة الغدارة
لية بقي علشان احنا عاوزين السعر يطلع علي طول ومش بنستحمل هبوط يوم ولا يومين لانك شايف سهم تاني عمال يطلع ويطلع قوم اية ..... تبيع انت السهم اللي نازل منك هههههه وتجري بسرعه تشتري اللي طالع .... علشان اية هههههه هيكمل طلوع
مين بقي المستفيد الاكبر من وراء هذا الموضوع ..... طبعا شركة السمسرة حضرتك عمال تبيع وتشتري
وهتجيلك هستريا بيع وشراء وفي الاخر مش هتاخد غير نصيبك .... وقلنا قبل كدة والله لو قلنا يا عين يا ليل
مش هتاخد غير رزقك ( فعلمت ان رزقي لم ياخذة غيري فنام واطمئن قلبي ) مين بيعمل كدة يا اصدقائي
يا ريت نتعلم ونتعظ من اللي بيجري ونحافظ علي فلوسنا وفلوس اولادنا ونقفل الشاشة شوية ونستثمر لان الاتجاة الصاعد دة بينطبق علي المستثمر فقط ..... فهمتوني ولا لسة
هنقول تاني ..... لما حضرتك بتجري وري سهم عمال يطلع قدامك علي الشاشة وبتشتري
يبقي خلاص اشتريت يبقي استثمر بقي لان الاتجاة صاعد بس ارجوك اللي تجري وراة يكون سهم استثماري وقوي ماليا وتيحث عنة وتدور وراي اخبارة
وانسي موضوع وقف الخسارة دة لانة مش لينا دة للمضاربين
واذا كنت عاوز تضارب يبقي ارجوك ضارب بجزء من محفظتك علشان ميحصلش انهيار زي زمان
لان في ناس كتيرة عاوزة كدة وبتنصح بالخروج من السوق
ولو تفتكروا الاسبوع اللي فات كلة نصح بالخروج عاوزين السوق ينهار وتبقي الاسعار ببلاش علشان يشتروا هما باسعار رخيصة
والمبرر الوحيد تقفيل السنة المالية .... وكمان ان السوق كلة كريدت والشركات كلها شغالة بالكريدت مفتوح ولازم يتقفل قبل اخر السنة
طيب ماشي .... انا معاكم لازم نقفل الكريدت ههههههههههه
يبقي لازم انهيار امال فين الاقتصاد المصري وقوتة وثباتة ومواجهة الازمتين العالميتين .... مش دة كلام الريس
ولا انتوا فاكرين كلام الريس دة كلام وخلاص ..... لا طبعا الراجل دة عمرة ما قال حاجة ومعملهاش
ولا نسيتوا اصلة وفصلة وتاريخة ولا تكونوا فاكرين انة كبر خلاص لالالالالالا
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060048859
الراجل دة كل ما بيكبر فكرة بيكبر ومصر بتكبر معاة ومصر بخير وحسني بخير طولت عليكم انا في الكلام
وكمان الكلام طلع برة الموضوع
والكلام نفسة كبر علينا
من الاخر كل الشركات اللي عدد اسهمها قليل لا ينطبق عليها التحليل الفني .... والتحليل الفني بيكون وسيلة لاخذ نسبة ربح بسيكة من السهم ..... وانا شخصيا لا اعتقد ان نسبة الربح البسيطة سوف تعوضك عن خسارتك خالص بالمرة الا اذا كنت حابب كدة
فانا ادعوكم للاستثمار في الشركات القوية ماليا والبعد عن اسهم المضاربات
وفاصل ونواصل علشان اقولكم رؤيتي عن الاسهم الاسبوع القادم ودة للي حابب يبيع ويشتري كل يومين وتسويتة تكون كسبانة
والارزاق علي الله _ والله الموفق

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً