الموضوع: .borsaegypt cafe
قديم 10-16-2009, 06:07 AM   #108

الصورة الرمزية sunraise

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-16-2009 الساعة : 06:07 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مش عارف يا أ /أحمد الموضوع اللى انت فتحته كبييييييييييييير ......................وبجد واجعنى من زمان من ساعة ما بأت كل حاجه حوالينا ميدن شاينا من أول سجادة الصلاة وفانوس رمضان والسبحه والجلبيه والطاقيه والعبايه ....................الخ الى باقى الأشياء التى نستخدمها من أصغر الأشياء مثل اللعب وتوك الشعرالبناتى الى السيارة الصينى التى ملأت شوارع القاهرة مرورا بكل الأشياء الصغيرة والكبيرة التى نستخدمها بشكل دائم والسؤال اللى فعلا مصدعنى من سنين :هل احنا معندناش التقنيات اللى تسمح لنا بتصنيع توك الشعر والفانوس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ولا يا ترى مصر البلد المعروفه بأفضل أنواع الأقطان مستنيه اللى يصنعلها الملابس بكل أنوعها يا أخونا ده احنا اللى كنا بنصنع كسوة الكعبه المشرفة ونبعتها مع الجلاليب معونات لأخونا قبل ما يعوموا فى بحار البترول ...........راحو فين المصريين دول راحوافين الناس اللى احنا طول الوقت عمالين نتغنى ونستشهد بما قدموا من انجازات !!!!!!!!!!!!!!!!هو احنا لحد امتى هنفضل نتفاخر بما صنعه الأجداد طيب والأحفاد ايه دورهم فى التاريخ وامته هيكون ليهم بصمة علشان يسيبوها هما كمان لأحفادهم أهم يلاأو حاجه يتفاخروا بيها من ريحتنا مش عارف الموضوع تقيل مش بسيط والمشكله اننا و آآآآآآآآآآآسف جدا فى التعبير بأينا مش عارف والله مش قادر أكتب الكلمة خلينا نخفف حدتها شويه ونقول سطحيين شبابنا اللى هما الأساس فى الموضوع نسبه كبيرة منهم ومش هظلم وأقول معظمهم كل ما يشغل بالهم ازاى يغير اللوك بتاعة بس هو ده أقصى أمانيه غلبوا البنات فى الموضه والأستايلات وكله كوم والبنات كووووووووووووووووووووووووووووم تانى خااااااااااااااااااااااااااااااااااالص ومش عاوز أتح فى الموضوع بتاع البنات وأسلوب حياتهم ولبسهم بس لى كلمة وليست مجرد كلمه انما هى رجااااااااااااااااء رجااااااااااااااااااااء رجااااااااااااااااااء حار من كل أم وأب بينا ياريت بلاش نخلى بنتنا ثمرة حياتنا ونور قلوبنا يكون منظرهم بمثل هذا الأستفزاز اللى بشوفة كل ما أفكر أخطى عتبة البيت بجد حاجه مش تمام لبس يكشف أكثر ما يستر والأم فرحانه ومزأططه بنفسها ونسيه تعليمات دينا الحنيف و الأب يتفاخر بما ينفقه على ابنته بغدق واسراف حتى تبين مفاتنها معتقدش ان ده تكريم ليها أبداااااااااااااا ده تحقير من شأنها دينا أمرنا بالسترة وان لبس المرأةلا يصف ولا يشف ولا يكون للشهرة .................صدقونى لما ضاعت مننا الحميه و الغيرة على بناتنا و نسائنا ضاعت معاها قيم كتييييييييييييييير ...............ولا تنسوا حديث الحبيب صلى الله عليه وسلم:كلكم راع وكلكم مسئووووووووووول عن رعيته ........بجد أنا بعتذر اذا كان كلامى ضايقكم و أنا عارف ان فيه ناس كتير هتؤل اللبس ده حريه شخصيه لكن معذرة اخوانى لبس المرأة له شروط مثل الصلاة والصيام والزكاة لو لنا أن نناقش فى شروطهم لكان لنا أن نناقش فى شروط زى المرأة وعلى فكرة أنا أهل بيتى مش منتقبات وفى نفس الوقت لا يرتدون ما يصف ولا يشف و أنا وزوجتى تعاهدنا ألا ترتدى ابنتنا حينما تكبر البادى والجينز الرش عارفينه يا أخوانى ؟؟؟؟؟؟؟؟ذالك البنطلون الذى حينما تريد البنت أن ترتديه تحضر علبه اسبراى ترشه على جسدها وبالسلامه كده بتبأ لبسه!!!!!!!!!!!! طبعا ده كنايه عن مدى ضيق البنطلون لحسن تفتكروا ان في فعلا بنطلون اسبراى
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=344966
أنا بعتذر للأطاله بس الكلام جاب بعضه ....................طبيعى مش قاعدين فى كافيه .............بس يارب ماتزعلوش من كلامى

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

التعديل الأخير تم بواسطة sunraise ; 10-16-2009 الساعة 06:15 AM .

sunraise غير متواجد حالياً