قديم 01-16-2011, 01:41 PM   #3376
Baher Badry
موقوف
كاتب الموضوع : محمد على باشا المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-16-2011 الساعة : 01:41 PM
افتراضي رد: الأسهم النارية فى البورصة المصرية

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد على باشا مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
تمام كده .....الكلام اللى سعادتك بتقوله تدفع حق 1000 ويرسوا على 200 ...ده فى الاطروحات الاولى للشركات ...وفى الاكتتابات العامة

وليس فى زيادة رأس مال الشركة كما الحال فى كيما

اسكندرية بورتلاند بعد الاكتتاب كسبت الناس ...وهابقى اشرحلك فى وقت لاحق كيف كسب الناس من اسكندرية

اما لما الاسهم تنزل تلاقيها ب 440 ...ده طبعا مستحيل ...لأنك هاتكتتب ب 5.05 عاوز تبيع السهم ب 440 ...خلينا نبيعه ب 60 كويس

شاكر ليك سرعة الرد و للتوضيح لم اكن اعنى ان ابيعه على 440ج زى ما اشتريته ( انا شارى على 360 ج ) و لكن حسب حسابات انت قلتها من يومين ان اذا السهم وصل 700 ج يبقى السهم واقف تقريباً ب 16.5 ج و انا كان قصدى ما ينزلش عن كده او يظل ثابت على نفس السعر ده 16.5 ج وقت ادراج اسهم الاكتتاب فى مايو القادم ( حسب ما اتذكر فى اسمنت بورتلاند كانت الحسابات ان السهم كان تقريباُ واقف بعد الاكتتاب ب 21.5 ج ثم قالوا لا ده واقف ب 19 ج و اهو دلوقتى بنفس السعر يعنى اللى انتظر المده دى كلها لحين ادراج اسهم الاكتتاب لم يكسب شئ )

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

Baher Badry غير متواجد حالياً