قديم 05-05-2011, 12:10 AM   #2439
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-05-2011 الساعة : 12:10 AM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mk2007 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام لك يا غالى ========= نرجوا ان تحلل لنا راكتا احسن كلنا قلقنين=======و ايضا الخليجية===لك الشكر

6.9 مليون جنيه ارباحها فى "مارس":"راكتا" تتفق مع "روز اليوسف" لسداد كامل المديونيات

وافق مجلس إدارة الشركة "العامة لصناعة الورق – راكتا" بجلسته المنعقدة على قائمة الدخل عن شهر مارس 2011 و يتضح منها وجود ربح بمبلغ 6.958 مليون جنيه مقابل خسارة بلغت 2.262 مليون جنيه للشهر السابق حيث تم اضافة حصيلة بيع ارض جراج محرم بك والبالغ قيمتها 8.652 مليون جنيه على الربح الراسمالي بقائمة الدخل والارض مباعة بمعرفة الشركة القابضة للصناعات الكيماويات مقابل تسوية القروض .

راكتا القطاع كله شغال كويس ماعدا راكتا يبقا اكيد فى شىء بالسهم حتى على الاقل لو مش بيطلع مع القطاع مينزلش لكن اغلب الجلسات الماضيه العروض كبيره جدا تقريبا 5 اضعاف الطلبات ويفضل ثابت طب مانت لو عايز ترميه هترميه بس بيلاقى مشترى اظن انه بينزل بالسهم بقوه شويه عشان يخرج اغلب المشتريين حول ال15 ولما يصعد لل15 اغلب اللى اشترى فىالسعر ده هيجرى يبيع لانه شاف سعره خلاص بعد مكان خسران واظن هو ده اللى عايزه البيه عموما نتمنى عدم كسر السهم لل14 ولو كسرها دعم السهم بحدود 13.50 وكمان الشركة عامله ارباح كويسه شهر مارس كما فى الخبر وروزاليوسف هتسدد مديونيتها لراكتا يعنى فى فلوس داخله الشركة قريب كمان

يعنى الشركة ممتازه مفهاش مشاكل بس مضغوط على السهم قوى وواضح ان فى ناس اشترت حول ال15 كتير عشان كده السهم هدى عموما سيتحدد الاداء بالفعل الجلسات القادمه ونتمناه خير ان شا ءالله

الخليجيه بقا انا شايف ان السهم ان شاء الله فيه خير واظن انتو متابعين الجلسات الماضيه التسليمات اللى بتحدث فالسهم هنصبر عليه وان شاء الله خير وهو عنيف يا جماعه صعودا وهبوطا يبقا نصبر شويه وكمان حالة السوق امس واليوم على اغلب الاسهم مش الخليجيه بالخصوص

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً