الموضوع: خواطر فنية
قديم 11-23-2009, 11:28 PM   #177
محلل فنى

الصورة الرمزية HANNIBAL
كاتب الموضوع : HANNIBAL المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-23-2009 الساعة : 11:28 PM
افتراضي رد: خواطر فنية

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ali Elgaous مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
بسم الله الرحمن الرحيم

طيب إسمحلي يا باشا أقول أنا، مش شطاره لكن من مذاكرة مشاركاتك و تحليلاتك.

كنت حضرتك قلت في تحليل سابق إن السوق ممكن يعمل قمه أقل من قمه في المنطقه من 6800 إلى 6900، و قد حدث ذلك في حدود فهمي يوم الأربعاء 11/11 أغلق المؤشر على 6863 و بدأ الإنخفاض المتتالي من يومها، يبقى إحنا (في حدود فهمي أيضاً) في اتجاه هابط صريح.

في مشاركة حضرتك المستفيضه الأخيرة عن السوق (إللي أيضاً أنا ذاكرتها كويس) حضرتك وضعت احتمالين لحالة الإرتداد إما Pullback أو ارتداد كامل (إحتمال ضعيف)، و أنا لن أثقل عليك بالطلب مرة أخرى في الوقت الحالي، و لكن من فضلك يا محترم لو اتضحت الصورة مع حركة السوق الأيام القادمه، ابقى قولنا تصورك عنها بالتفصيل.

و جزاك الله عني خيراً.

Short-term correction within the Intermediate uptrend

مش علشان عملنا قمه اقل من قمه وقاع اقل من قاع نبقى فى اتجاه عام هابط

ممكن الاتجاه على المدى القصير يكون هابط وعلى المدى المتوسط صاعد يعنى تقدر تقول ان الاتجاه القصير الهابط تصحيح للاتجاه المتوسط الصاعد

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

مشوار طويل فى وسط ليل مفهوش قمر وقلب تايه احساس بغربه من البشر وانا وحدى بمشى فى سكتى موجود بعافر بنتصر اقع عزيمتى بتنكسر اقف واكمل خطوتى الاقى هدفى فى قصتى شايف فى اخر الضلمه نور لو حاشنى سور اهده هد احساس بجد بأنى هوصل من غير ماقلبى يساعده حد

HANNIBAL غير متواجد حالياً