قديم 10-09-2012, 11:47 PM   #12576
خبيـــر بأســواق المــال

الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-09-2012 الساعة : 11:47 PM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

السلام عليكم جميعا

السوووووووووووووق
باختصار شديد عشان ماوجعش دماغكم اليوم قلت انا شايف اسعار شراء ممتازه فى عز الهبوط وقلت نصبر مفيش سوق بيستمر فى هبوط علطول ولا صعود علطول وهسيب التحليل الفنى لاصحابه وهتكلم بلغة السوق فقط
العبرة فى تحرك السوق لاعلى او لاسفل هى السيولة والاخبار طبعا سلبية كانت ام ايجابية فو سيوله كبيرة داخله فى السوق يبقا السوق طالع لا محالة وساعتهاالكل بيتكلم عن الصعود فقط والمقاومات يقلب السوق ويبتدى ينزل والسيولة تتسحب شوية يبتدو المحللين يتكلمو عن الدعوم والهبوط وكلها توقعات
عموما ما دعى السوق من وجهة نظرى للهبوط الاخير هو كلام د/ مرسى فى نصر اكتوبر ولو ان فى ناس بتقول لا السوق فنيا كان نازل وده شىء غريب جدا هما مشافوش يوم الخميس السوق كان شكله ازاى وانشاء كانت عامله ايه ويوم الاثنين بعد الخطاب كانت عامله ايه بصراحة حاجة غريبة ان السوق كان هينزل هينزل
هو مش فى اخبار ايجابية بتطلع السوق وسلبيه بتنزله اهو كلام مرسى كان سلبى على البورصة وعشان كده نزلها والا مكنوش كدبو كل شىء وطمنو الناس وقالو هنحترم العقود طالما كانت قانونية المهم سوقنا سوق واعد وارض خصبة للاستثمار والسيولة الكبيرة قادمة ان شا ءالله وهتدفع السوق لمستويات عاليه والكل ساعتها هيصمت ويتكلم عن الصعود فقط زى بالظبط لماالسوق طلع من تحت ال4000 الى 6000 يعنى الفين بنط كانو بيقولو 4500 ثم 5100 دى نهاية الصعود وهننزل منها وهنروح 3800 انا معنديش اعتراض على التحيل الفنى وبتعامل معاه ولكنه ليس كل شىء محدش يقلق الصعود قادم قادم ويتخلله جنى ارباح لان ده طبيعى ناس كسبت وعايزه تجنى ارباح وتبدل فى اسهم تانية او تاخد نفس اسهمها بسعر اقل شوية وكده يعنى والسيولة هى الحكم وهنشوفالمليار من جديد واعلى كمان فى مشروعات ضخمة قادمة هتجيب سيولة كبيرة وفى اموال الان بتدخل وبتشترى على الهادى كاستثمار طويل الاجل لمعرفتها الوثيقة بان الاقتصاد المصرى سوف يتعافى وسيكون من اقوى الاقتصاديات وده مش كلامى ده كلام خبراء اقتصاد عالميين انا مجيش فيهم حاجة وبس كده ده اخر كلامى عن السوق وساوفيكم ببعض الاخبار التى تدعم كلامى حالا وشكرا

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً