قديم 12-26-2009, 09:00 PM   #311
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-26-2009 الساعة : 09:00 PM
افتراضي رد: تريدات تريدات وإللى جاى أحسن من إللى فات

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamza مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اتعشم انك تقصدني ومش عارف ليه أول ما قرأت تعليقك خفت والله منك... ربنا يستر وعلي فكرة والله العظيم انا جدد في البورصة من شهر ابريل 2009 فقط وبأحاول اجتهد واتابعكم والله المستعان... يعني انصحني وخليك حنون عطوف علي ربنا يكرمك... اسمك ايرون مان ان شاء الله خليك مع ال مان ويلطف بينا مع ايرون
اذا سمحت اريد نصيحتك فى محفظتى الاتية مع العلم ان الخسارة تتعدى 40% من قيمة المحفظة.
كل ما اريد منك هى النصيحة وما العمل فى المحفظة واسهمى سواء بالاحتفاظ او الاعدام.
وهى كالاتى
نماء 18جم/مطاحن جنوب 63جم/الوطنية للذرة 32جم/دلتا للانشاء 15جم/يونيفرسال 27جم/الشرقية الوطنية 29جم/اسكندرية للاستثمار العقارى 137جم/بى تك 8.50جم/ روبكس 20جم/ارب ديرى 78.50جم/جلاكسو 31.50جم/بيراميزا 24.50جم/ الاهرام لطباعة 38.50جم/سييمو 25جم/ بنك التمويل السعودى 12.50جم/مستشفى النزهة 164جم/امون للادوية 66جم/العربية للاستثمارات 2.60جم/بوليفارا 8جم/العربية المتحدة للشحن 5.20 جم.
ارجو النصيحة للعمل فى اسرع وقت حيث ان المحفظة اخر بهدلة ... مع ترشيحك لأسهم تعوض الخسارة

أخى الكريم يعلم الله مدى الحيرة التى سببتها لى محفظتك
حتى أحاول أن أعطيك التصرف الأمثل ولكى منى رأيين
أذا كنت مستثمر ولا تحتاج أموالك الأن فصبرا جميل بجميع أسهم محفظتك حتى أواخر شهر فبراير وستجد ما يسعدك بأمر الله وراقب وقتها السهم وتعلم قرائه الشاشة أولا قبل أتخاذ أى قرار حتى هذا التوقيت ولا تسير بنظرية قالولو
أما لو حضرتك عايز تعرف رأى لو كنت مكانك فالله المستعان
نماء : أحتفاظ
مطاحن جنوب : أحتفاظ
الوطنية للذرة : وصينا بيها يوم الخميس وفيها خير أن شاء الله أحتفاظ
دلتا للأنشاء : كسر 6 جم بيع غير كده أحتفاظ 3 جلسات ثم بيع
يونيفرسال : مستهدف 19جم أنشاء الله تبيع عليها وهنحدد دخول تانى
الشرقية الوطنية:كسر 17 ايقاف خسارة وأعادة الدخول حول 16
اسكندرية للاستثمار: أحتفاظ 3 جلسات
بى تك : أحتفاظ 3 جلسات
روبكس : أحتفاظ 3 جلسات
أراب ديرى : كسر 57 أيقاف خسارة فورا غير كده أحتفاظ
جلاكسو: أحتفاظ وهنكلم عليه ولما نقول بيع تبيع معانا
بيراميزا : كسر 18 بفوليوم أحتفاظ غير كده بيع بعد 3 جلسات
الأهرام للطباعة وسيمو : أحتفاظ 5 جلسات
مستشفى النزهة: أحتفاظ
أمون : متكلبشة
العربية للأستثمار : أمامها 1.31 حتى 1.34 شراء
ببوليفارا والمتحدة للشحن : أحتفاظ جلسة وبعدين نقول بيع
وبكده يبقى احنا حللنا كل أسهم البورصة المصرية
ونصيحة بقا يا سيدي لوجه الله المحفظة سهمين أو ثلاثة بعد كده عشان نعرف نركز فيهم ورزقك كده كده هيجيلك
كمان الأسهم اللى قولنا أحتفاظ جلستين او ثلاثة تقدر تبدلهم بالأسهم اللى أن شاء الله هنرشحها النهارده
ويارب أكون قدرت أفيد حضرتك وأختبار صعب أتمنى من الله أنه يوفقنى فيه
والله أعلم

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

احمد مبروك غير متواجد حالياً