الموضوع: لو انا الريس
قديم 10-29-2009, 01:03 PM   #10
محلل فنـــــى
كاتب الموضوع : walid المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-29-2009 الساعة : 01:03 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif13 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اولا مبروك الباب و تعقيبا على موضوع العمل

والله والله فى شغل بس مفيش حد عاوز يشتغل انا قريت فى الجرنان قبل كده ان العاشر لوحدها فىها عجز 100,000 عامل و المشكلة ان اللى بيروح مبيعجبوش نظام الشغل او المرتب واحد يقول انا مليش نفس اخد ورديات او التانى يقول الف جنيه دى تعمل ايه وتفضل الدايرة شغاله لما يلاقى نفسوا بقى 26 29 سنه و مش لاقى شغل و يبتدى من جديد و يقول يرتنى حتى اخدت خبرة كانت تنفعنى يعنى حتى لو المكان او النظام او الفلوس مش عجباك الخبرة تمنها غالى جدا فى ناس بتدفع فلوس علشان تاخد خبرة انا بشوف انا اعرف اتنين والله واحد مهندس اتخرج كان بيقولى عاوز شتغل فلى كذا و مرتبات كذا و قعد سنه من غير شغل لحد لما راح اشتغل فى ركتا و لو حضرتك متعرفش ركتا تقريبا من اسوء الشريكات الصناعية والاكثر تلوث كفاية الريحة اللى ممكن تشمها وانتا معدى من جمبها وكان بيقولى دا كان اخر مكان ممكن افكر فيه فى حياتى مفيهاش فلوس مفيش حاجة واشتغل فيها و اخد خبرة وبعدين اشتغل فى شركة بترول وربنا كرمه , التانى خريج اداب فضل عاطل لحد ما بقى 26 سنة جبتلو شغلانه بياخد فيها الف جنيه و بعد التثبيت حيوصل لحوالى 2000 ولسة مكملش سنة او اكتر شوية المهم بعد شوية قالى نظام الشفتات مش قادر استحملوا و هما كلهم على بعض 8 شفتات فى الشهر و مش عاوز يكمل يعنى لو عملت مقارنة لنوعين من الناس و مين اللى فلح اداب وهندسة ياريت الناس تاخد بالها .

كلام جميل جدا وصح الصح ... ودى أمثله بنشفها كتير فعلا ...

يبقى أول نقطة المشكلة فينا احنا ... ودى ناتجه من التمرد والطمع وعدم النظرة المستقبلية للأمور والنظر أسفل أقدمنا .

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

احتراف المضاربة (اعرف سهمك ) :http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059965783

اعرف نفسك : http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059980113

الاسطوره سيرفر ((25-يناير)) - vps - افتكات -اشكال جديده موووت -هديا روعه

walid غير متواجد حالياً