قديم 07-04-2011, 06:25 PM   #5708
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 07-04-2011 الساعة : 06:25 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

االسوووووووووووق

مش هنتكلم كتير لان الكلام مكرر وهو ان السوق مرتبط ارتباط وثيق بما يحدث من احداث سياسيه وبالتالى انعكاسها على اداء الاقتصاد متمثلا فى اداء البورصه المصريه فاذا اذداد استقرار الوضع الاقتصادى للدولة يعقبه جذب استثمارات وانتعاش للبورصه المصريه عشان كده الناس كلها كل شويه تقول سهمى نزل سهمى معرض اعمل فى سهمى ايه على فكره الاجابه صعبه والله يا جماعه لاننا لا نستطيع ان نتوقع ما يحدث غدا وموضوع انى اقولك بيع بخسارة امر صعب ولو قلتلك كده من وجهة نظرى وتانى يوم حدث شىء ايجابى اثر بالايجاب على السوق سهمك هيرتفع وتقول انت بيعتنى ليه مهو السهم طلع اهه يعنى مش هاخلص من حد ولو قلتلك احتفاظ وحدث شىء سلبى وسهمك نزل اكتر هتقولى مش قولتلك انا خايف وعايز ابيع يعنى اى رد جاهز يبقا زى مقلت سابقا انك بتتعامل مع المخاطر ولا تتجنبها والله عايز تتجنب المخاطر اخرج من السوق واستنى الاستقرار السياسى وبعدين ادخل لكن طالما انت عارف ومتاكد انك بتشتغل فى وقت حرج يبقا لازم تتقبل كل الامور واحنا بنساعد على قد منقدر لكن فى ظل تلاطم الامواج والعواصف يبقا لازم الكل يقدر ده وشرحنا وجهة نظرنا بان المستقبل واعد وهذا نلاحظه من اقبال مؤسسات وصناديق عالميه على الاستثمار فى مصر نظرا لثقتها فى المستقبل المشرق واليوم كمان فى خبر ان شركة سمسرة روسيه هتشتغل فى البورصه المصريه يعنى انظار العالم كلها تتجه الى مصر ورغم ذلك نوصى باسهم وبتعمل شغل ممتاز زى المتحده مؤخرا وقبلهاالشم سواخيرا بايونير وعربيه حليج وشينى ومشروعات يعنى بنحاول وفى اسهم بتعمل شغل كويس بس اى حدث عارض طبعا خارج التوقعات وله تاثيره السلبى ونتمنى ان تهدا الاوضاع ونعود الى الاستقرار والشغل الطبيعى من جديد اللهم امين

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً