قديم 10-27-2009, 12:02 AM   #273
محلل فنـــــى
كاتب الموضوع : walid المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-27-2009 الساعة : 12:02 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif13 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ وليد ممكن شارت يونيفرسال و القاهرة دواجن

حاضر من عنيا

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة so8no مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
ماتستعجلش علينا يا مايسترو احنا لسه تاتا تاتا
والله انا لسه راجع من الشغل حالا وهلكان ولا حضرت جلسه النهارده كمان والحمد لله انى ماحضرتش

الله يكون فى العون عشان كده أنا مش عايز ازود معلومات جديدة ألا لما نهضم الكلام اللى اتقال عشان المعلومات ما تدخلش فى بعضها .

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم أحمد مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
من التشارت حاولت أستنتاج الآتي:
1- مؤشر الParabolic SAR قطع ترند السهم صعودا فأعطى أشارة بيع و بدأ في أول نقطة من أعلى ترند السهم ليدل على تغير مسار السهم للهبوط
2- آخر شمعة فيها أعلى سعر سعر الفتح و الأغلاق مقلرب لأقل سعر و هي طويلة تدل على وجود بياع بالسهم
3- البولينجر باند : قارب MA 10 days بالأزرق يتقاطع مع MA 50 days بالأحمر نزولا
4- الماكد : كان قد تقاطع ال macd مع ال signal هبوطا و أعطى أشارة بيع و حتى الآن لم يتقاطعوا صعودا و الأشارات تزداد طولا و تدل على وجود البياع
5- RSI : ما زالت تهبط مع هبوط السعر و تدل على ضعف في السهم
6- الأستوك : تقاطع ال K مع ال D نزولا ( أشارة بيع )
أظن و الله أعلم أن أتجاه السهم سيتغير للهبوط

تمام الله ينور عليكى بس يا ريت كنتى حدتى نقاط الشراء الجديدة .

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم أحمد مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
مؤشر السوق :
1- مؤشر ال Parabolic SAR ما زال في أتجاه صاعد تحت السهم و يل على الأتجاه الصعودي للسهم
2- ترند السهم حاليا فوق الخط الأوسط للبولينجر و فوق ال MA 10 days
3- الماكد : كان قد تقاطع مع ال signal صعودا و أعطى أشارة دخول و ما لم يعط أشارة خروج و ما زال في حالة أرتفاع
4- RSI : ما زالت تزداد مع صعود السهم
5- الأستوك : كان أعطى أشارة دخول بتقاطع ال K مع ال D و ما زال في حالة أرتفاع و لم يتقاطعوا
أظن و الله أعلم أن مؤشر السوق و ضعه مطمئن إلى الآن

تمام بس برضوا لسه فى الجزء بتاع ليه الناس خايفة .
عشان الـ rsi بداء كسر منطقة الـ 70 صعوا وهى منطقة معروفة بتشبع المشترى . ومنه يبداء فى الأنحدار للأسفل .

يا ريت يا أستاذ وليد كل شوية واجب كده
أنا جبت الورق بتاع حضرتك و من حبة مواقع أخرى الأخوة هنا حطوا الرابط بتاعها و بقيت أبص على المؤشر و أقرأ تعريفه و أكتبه في ورقة برة
بس الصراحة مجهد
و الله جزاك الله خيرا على اللي بتعمله و يعطيك ربي طولة البال علينا

الحمد لله كده ابتديت اطمن عليكى .. وإن شاء الله الى منطقة جديدة من التحليل الفنى . بس زى ما قلتى شويت واجبات لحد ما اخوتنا يحصلونا .. ويبقى هما كمان هضموا المعلومة .

ايضا السوق ما زال اعلى المتوسط المتحرك وهذا دليل على ان الموشر ما زال فى اتجاه صاعد

انا مضر استاذن يا جماعه لانى بانام على نفسى واشوفكم بكره ان شاء الله فى الجلسه
على فكره يا استاذه شكلنا كده هنباركللك قريب فى بابك ان شاء الله
تصبحوا على خير

اتفضل وربنا يعينك .

موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

احتراف المضاربة (اعرف سهمك ) :http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059965783

اعرف نفسك : http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059980113

الاسطوره سيرفر ((25-يناير)) - vps - افتكات -اشكال جديده موووت -هديا روعه

walid غير متواجد حالياً