الموضوع: لو انا الريس
قديم 11-21-2009, 03:59 PM   #29

كاتب الموضوع : walid المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-21-2009 الساعة : 03:59 PM

لو انا الريس أول حاجة اعملها اني اخلي القطاع الحكومي زي القطاع الخاص مفيش حاجة اسمها الشغل يخلص الساعه 2 الظهر و الكلام ده كله يخلص الساعه خمسة بعد الظهر و سبيل كده اظبطلهم مرتباتهم بس لو ده حصل زي مأخدو لازم الاقي منهم شغل مش علي بيحصل دلوقتي الناس بتروح الشغل قهوه و شاي و فطار و مفييييش شغل مفيش انتاج و اهم حاجة اهتم بيها التعليم و طريقته لأن التعليهم هوه الي حيعملي بني آدمين واعيين و عندهم علم كافي و اسلوب متحضر في الأدارة ة الشغل و اهتم اوي بكل الوظايف الي بتدير مؤسسات حكومية ة يبقي عليهم رقابة كويسة جدااا لان دول لو بيديرو صح الي تحتهم كلهم حيمشو صح لازم تكون الناس دي علي مستوي تعليمي و ثقافي مناسب لف كده علي جميع مؤسسات الحكومة اتحداك ان كان حد فيهم بيعرف يقول كلمتين انجليزي المفروض محدش يترقي يبقي مدير عام غير لما يكون دارس ادارة اعمال و عارف هوه بيعمل مش واحد عمال يمضي و خلاص لو اهتمينا بالحاجات دي و كل واحد يشوف شغله بما يرضي الله و الله حنبقي احسن من احسن دولة في العالم هوه البلاد الأجنبية متحضرة و متطورة ليه علشان الناس منظمة كل حاجة تتعمل مظبوطة مفيش نص نص و اهي ماشية منظمين بيحترمو الوقت بس كل ده ليه ده مش زكاء منهم ده الي هما اتعلموه من و هما اطفال في مدارسهم علشان كده اي مكان عايز يبقي متطور اهتم فيه بالتعليم حتلاقي كل حياتك اتظبطت النهاردة لو الطفل اتعلم صح و تعليم واعي بعد كده لو كبر و حطيته في اي وظيفه مش محتاج تعلمة الصح من الغلط لانه هوه اتعلمه خلاص انت محتاج تعلمه بس فنيات في شغله و في حاجات تانية كتير لازم المواصلات الي الناس بتستخدمها تبقي نضيف و مريحة علشان الناس تروح شغلها تعرف تشتغل في المقابل لازم الناس تحافظ عليها لازم المسؤولين ينزلو الشارع يستخدمو المواصلات يشوفو الناس عايشة ازاي علشان يتصرفو علي اساس مش مجرد ان كل مسؤول حواليه ناس تقوله الدنيا تمام و مظبوطه و الناس مبسوطة يااااااااااااااه لو اقعدت اتكلم مش حخلص بس دي حاجة صغيرة اوييي من الي ممكن اعمله

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

hazem nabil غير متواجد حالياً