قديم 05-07-2011, 12:31 AM   #2557
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-07-2011 الساعة : 12:31 AM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

طبعا عايزين نبارك على النجم الساطع المتالق دائما ليفتاوى علطوووووووووول وبالمناسبه السهم معانا من 21.50 ومن 22 كمان وعشان بس موضوع راكتا هنفتكر نزل بينا ليفت وكسر ال20 واغلب الناس اترعبت وقالتلى نوقف خساير زى مبيحصل فى راكتا كده وقلت لا الصبر السهم سريع الارتداد وانتو عارفين تاريخه واللى صبر معانا الحمد لله اداء زى الوحوش فى وسط السوق كله وكمان كيما رغم تذبذب الاداء بالحلساتالماضيه الا اننا بعيدين كل البعد عن الخوف من السهم لاننا واخدين فى 170 وطبعا مش شرط اننا نركب فى سهم ويطير بينا ممكن نركب وينزل بينا العبره بالنهاية وجايز يرخم برضو ونبدله كل شىء وارد وعلى حسب الاداء ومجريات الاحداث
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060247500

ما يحزننى هو ان اغلب الناس غير صبورين وكانهم فى حلقة سباق رغم اننى اكرر كثيرا على الصبر فكثيرا منكم يبيعون اسهمهم عشان ادائها مش حلو رغم انى بقول اصبرو شويه وبعد كده ياتى الندم على السهم عندما يصعد ويتالق هذا نتيجة قلة الصبر واحنا يا جماعه فى بورصه ومجال خطير واساس شغله الصعود والهبوط يعنى اللى فاكر البورصه صعود فقط ولا يتحملالهبوط احسنله يشوف شغلانه غير دى يا اخى دانت لو عملت مشروع معين لازم تصبر عليه عشان تحكم انه بيحقق مكاسب والا خساير ولو بيحقق خساير بتصفيه لكن لو هتفتح مشروع وعايز تكبش منه اول متفتحه تبقا مش تاجر شاطر وهتصفيه بسرعه وبخسارة طبعا وتروح تدور على مشروع تانى وهتكرر نفس الخطاء والمحصلة فلوسك ضاعت يبقا مش عايز تصبر على سهم انت شاريه ومبتقدرش تصبر فيه شهر حتى طبعا اغلب الناس هتقول دلوقت شهر يااااااااااااااااه يا اخى حرام عليك فلوسك وفلوس عيالك تعمل فيها كده وكانك قاعد فى صالة قمار عايز تشترى اليوم وعلى التسويه تبقا كسبان او تبيع بخسارة وتبدل انا تعبت من تكرار الكلام ده والله لان محدش بيستفيد ولا بيسمع الكلام وبشوف زعر لما سهم بينزل معانا يا جماعه مش كده اتعلمو وبعدين مفى اسهم كتير بتطلع معانا واظن اغلب اسهمنا بتصعد وبتحقق ارباح ممتازه ومش معقول كل واحد يتكلم وكانه مكسبش معايا نهائيا وكان السهم اللى نازل معانا هو اول شغل ليه معايا وكانه السهم الوحيد معاك يا راجل يا طيب اولا لازم تكون موزع محفظتك على سهمين او ثلاثه على الكثر مينفعش سهم واحد ولا ينفع اكثر من 3 يعنى هتلاقى سهم او اتنين معاك شغالين كويس وواحد مثلا معرض نازل شويه يبقاايه المشكلة بقا اظن لازم نصبر ولازم نتعلم وتعرف انك مش فى سبق ولا صالة قمار ولو فاكرها كده ابعد احسن

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً