قديم 07-17-2011, 05:43 PM   #6153
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 07-17-2011 الساعة : 05:43 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

السلام عليكم ورحمة اه وبركاته

السوووووووووووووق

كما قلت امس السوق ليس له اى مقاييس او اى تحليل فنى هذه الفتره وهذا لان السوق غير مستقر ويتحرك على اخبار التطورات السياسيه التى تحدث من آن الى اخر ولذلك نجد يوم بيحصل فيه بانك جامد الناس تتهز وتبيع فى اقل الاسعار زى يوم الاربع الماضى مثلا وتانى يوم الاسهم كلها ترد وبقوه كما حدث بجلسة الخميس الماضى وتلاقى نفسك مش فاهم اى حاجه ازاى السوق يوم الاربع نازل ما يقارب ال3% ويوم الخميس طالع حوالى 2% وانا ابيع ام سفى اقل الاسعار وتانى يوم السوق كله والاسهم اغلبها ترتفع عشان ببساطه السوق غير مستقر الان ويوم خبر وحش السوق ينزل تانى يوم خبر حلو السوق يطلع طب هتقولى نعمل ايه اقولك انت بتشترى سهم معين وبيصعد معاك يبقا لازم تجنى ارباح على مراحل لان السهم بيطلع وبيرجع تانى يريح وممكن تجيبه تانى او تروح لسهم اخر وممكن تشترى والسهم ينزل بيك هذا شى ءوارد يبقا انتظر لما السهم يرد ومتستعجلش فى البيع وطبعا لا للكريدت هذه الفتره مطلقا عشان متبقاش مضطر للبيع غصب عنك فى اى وقت اشترى بفلوسك ولو عايز تقعد باسهمك اى وقت محدش ليه عندك حاجه والبعض اللى بيقول الفوليم بتاع السوق ضعيف مهو لازم يكون ضعيف فى فترة زى دى زى ايام ال3400 بعد الازمه الماليه العالميه كنا بنفذ 250 الى 300 مليون واغل بالناس قالت طالما الفوليوم كده مش هنصعد ليه يا جماعه هى فتره حرجه لازم يكون الاقبال ضعيف ولما تزول عوامل الضعف او الاسباب فى الهبوط السوق هينفذ كويس وبالفعل حدث وصعدنا بقوه وكانت ساعتها ساعت مالمؤشر 3400 والفوليوم 250 الى 300 مليوم احلى اسعار شراء واللى اشترى وصبر بقى مليونير ببساطه اشتغل الان على قد القماشه اللى فى ايدك اسهم مضاربات لان مفيش سيوله تشغل الاسهم ذات الاعداد الكبيره يبقا انا شغال مع الموجه ولما تتغير الموجه هتغير معاها وهتبان طبعا لما تلاقى اسهم المضاربات وقفت والاسهم ذات الاعداد الكبيره بدات تنفذ فوليوم وسوف ينعكس بالتاكيد على فوليوم السوق ككل يعنى هذه المرحلة ما يحدث بها عادى ومنطقى الى اقصى درجة واكثر من منطقى كمان لما نحن فيه من فراغ سياسى هو العامل الاساسى فى استقرار البورصه يبقا عايز البورصه تبقا قويه الان ازاى والفوليوم يبقا كبير ازاى ده كويس خالص اننا شغالين كده والبورصه اساسا شغاله مش كده والا ايه

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً