قديم 12-28-2009, 04:22 AM   #111
الادارة
كاتب الموضوع : diko المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-28-2009 الساعة : 04:22 AM
افتراضي رد: (( اقوى اسهم المضاربة والميكرات القوية بالسوق ))

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed111 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السادة الأفاضل / أصحاب وإداري ومشرفي منتدى البورصة المصرية المحترمين

أخي الفاضل / أستاذ مصطفى mr. Borsa

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

تحية طيبة عطرة لكم جميعاً .. وكل عام وحضراتكم بخير ..

أنا أخوكم في الله علاء سعد - أحد مشرفي منتدى بورصة مصر

أولاً : أهنئكم على منتداكم الشقيق والمبهر في كل شيئ والقيم بأصحابه وخبراؤه ومشرفيه وأعضاؤه وأبوابه والذي أتوقع له نجاح باهر ليكون ضمن أكبر المنتديات الإقتصادية في مصرنا الحبيبة

ثانياً : أشكرك أستاذ / مصطفى على مرورك على منتدانا الغالي منتدى بورصة مصر وتفهمك للموقف الذي وضعنا فيه نحن وأنتم بسبب الأخ / ديكا أو ديكو حسب ما يحلو له

ثالثاً : لتأذنوا لي فقط أن أوضح بعض الحقائق واللبس الذي حدث بخصوص هذا الموضوع وأرجو أن تتحملوا طول مشاركتي ويمكن مسحها بعد أن تصل لكم وجهة نظري إن أردتم

السيد / حسام الألفي ( diko ) كان في الأمس القريب يحمل اسم مستثمر خبير في منتدانا وقد حصل على اللقب بعد أن أوصى بسهم روبكس ( الطعم ) وذلك نتيجة لقربه من ميكر السهم حسب قوله

ومنها بدأ يذاع صيته بالمنتدى وهنا بدأت بوادر أزمات في المنتدى نتيجة لتوصياته التي تحمل يومياً بلا مبالغة من 5 إلى 10 أسهم وساعده في ذلك الإرتفاع المستمر في أسعار الأسهم الذي بدأ من نهاية شهر فبراير حتى أوائل أكتوبر تقريباً

وهذه إحدى مشاركات بعض الأعضاء ونصها كالتالي :

herms, on 23 november 2009 - 11:58 pm, said:
اخي الاستاذ / حسام

معلش ممكن اتكلم مع حضرتك بس ياريت تتقبل النقد بصدر رحب انا شايف حضرتك بتوصي كل يوم بأسهم مختلفة عن اليوم اللي قبلة ودة خطاء كبير لية لان المفروض علي التوصية التي كانت بالامس من حضرتك في اعضاء كتير اشترت بناء علي توصيتك فالمفروض تفضل معاهم الي ان يتخارج الاعضاء من الاسهم المشتراة وبعد كدة حضرتك تفكر في اسهم تانية للتوصية طيب دة علي كلام حضرتك وكل يوم توصيات جديدة بأسهم جديدة ومختلفة الناس هاتجيب فلوس منين ولا تبيع اسهم الامس بخسارة وتدخل في الاسهم الجديدة وكل يوم علي كدة وهلما جرة .. اسف لو كلامي بة شيء من الحدة بس ياريت تتبع الطريقة اللي بقول لحضرتك عليها وسوف تشهد نجاح كبير وربنا يوفقك ... والله ولي التوفيق

تخلل هذه الفترة الكثير من التراشق بينه وبين بعض الأعضاء لمعرفتهم الشخصية له قبل أن يصبح صاحب لقب ومنهم المجموعة التي أظهرت حقيقته هنا وقمنا نحن كمشرفين في توجيه العديد من الإنذارات لهم وإيقاف البعض منهم نتيجة للمشاركات والتعليقات التي كانت تمسه شخصياً

ولكن أخينا في الله لم يحترم هذه الإجراءات وإنتابته حالة من الغرور والعظمة بل والخروج عن المألوف وبداية نشر معلومات مغلوطة كإدعاؤه بدخول مبلغ 7 مليار جنيه في سوق خارج المقصورة والتأكيد على هذا ومنها على سبيل المثال هذه المشاركة

لانى متاكد تماما من المعلومة دى 100 فى المية فمش معقول ابدا ان احتفظ بالكلام دة لنفسى فقط لانى بحاول قدر استطاعتى ان نعوض دائما وبسرعة اى خسائر بتحصل لان دة دورى وواجبى تجاهكم هل كلامى دة غلط ردو ولو قولتو غلط لن اكمل ومش هقول حاجة عن اسهم الخارج والسيولة اللى دخلت تلك الاسهم بنسبة لا تقل عن 7 مليار جنية اكمل ولا لا؟ منتظر ردكم بس بسرعة ارجوكم لان الموضوع متشعب ومحتاج توضيح لنقاط عديدة اخوكم المحب والمخلص لكم للابد حسام الالفى

وهنا قمت بغلق بابه لتهدئة الأعضاء وتحت إلحاح شديد منه والحلف بالله والوعد بتوخي الحذر والدقة في توصياته تم فتح الباب
بعدها بيومين فقط فوجئت كما فوجئ باقي الأعضاء بهذه المشاركة التي لا تمت للبورصة بصفه ونصها كالتالي :

dika, on 18 november 2009 - 10:02 am, said:
خسارة يا اتش بس مش مشكلة يبقى هنقضى ويك اند انا وانت فى الجندووووووووووول فى الهرم عندنا فلى سعد الصغير ودينا وحكيم اظن كدة ويك اند فى الجون ومتخافش لان كازينو الجندوووووووووووووووول دخلتة مليون مرة وحافظة شبر شير وهلاقى دينا معانا على التربيزة بعد ما تنزل من على البست وكمان ممكن نلاقى ميسرة قاطعة ابونية فى الجندووووووووول واله لسهرك سهرة عندنا تحلف بيها وستجد كل ما تشتهى الانفس من ؟؟؟ الى ؟؟؟؟ مفهومة طبعا اخوك حسام واتركك الان يدوب الحق اروح بايونيرز القابضة بس ارجوك تكلمنى قبل الخارج بنص ساعة ولو بتحبنى وقولتلك خد مشروعات ابقى خد ولو 500 سهم سلام مؤقت يا كبير اخوك حسام ابو ياسر وهو بيسلم عليك

وتبعها تعليقات أحدثت الكثير من اللغط حتى قام أخي الفاضل المشرف / أيمن بشير بغلق الباب بلا رجعة مع رفعة درجة الإنذار له .

فما كان منه إلا أن دار على كل أبواب المنتدى يتوسل ويتأسف على مشاركته طالباً العفو والسماح على هذا الخطأ ومطالباً بإعادة فتح بابه ومن كثرة إلحاحة أبلغه كبير خبراؤنا الأستاذ / عمرو سعد بفتح باب جديد وبدء صفحة جديدة .

طلبت أنا وكبير المشرفين الأخ / أبو طه محمد في وجود أحد الأعضاء الأخ / جوران مقابلته والتحدث معه
وبالفعل تم اللقاء الذي تبعه تحفظ مني على شخصية المدعو ديكا ونقلت تحفظي لكبير المشرفين وقتها

وثاني يوم اللقاء قام بعمل مشاركة تفيد بأنه على علاقة شخصية بالمشرفين ولن يستطيع أحد التطاول عليه لأنه مسنود منهم
فقام الأخ أبوطه محمد بتوجيه هذه المشاركة له للتنبيه عليه بأنه لا يوجد أحد فوق النقد ونصها كالتالي :

أبو طه محمد, on 07 november 2009 - 01:09 am, said:

ياريت يا أستاذ / حسام بلاش تدخل العلاقة الشخصية مع أى حد فى المنتدى وتكتبها فى بابك هنا علشان مفيش حد حتى لو كنت إنت نفسك له أى حماية من طرفى أو طرف أى حد من الأخوة المشرفين لو خرجت عن النص وخليك فى توصياتك مع السادة الأعضاء .. من الآخر مفيش حد له حماية فى المنتدى مهما كانت درجة معرفتى به خارج المنتدى.

واستمر الحال على هذا المنوال ما بين شد وجذب بينه وبين الأعضاء وتدخل بعض الأخوة خبراء المنتدى وهذه إحدى المشاركات

محمد على باشا, on 24 november 2009 - 12:58 am, said:

أخى العزيز ...استاذ حسام ...اولا تحياتى العطرة لك ....ثانيا ...مبروك الرجوع الى المنتدى وللسادة الأعضاء
.اسمح لى ان اكون ناقدا لك ....الأخ اذا رأى اخوه لديه لعض الأخطاء فلابد ان يقوم بتنبيهه اليها ...واليك ملاحظاتى أخى الفاضل
1-لاتقوم بتوصية سهم بألحاح..ولا تحلف..قم بالتوصية فقط ..لأن الحاحك على السهم البعض يفهمه غلط
2- لا تقل انك قابلت ميكرات او أحد من اهل المال والأعمال او من الصفوة ...وذلك لأن هناك ناس قد تفهم الامر خطأ ...وهناك البعض الذى قد يحقد عليك بسبب ذلك ...فلا داعى لهذا
3- اذا كان لديك اخبار عن سهم ...اجعلها موثقة ...اما اذا كانت غير موثقة ...من الممكن ان تكتبها فى باب العصفورة بتاع الأشاعات ...ويبقى انت كدة ...عملت اللى عليك ...وقلت الخبر
4- لا تكتب الفاظ او ايماءات تخدش الحياء لأن يوجد اخوات فى المنتدى
5- لا تجعل فى بابك خروجا عن النص ...اذا ماتمت المهاجمة لك من قبل احد الاعضاء فلا تدخل معه فى نقاش لا يجدى ...ويضيع وقتك ..ووقت السادة الاعضاء ...والتفت لتوصياتك
6- عندما توصى بأسهم اليوم ...تابعها مع اعضاءك ...ولا توصى بالكثير حتى لا تجهد نفسك اكتر من اللازم
- ان شاء الله يكون هذا الباب فاتحة خير ...وتكون بداية جديدة ان شاء الله

واستمر على توصياته التي اثبتت الأيام فشلها الذريع وكان أخرها الشحن والتفريغ وتبعها توصية القلعة من سعر13.5 حتى 11.5 وطبعاً سعره باين على الشاشة بكام الأن ثم نيوداب وظهور الغرور في كلماته وهذه إحدى المشاركات له ورد من أحد الأعضاء التي تظهر مدى استياءهم

dika, on 09 december 2009 - 07:11 am, said:

(( سهم نيو داب اعادة هيكلو وشيكة قبل نهاية العام واوئل يناير القادم بامر الله )) حبيبكم حسام

اخى توصياتى قائمة على معلومات من مصادر موثوقة ولا تعتمد على تحاليل فنية او مالية وملكش دعوة بالناس المهم انت اشتريت حاجة فى القلعة لكى تتحدث نيابة عن الناس وبعدين انت دخلت فى علم الغيب وعارف يعنى ان القلعة اليوم هيبقى ب7 جنية علشان تقول لبست وما لبستش وانت اصلا ممعكش السهم ثم ان مش من حقك ابداء اى لوم او اعتراض الا بعد مرور 6 جلسات كاملة على تاريخ التوصية ولو السهم محققش نجاح باهر وكسب محترم جدا ساعتها ابقى افرد ضلوعك واتكلم زى ما انت عاوز مش لسة موصى بسهم امبارح اتهاجم علية حتى قبل تسويتة كفانا بقى كلام وخلاص وبعدين انا مبضربش حد على اهدى كدة وقول صباح الخير صباح النصر احنا ملوك البورصة فى مصر حسام الالفى

حماس, on 09 december 2009 - 07:31 am, said:
صباح الغرور امال لو كانت توصيه حلوة والناس كسبت كنت عملت ايه من تواضع لله رفعه انت بتعتبر نفسك ملك البورصه فى مصر لاحول ولاقوة الا بالله العلى العظيم الغرور من صفات الشيطان والعياذ بالله ده لو انا الى كنت موصى بسهم ونزل 20 % الطبيعى اكون حاطط وشى فى الارض اللى انت بتعمله ده اسمه غرور وياريته غرور المنتصر ده غرور المنهزم لم اسمع عنه من قبل واول مره اشوف حد عنده هذه الصفة اعاذنا الله منها ولقاءنا فى المعاد اللى انت حددته بعد 5 ايام ولو فيه عندك كما تدعى خبره كبيرة والسهم هيجيب 12 جم طب ليه منشتريش ب 9 جم بدل التوصيه ب 11 جم و75 قرش ياعم الكينج استعذ بالله من الشيطان الرجيم ودع الغرور لاصحابه

وأخيراً كانت هذه المشاركة التي يعترض على كل ما هو بالمنتدى

إدارة المنتدى عامله زي الحكومه

سايبه الكل يتكلم زي ماهو عايز ..

و مبتبلش ريق حد بأي رد.

