قديم 04-25-2011, 11:01 PM   #1732
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 04-25-2011 الساعة : 11:01 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

طبعا مش هكرر كلامى تانى عن المؤشر الكاذب الخادع كلامى موجود من اول امس

طريقتنا فى العمل عشان الكل يفهمنا كويس والجديد معنا يعرفنا كويس
نحن نعتمد على الاختيار المتقن لاسهمنا من ناحية اخبارها ومؤشراتها الفنيه ومقدار السيوله المتدفقه الى السهم ثم الى طريقة اداءالسهم على الشاشه ودى بقا ليها سينس وفى ناس بتشتغل من على الشاشه ولا اروع محللين العالم هى عبارة عن فطنه وحنكه وموهبه ندمجها نحن بالمؤشرات الفنيه يعنى وانا فى الجلسه كده بيلفت نظرى سهم معين او سهمين باكتبهم وليلا ببتدى احللهم واعرف اخبارهم وباتىاليوم الثانى افتحهم قدامى واراقب الاداء والشغل وبناء على ذلك اجكم على شراء السهم من عدمه والحمد لله اغلب اسهمنا ان لم تمن جميعها ادائها اكثر من ممتاز وقلما تجد احدا يوصى بهذا العدد من الاسهم وتجد اغلبها او كلها صاعد واداء روعة الروعه
زى الخليجيه
العالميه
شارم
يونيفرسال
ليفت سلاب
الملتقى
كيمااااااااااااااااااا
العامه استصلاح اراضى
وجولة الاهلى من فتره
واول سهم اوصينا بيه بعد الثوره الدلتا للسكر م 18 الى 18.50 شوفو هو فين الان ومحافظ ازاى على نفسه

ولا ننكر ان بعض التوصيات لا يحالفها الحظ او بترخم معانا ولكن بنضع لها الحلول اما بايقاف خسارة او تبديل من سهم لاخر وبنطلع منه علطول دون تردد يعنى مش توصيلتى صائبه بدرجة100% بس المجصلة الحمد لله كله يشهد لنا بالكفأه وهذا لا يعود الا لتوفيق الله والحمد لله الكل مبسوط معانا وهذا ما اتمناه ان اكون مفيد للجميع وقادر على المساعدة بمصداقيه دون اى غرض شخصى وطبعا ربنا عالم والمتابعين لى من سنين يعرفوننى جيدا
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060231969

حاجه تانى مهمه انا بوصى بسهممعين وتوقيت التوصيه مهم طبعا يجرى السهم بلاقى بعض الناس تقولى نشترى ويكون السهم جرى كتير زى الاستاذ اللى سالنى من شويه انت بتسالنى على اسهم فى منها معانا من 15 يوم ومنها من شهر يبقا ازاى هتبقا التوصيه ساريه حتىالان وبعد هذا الارتفاع يبقا التركيز معايا فى وقت التوصيه ولو مش مقتنع بيها وشايف انى بوصى على سهم فى سعر عالى خلاص يتسبها وتنساها ومتسالش عليها ياما تاخد جزء والا لماذا لم تاخذ وقت التوصيه وبتسأل بعد السهم مصعد مكان الاولى تسالنى ساعت موصيت مش كده والا ايه

وكمان العبره ليست فى سهم فى قاى سعرى وما شابه ذلك لاااااااااا ابدا اغلب اسهم السوق فى قاع سعرى ومتنيله بنيله طب مش بتتحرك ليه عشان ببساطه السهم لا يتحرك الا بدخول سيوله على السهم واذا لم تتوجهع السيوله الى السهم ظل محلك سر وهبوط يتلو هبوط لان حامل السهم بيزهق منه ويبيع فى اقل الاسعار عشان يشتغل مع اللى شغال يعنى لم بنوصى بسهم فى سعر عالى بيبقا لينا وجهة نظر مش اعتباطا والتاريخ يشهد انا وصيت من فتره كبيره قبل الثوره طبعا بالملتقى فى 60 وكان صاعد من حاجه وعشرين تقريبا الناس اتجننت ازاى ده طالع من 29 يعنى بتوصى بسهم طالع 100% قلت يا جماعه انا شايف السهم كويس واللى مش عجباه التوصيه انا بوصى باسهم كتير اختار غيره ومتتعبش نفسك انت سايبنى افكرلك وفى ثقه بينى وبينك يبقا لازم تعرف انى مش بوصى بالسهم وهو صاعد 100% اعتباطا وصعد السهم من 60 سعر توصيتى الى 101

ده مثال عشان موضوع التوصيه فى سعر عالى وناس تقول طب موصتش ليه وهو بسعر منخفض لانه ببساطه لم يلفت نظرى ولم يكن الاداء قوى لكى ارشح السهم والمهم عندك انك تاخد السهم ويصعد معاك مش ينزل ولا يعنيك نقاط الدخول

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً