قديم 11-23-2009, 01:30 PM   #10655

كاتب الموضوع : Mr Borsa المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-23-2009 الساعة : 01:30 PM
افتراضي رد: المتابعة اللحظية لأسهم البورصة المصرية

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iron man مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
بس يا كبير انا ليا ملحوظة لو تقبلتها اشكرك لسعة صدرك الاسابيع اللى فاتت وخصوصا اخر اسبوع كان الميكر بيعمل ايه او صايع السوق زى ما بسميه كان بيفضل يرمى طول الجلسه وفى أخر الجلسه يدخل يلم ويرفع الاسعار الناس تقول الدنيا بدات ترد وهكذا فضل اسبوع دولقتى اللى بيحصل فى السوق الميكر بيدخل يرفع فى اول الجلسه وبعدها فى نص الجلسه الميكر يبدا يرمى الناس تخاف ترمى معاه يلم من تحت وهكذا عشان كده حبيت أقول ان اللى بيحصل فى السوق ما هو الا تغيير سلوك الميكر مش أكتر بس السوق عيبه الوحيد ضعف السيولة أو انعدامها وبعدين حد دخل لكح النهارده ولا لأ واقف على دعم كويس ويارب ما يكسره

انا معاك تماما فى اللى بتقوله بس مساله السيوله دى هى المشكله
اولا السلوك الجديد ده يضرب تماما موضوع الزيرو الى بقى مستحيل
ثانيا معدش حد يقدر يحدد السوق بالشكل ده طالع ولا نازل لان اسعار الكلوز اللى هى بنحسب عليها سغل التحليل الفنى كله بقت فى النازل دايما لان الرمى فى الاخر وتانى يوم تلاقى الجلسه طالعه فى اولها
ثالثا التداول انا حاسس انه وهمى بمعنىان مفيش بيع ولا شراء
انما تدوير ، بص على عبر المحيطات مثلا بقالها يومين بتعمل تداول على سعر واحد ، هل ده يعقل وانا مش اقصد ان مدى سعرى ضيق ، لا سعر واحد نفس السعر يبقى فى العرض واحد يخش يلمه وويبقى فى اول طلب يقوم واحد يخش مديه ويتنقل نفس السعر للعرض وهكذا اشتغاله غريبه

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

sherifhamdy2000 غير متواجد حالياً