بجد الموضوع دة بقى خطير جدا ولا ادرى اين الادارة وكان المنتدى اصبح بلا رابط ولا حسيب ولا رقيب ومعلش يعنى اللى غير شكل المنتدى ايا كان هوة مين ليس محترف فى بناء شكل منتدى لائق بدليل كل العقبات المستمرة من شهر وزيادة منذ تعديل شكل المنتدى واين الكبار ابو طة محمد والمشرفين جميعا من ذلك لان بالوضع دة فعلا المنتدى ممكن يفقد بريقة ولمعانة منتادنا اللى كان اول منتدى اقتصادى ينشاء فى مصر من 6 7سنين على ما اتذكر رجاء حل هذة المشاكل لمصلحة المنتدى اغلقو بابى القديم اقوى اسهم المضاربة بعد عام كامل فى ظلم اكتر من كدة ولكنى عنيد جدا وعندى اصرار على النجاح برغم اى صعاب وسترون الباب دة قريبا نمرة واحد فى كل منتديات مصر واسم ديكا معروف فى كل المنتديات يارب يارب الادارة المحترمة تنهى هذا الجدل خصوصا ونحن فى ايام حرجة قبل نهاية العام واتمنى اشوف منتدى بورصة مصر الشهر القادم كما كان

وعلى فكرة انا ليا فى الهكرز وممن اخترق اى موقع لانى عندى برامج تخترق البنتاجون نفسة وبقولها صريحة مباشرة منتدى بورصة مصر عاوز واحد حريف هكرز لاعادتة كما كان والا مهما عملتو سيظل كدة احد اصحاب الهكرز مخترق المنتدى وماثر علية بكل ما تشتكو منة وانا مستعد لارجاع المنتدى كما كان بشكلة القديم ببرنامج هكرز فوتو شوب اية رايكم اخوكم حسام[/size]

وهنا وبعد طول الصبر عليه وبعد أن أصبح لا أحد يطيقه بالمنتدى إلا القليل المخدوع في مسكنته وغلبه كان هذا القرار المتمثل في هذه المشاركة مني

alaa saad, on 15 december 2009 - 12:55 am, said:

إلى مالك الهاكر الذي يستطيع إقتحام البنتاجون
إلى من هو أكبر من الحكومة واللى يتشدد لها حسب زعمه
إلى صاحب البرامج الفتاكة التي تستطيع إعادة شكل المنتدى القديم إذا أراد
إلى المفتي الذي أفتى بدخول سبعة مليارات جنيه بسوق خارج المقصورة
إلى السبب الأول والأخير في حدوث هرج ومرج داخل المنتدى
إلى من تسبب في التشكيك في مصداقية خبراؤنا الأجلاء وأصحاب الأبواب المحترمين بإنتسابه إليهم (بالمسمى)
إلى من أعطيت له العديد من النصائح من كل مشرفي المنتدى وأعضاؤه بالتريث والإختصار في توصياته
إلى مكوك الفضاء الرحالة والمتجول ما بين شرم الشيخ والغردقة لإقتناص الأخبار من كبار القوم
إلى صاحب الدعوات والأفراح والليالي الملاح
إلى من تسبب في خسائر فادحة للعديد من أعضاء المنتدى بسبب توصياته اللولبية الجهنمية
إلى من تفرغت له تفرغ يومي شبه كامل لإلغاء تعليقات على توصياته المستفزة
إلى ديكا ملك الرنات على مدار الـ 24 ساعة

أعتقد بأنه قد آن الآوان وحان وقت رحيلك بلا رجعة أنت وتوصياتك وأبوابك
يؤسفني ما قد آل إليه حالك ولا يسعني إلا أن أحميك من نفسك وأعلن شطبك من منتدانا ويكفيك دخول المنتدى كزائر حتى ترى بعينك الهدوء والسكينة التي سيصبح عليها المنتدى بعد رحيلك

وفي الباب الذي تم فتحه بمعرفة أخونا الفاضل / عاصم بمنتدانا لتوضيح الإتفاقيات والحوارات التي جرت مع هذا المريض المدعو ديكا
قمت بتقديم طلب لأصحاب المنتدى بإعفائي من الإشراف كأقل شيئ ممكن أن أقدمه لرواد المنتدى لأبدى به اسفي على ترك مثل هذا الحسام طوال هذه الفترة والتي كان رده أخيراً بمنتداكم على ادارة منتدانا كما جاء بالمشاركة الأتيه وما فيها من سب وقذف والتي لن أنزل لمستواه في الرد على بذاءاته : ________________________________________

