قديم 05-23-2011, 04:45 AM   #58
نجم المنتدى

كاتب الموضوع : mahmoud moustafa mahmoud المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-23-2011 الساعة : 04:45 AM
افتراضي رد: محمود مصطفي و البورصة المصرية _ عودة بعد غياب عن المنتدي

نجاح ساااااااااااحق

في تحليل لمؤشر egx30 عند مستوي 4790 قولت ان المؤشر حاليا في قاع و حيحصل صعود و اول تارجت لينا قولت 5340 و فعلا وصلنالة و كنت قولت اننا بكسر المقاومة 5340 يبقي حنروح 5600 و لو اتكسرت يبقي عندنا تارجت 6300 و الحمد لله تحليل للمؤشر دة و للسوق كان عكس كل الاراء و كل التحليلات لان انا كان لية رؤية و كنت محلل السوق صح .
في تحليلي لمؤشر egx70 قولت ان المؤشر حاليا عمل قاع اعلي من قاع و مؤشراتة الفنية ممتازة و قولت غالبا حيكسر مقاومتة الي هي في المنطقة من 621 الي 630 و حيبقي لي تارجت 670 نقطة و فعلا المؤشر كسر المقاومة و في طريقة الي المقاومة الان .
في تحليلي لمؤشر egx100 كنت قولت ان المؤشر بقي لي دعم قوي عند 885 نقطة و قولت انة عندة تارجت عند المقاومة 978 مرورا بالمقاومة 954 و فعلا المؤشر وصل للتارجت و كسرة الي اعلي و زي ما كنت قولت قبل كدة المؤشر كدة في طريقة الي تارجتة 1065 نقطة .
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060270093
سهم جي ام سي كنت وصيت بالشراء في و هو بي 3.65 جنية و قولت عندة تارجت اول عند 4 جنية و بعدية عندة 4.65 جنية و فعلا وصل للتارجت الثاني بتاعة يعني مكسب 28 % الحمد لله .
سهم مودرن الحديثة كنت وصيت علية و هو بي 3.6 جنية و قولت شراء لتارجت 4.65 جنية و فعلا السهم وصل للتارجت بتاعة و كدة مكسب ايضا 28 % الحمد للة .
سهم برايم القابضة كنت وصيت بشرائة و هو عند 1.8 جنية و قولت عندة تارجت 2.25 جنية و فعلا وصل للتارجت بتاعة و كدة مكسب 25 % الحمد للة .
سهم بايونيرز كنت وصيت بشرائة و هو قرب 2 جنية و قولت عندة تارجت اول 2.25 جنية و كسرها تارجت تاني 2.64 جنية و فعلا وصلة لتارجتة دة و قولت لو كسر اتلمقاومة دي يبقي السهم احتفاظ للنة حيبقي بقي قلب اتجاة صاعد علي المدي القصير و فعلا حصل و السهم قرب من 3 جنية يعني السهم عمل مكسب 40 % الحمد للة .
سهم هيرمس كنت وصيت بشرائة و هو قرب 17 جنية و قولت عندة تارجت 19.25 جنية و لو كسرها يبقي عندة تارجت 23 جنية و فعلا السهم وصل للتارجت الاول و كسرة و الان في طريقة للتارجت الثاني يعني السهم حتي الان محقق 16 % مكسب و عند وصلة للتارجت الثاني سيكون المكسب 35 % .
سهم الاسماعلية للدواجن كنت وصيت علية و هو 180 جنية و قولت مؤشراتة الفنية كسرت المقاومة يعني في الاسعار السهم حيكسر 192 جنية و تارجتة 220 جنية و فعلا دة حصل و السهم وصل للتارجت بتاعة يعني السهم عمل مكسب 22 % الحمد لله .
سهم المصرية للدواجن كنت وصيت بية و هو بي 2.5 جنية و قولت عندة مقاومة 2.67 جنية و كسرها يبقي لة تارجت 2.8 جنية و فعلا السهم وصل لتارجت و في طريقة الي 3 جنية يعني مكسب السهم 20 % الحمد للة .
سهم مصر للاسواق الحرة كنت وصيت بشرائة و هو 3.5 جنية و قولت عندة مقاومة 3.6 جنية و حيكسرها و حيروح 4.5 جنية و فعلا السهم وصل الي 4.3 جنية يعني السهم عمل مكسب 23% الحمد للة .
سهم مينا للاستثمار السياحي وصيت علية و هو 2.1 جنية و قولت عندة تارجت 2.6 جنية و فعلا وصل لتارجت يعني مكسب 20 % الحمد لله
سهم ليفت سلاب كنت وصيت علية و هو بي 17 جنية و قولت عندة تارجت 23 جنية و لو كسرها يروح 26 جنتية و فعلا وصلها يعني مكسب 53 % الحمد للة و بعد كدة عدلت التوصية و قولت السهم عندة تارجت اول تاني عند 38.5 جنية .
سهم شيني كنت وصيت علية و هو 6.5 جنية و قولت لو كسر 6.9 جنية يبقي عندة تارجت 11 جنية و فعلا السهم في طريقة الي التارجت دة و وصل حتي الان الي 8.4 جنية يعني مكسب حتي الان 29 % الحمد للة و لما نوصل 11 جنية جيبقي المكسب المجمل 69 % باذن الله
حديد عز وصيت بالسهم و هو عند 8 جنية و قولت السهم شراء لتارجت اول 9.5 جنية و تارجت تاني 11.5 جنية و السهم كسر 11 جنية و رايح لتارجتة يعني مكسب 40 % الحمد لله .
سهم البنك التجاري الدولي وصيت بي و هو عند 27 جنية و قولت كسرة 29 جنية يخلي عندة تارجت 34 جنية مرورا بالمقاومة 31 جنية و فعلا السهم وصل الي 31 جنية و في طريقة الي تارجتة 34 جنية يعني المكسب 25 % الحمد للة .
سهم طلعت مصطفي وصيت بشرائة عند 3.7 جنية و قولت لة تارجت عند 4.75 جنية و فعلا السهم في طريقة الي التارجت و وصل حتي الان الي 4.3 جنية يعني مكسب حتي الان 16 % و لما نوصل للتارجت حيبقي مكسب 28 % باذن اله .
و في توصيات تانية في طريقها الي تحقيق التارجت بتعها و النجاح منها اسهم قطاع الملاحة و قطاع النسيج الي انا مختار بعضها مش كلها

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

mahmoud moustafa mahmoud غير متواجد حالياً