قديم 10-02-2012, 10:53 PM   #12410
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-02-2012 الساعة : 10:53 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

السوووووووووووووووق

بعيدا عن اى تفاؤل لان السوق مش مدينا اى تفاؤل واللى قالقنى ان الانشاء والتجارى وتليكوم متماسكين جدا والسوق منيل طب هيحصل ايه بقا لو دول كمان اتنيلو طبعا هينيلو المؤشروالسوق هيتنيل اكتر وتبقا نيله منيله بنيله عموما انا طبعا قلت امس فى الهبوط العنيف السهم الكسبان بيعه وطبعا المكيت وو حد باع سهم خسارته قريبه يبقا كويس وقلت اصبر على الخسران لكن للصبر حدود يعنى اذا استمر السوق على هذا النحو من الهبوط يبقا احنا لسه مكملين شوية تحت عموما اقرب الدعوم فى 5550 ثم 5470 كسر الدعم الاول ده ثم الثانى يبقا ممكن نشوف 5250 الى 5100 ده السيناريو الوحش الا اذا اسهم المؤشر اشتغلت بقوة وشدتنا لفوق كمؤشر ممكن ساعتها السوق يتاثر بالاخضرار وتبتدى الاسهم تصعد وعموما السوق مش هيفضل نازل علطول ولا هيفضل مثلا 10 جلسات نزول احنا اديلنا دلوقت حوالى 5 جلسات فقدنا فيهم حوالى 400 بنط فى سيستم تانى بقا للناس الى داخله جديد من فترة قريبة او الناس القديمة اللى كانت مسيلة ودخلت قريب هى طبعا عارفه المبلغ اللى ابتدت بيه من فترة وطبعا ربنا كرمنا فى اسهم كتير هتعمل ايه الناس دى بقا هتقيم المحفظة بسعر السوق الان هتلاقى مكسب يبقا تصفى المحفظة كلها علطول يبقا مش هنبص لسهم خسران كتير والا قليل انت هتبص لمبلغ بدات بيه ودلوقت كسبان برو اما الناس القديمة اللى معلقة فى اسهم باسعار عالية فكده كده صابره من زمان وهتكمل صبر لانها صبرت كتير عشان اسعارها تيجى ولسه طبعا مفيش اسهم جابت اسعارها القديمة الا القليل جدا جدا وكمان يشتغلو تريدات بدل القعدة من غير اى استفادة سوق وحش ومكمل تحت تبيع الاول وترجع تشترى ومش شرط فى نفس اليوم واللى يفضى محفظته ينتظر بقا لحين تحسن السوق بقوة وبلاش عواطف هنتعامل بكل حذر وصرامة وربنا يبعت كل الخير للجميع المهم اللى عوض شوية مش عايزه يضيع اللى عمله قيم محفظتك كسبانه عن شهرين ثلاثة فاتو او فوق المبلغ اللى دخلت بيه او ابتديت بيه من شهرين ثلاثة يبقا اخلص واتفرج والفرص كتير مع تحسن السوق وانا لا متفائل ولا متشائم انا باتعامل بحذر وبحافظ على مكسبى وبوقف خسارة فى اسهم معينة وبصفى محافظ معينة كسبانه لحد دلوقت وانتظر شوية وبعدين اقرر مع تحسن السوق ابتدى ابنى مراكزجديدة وشكرا ونتابع غدا سويا مجريات الاحداث

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً