عرض مشاركة واحدة
قديم 02-19-2013, 10:55 AM   #14149
خبيـــر بأســواق المــال
 
الصورة الرمزية الخبير2000
كاتب الموضوع : الخبير2000 المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 02-19-2013 الساعة : 10:55 AM
افتراضي رد: اسهم كالنجوووووم فاستعد للهجووووووووووم

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد جمال 22 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]

السلام عليكم الخبير المحترم لاستاذ وليد و على كل الاعضاء ما توصيات حضرتك اليوم و هل ممكن نشترى عز الجوهره
و ما رايك حضرتك فى هذا التقرير

توقعاتي للبورصة المصرية لجلسة غدا الثلاثاء 19 فبراير 2013م.
كتبها: المحلل الفنى نادي عزام ، في mon, 18/02/2013 - 19:53
ضعف السيولة تهبط بالسوق بجلسة اليوم الهبوط الاخير الدافع للصعود القوي مع بدء دخول صناديق
الاستثمار للشراء فى جلسة الغد ......
يبدو ان المتعاملين فقدوا الثقه فى اى اخبار تتداول حتى ان كانت رسميه فتم اعلان اوراسكوم للانشاء والصناعة عن شراء حصة الاقلية حوالي 22% من اسهم الشركة مما يؤدي الى ضخ اموال هائلة فى السوق نتيجة هذة الصفقة وايضا تم ايداع صفقة شراء اسهم البنك الاهلي سوستيه جنرال لدى الهيئة لتنفيذ عملية شراء حصة ال23% الخاصة بالافراد والمؤسسات المصرية وذلك سوف يضخ اموال هائلة فى السوق ايضا واى صفقة من هذان الصفقتين كافيه لدفع السوق للصعود الى مستويات هى الاعلي منذ اندلاع الثورة كما مفاوضات عقد اجتماع الحوار الوطني مستمرة وايضا ربما تشكيل حكومة جديدة كلها اخبار ايجابيه موجوده ومترقبه على الساحة.... كماان السوق ينتظر اعلان القوائم المالية لنتائج اعمال الشركات ومعظمها ايجابي.......
قولت قبل ذلك واكرر اليوم ( اشتري واحتفظ ......اعتبر نفسك عامل وديعه فى احد البنوك لمدة شهر )
لاتقع تحت ضغط الهبوط اليومي المؤقت لاتقع تحت الضغط النفسي التى تستخدم بعض مرضى النفوس بحملات التخويف والسباب والشتائم ..... احتفظ باسهمك وان كان لديك كاش اشتري واحتفظ لمدة شهر


كلام كويس يا باشا بس للاسف كما يقول المثل الشعبى حسن السوق ولا حسن البضاعة والموضوع سياسى بحت وهو اللى مؤثر على الاقتصاد والتوتر الحاصل الان هو الشى ءالسلبى وهدوء الاوضاع والجلوس على مادة الحوار هو الحل ولو حصل كده السوق هيبقا كويس غير كده هيبقا السوق متوتر شانه شان حال البلد

الجوهرة ادا ءالسهم كويس خالص وبيهدى مؤشراته كما حدث امس ونزل الى 3.25 ثم صعد بقوة الى 3.47 نتفرج ونشوف ولو هدى السهم تانى لقرب ال3.20 شراء مش بطال وكله حسب سير الاحداث وتابعنى وربنا يكرم

 


اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

نعتمد على الاحترافيه فى الاداء

مش عارف تشتغل وتكسب بنفسك انا ممكن اديرلك محفظتك لان ادارة المحفظة فن وبعد كل صعود قوى بلاقى ناس تقول مخدناش حاجة من الطلعة دى ده مش عيب السوق ده عيبك انت للاتصال 01110650781

الخبير2000 غير متواجد حالياً

 

رد مع اقتباس