قديم 03-28-2012, 11:23 PM   #9896
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 03-28-2012 الساعة : 11:23 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osamma amar مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
ياخبيرنا انا مش زعلان منك والله وانا من رواد بابك وات لاحظت زلك والله ما يحزننى فقط انك تنسى ان توصى لنا بالخروج من الاسهم التى وصيت بها لن يضير حضرتك شى لو قلت اشترو مثلا سهم كذا بسعر كذا وتزكرو وقف الخسارة لو السهم كسر كذا كدا هنكون ممتنين لك جدا وبكدا نعمل المكسب مرتين مرة فى الطلعه ومرة اخرى ازا قدر الله ونزل السهم واوقفنا نحن خسارتنا والتكرار ياريس بيعلم الشطار لو انت قلت دوما لاتنسو ياشباب وقف الخسارة كسر كذا سوف نكون ممتنين جدا واسف لحدتى فى رسالتى الاولى ولكن والله كنت زعلان جدا واستاز وليد وسيادتك لم تكونو موجودين على الشاشه او ل الجلسه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بدايتا استاذ عمرو انا مش بازعل من اى انتقاد ولكن حضرتك لو تابعتنى كويس هتلاقينى لما اوصى باى سهم بقول الدعوم والمقاومات والله وبحلله كويس ولما بيصعد معانا كويس بقول الدعوم عشان لو هبط السهم وكسر دعم معين يبقا خروج من غير ماقول خروج وكمان داما بقول لو معاك سهم وكسبان وشايف السوق بيرمى ارمى معاه وانت كسبان يا اخى دى ابسط قواعد اللعبة ودئما اغلب الاعضاء بيسالونى على الاسهم اللى معانا واما بقول نصبر او بقول بيع يعنى لو سالتنى على سهمك وقلتلى وقف خسارة فى السهم ايه واصبر فيه والا ابيع اكيد هرد عليك وعمرى مبختفى ابدا عشان اتنصل من اى توصية لى لان ببساطة رايى غير ملزم لاحد والناس بتقرا لى ولغيرى وبعض الاحيان بقول على سهم معين من توصياتى خروج وكفاية كده وبارك الله فيما رزق وبلاقى بعد كده واحد يقولى السهم لسه معايا اعمل ايه بعد منزل طب مانا قلت بيع وهو كسبان وكويس وانت اللى طمعت وسبته ينزل وبعد المكسب بقيت خسران طبعا هجاوبه بس ده كان قراره والقرار سوا فى البيع او الشراء ليك لو اقتنعت بكلامى ولو ماقتنعتش بكلامى براحتك وطبعا عمر مهتكون كل توصياتى صائبة ابدا لان ده يبقا كمال والكمال لله وحده دى نقطة اولى حبيت اتكلم فيها

النقطة الثانية والمهمة السوق يا جماعة فى هذه الفترة لا يحكمة تحليل فنى او مالى او اى تحليل فى الدنيا السوق ماشى مع الاوضاع السياسية ولذلك تجد كلام اكبر المحللين لا يتحقق يقول السوق هيطلع ينزل السوق هينزل يطلع ليه بقا لان السوق مش ماشى فنى الفنى بيكون فى ظروف طبيعية اما ما يحكم تعاملات البورصة الان الحالة السياسية فقط واساسا التحليل الفنى نسبته ضعيفة جدا فى سوق ناشىء بينفذ ببعض الملايين اللى يقدر يتحكم فيها وفى السوق شخص واحد هل يجدى التحليل الفنى فى سوق مثل هذا التحليل الفنى يعتمد عليه فى سوق بينفذ بالمليارات لان محدش هيقدر يسيطر على السوق ولا تقدر تلوم اى حد فى هذه الفترة على كلامة لان الوضع خارج عن السيطره انت متعرفش بكره فى ايه فى البلد وبنمشى يوم بيوم لان كل يوم فى احداث جديده وكل يوم فى قرارات جديده وشىء لا يعقل ان تستقيم معه البورصة لان البورصة او الاقتصاد بصفة عامة يحتاج الى استقرار فى الاوضاع السياسية غير كده مش هنشوف استقرار فى البورصة وكلنا فى هذه الفترة اصابتنا الخسارة اوعى تفتكر المحلل فلان او علان بينجو من السوق او بيكسب والسوق وحش لا الخسارة بتبقا على الكل واتمنى من الله ان يوفقنا جميعا وان تكون الفترة القادمة افضل من السابقة والجميع يقدر يعوض ان شا ءالله

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً