قديم 12-10-2011, 02:53 AM   #1085
خبير بأسواق المال
كاتب الموضوع : ياسر خطاب المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-10-2011 الساعة : 02:53 AM
افتراضي رد: اقوي اسهم المضاربات الاصلي

في حاله لو فعلا عايز يشتري اسهم الشركه بالكامل ويتقدم بعرض شراء اجباري رؤيتي ان الراجل ده نصاب ولو اتقدم بذلك هيتحايل علي القانون ثانيا بمساعده الفاسدين داخل الرقابه الماليه عشان متوسط سعر السهم خلال 6 شهور هيتراوح بين 4 الي 4.50 مش اكثر من ذلك عشان الناس متحلمش كتير وده فيه ظلم بين لاصحاب الاسهم الاصليه وقت بيع مجلس الاداره وده يدل علي تواطؤ الهيئه مع مجلس الاداره والنيه كانت مبيته لاضرار بالمساهمين عشان لو كانوا بيطبقوا القانون صح كانت النسبه المقدمه للطرح من قبل مجلس الاداره لتوفيق الاوضاع كانت 5 في الميه ليه بقي الهيئه تساهلت لحين بيع 35 في الميه من الشركه من خلال شاشات التداول بالبورصه المصريه عن طريق شركه يرايم والشرق الاوسط لتداول الاوراق الماليه وتم خداع المساهمين والمفروض كان الاجراء ساعتها وقف السهم والتنفيذ العكسي بالنسبه الزياده لكن الموضوع فيه فيل ورشاوي وعمولات كتير وواضحه زي الشمس والحدايه مش بتحدف كتاكيت عشان النصاب رئيس الشركه يبيع السهم ب17 بعد التقسيم عشان يرجع يشتريهم تاني ده عايز يلم اسهم الشركه تاني بعرض خايب وهو كده المستفاد وضحك علي المستثمرين اشتري السهم في حدود 5 والفرق الباقي 12 في جيبه طبعا ده مرفوض من جانب المساهمين القدامي اما المساهمين الحالييين فطبعا عادي كسبانين لو العرض تقدم في حدود اسعار من 4 الي 5 وحتي لو صعد بعرض الشراء الي حاجز ال8 المستفيد المساهمين الجدد وليس القدامي يبقي الموضوع صعب وكان عايز حل في وقتها ووقفه للقضاء علي الفساد والمصالح الشخصيه ووجهه نظري هي تشغيل السهم بدل الوقفه الاضرار تاني بالمساهمين والنظر تاني في تعويض حاملي السهم وقت بيع النصاب وسهله بالحصول علي كشوف الحساب للمساهمين وقتها وصعب يشتري الاسهم كلها علي الاسعار اللي باع بيها طيب كان بيبع ليه

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩​۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩ إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩​۩۞۩۩۞۩۩۞۩۩۞۩
يا ايتها النفس المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه فادخلي في عبادي وادخلي جنتي

للمتابعه معانا في بابي المتواضع

اقوي اسهم المضاربات الاصلي

ياسر خطاب غير متواجد حالياً