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diko [ مشاهدة المشاركة ]

لا تعليق لقد اوضحت كل شىء للادارة وهى صاحبة القرار وقولو للى باعتينكو هنا منكم لله ومعتقدش ان اى حد ياخد بكلام شخصى على ايميلات شخصية واظن انكم نشرتو مقالاتكم العنترية هناك كما قال لى دومنيشن امس انتم لا ستحقون ردود اكتر مما قولت وعموما بنشكركم جدا جدا لتنبية الناس والادارة ومبروك عليكو كالعادة فى التسبب فى غلق الباب لو رات الادارة ذلك ومنكم لله وحسبى الله ونعم الوكيل اخر كلمة طول ما الدنيا فيها امثالكم لتن ينصلح حالها واصراركم الشديد دة دليل على ما قولت الشجرة المثمرة تقذف دائما بالحجارة واسال علاء سعد وابو طة محمد منكو كلكو لله وحسبى الله ونعم الوكيل معنديش كلام تانى اقولة غير انكم من اقذر الناس اللى عرفتها فى حياتى ومش غريبة عليكم كل دة وبقولها تانى للادارة هنا الناس دى مبعوتة خصيصا لعمل كل ذلك معى وهم نفس الاشخاص اللى طالما هاجمونى هناك وايا كان موقفكم من ذلك فساحترمة تماما ولكنى حزين جدا بسبب تلك المجموعة الرزيلة ولا ادرى ما كل هذا الحقد والكراهية ولماذا لا تذكرون الاسهم الناجحة غير روبكس وقولت انى جاريتكم فى الكلام لانى عارف هامور دة كويس اوى وكل مشاركاتة هجوم ضدى والى الان مش عارف اين التصريف دة وحضراتكم جايين هنا تحاسبونى على توصيات فى منتدى طردت منة دون وجة حق ايها المفتريون لن ازيد اكتر من ذلك واكتبو ما شئتم وقولو لعلاء سعد مبروك احنا وقنالك حسام من منتداة الجديد يا عدماة الاخلاق والضمير

صدقوني إخوانتي وأخواتي هذا الشخص كالعضو المريض في الجسد والذي ببتره تتعافي باقي الأعضاء

إحذروا ثم إحذروا ثم إحذروا منه ومن توصياته حتى لا يستفحل أمره ويكتر عدد ضحاياه أكثر وأكثر ففور طرده من المنتدى ذهب يبث سمومه في منتدى أخر ولم يستمر فيه الا 3 ساعات فقط إلى أن وجد ضالته في هذا المنتدى المحترم .

ولكم كامل الحرية في التصدي لهذا الوباء

آسف جداً للإطالة وأرجو آلا أكون قد أثقلت عليكم ولكن كان لا بد من توضيح الأمور .

تقبلوا تحياتي .

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اخي استاذ علاء سعد و الله شرف كبير لينا ان حضرتك تنورنا هنا

و في البدايه بعتذر جدا جدا عن قله متابعتي للموضوع امس لظروف السفر و كنت بدخل ابص كده من وقت للتاني

و اشكرك كثييييييير الشكر علي مجاملتك الطيبه في حق موقعنا المتواضع بارك الله فيك وسام قد نكون حصلنا عليه مبكرا جدا بسبب اهدائك هذا الشرف لنا
و يا رب نكون فعلا دايما عند حسن ظن كل رواد السوق و كل زوارنا

و بالنسبه لمشاركتي في بورصه مصر فهذا واجب علي لان هدفنا هو هدفكم و لو انا متجاوبتش او مكنتش عملت كده يبقي فعلا انا غير جدير بان اكون اهل للثقه من اي حد و مقدرش اكون بقول اني بحترم موقع و يوم ما تحصل مشكله مشتركه لازم نواجهها مع بعض يكون موقفي سلبي , مش ده الصح ابدا , فانا اللي لازم اشكركم انكم اتحتوا لي هذه الفرصه لكي اكون ضيف عندكم و اتمني اكون ضيف خفيف دايما

ثالثا بعد كل اللي حضرتك ذكرته من احداث متسلسله و حدثت في باب استاذ حسام و بالتواريخ ايضا و مش محتاجين نراجع لاننا عارفين يعني ايه استاذ علاء بيتكلم في موضوع ما و مش محتاجين ثقه اكتر من كده يكفي الاسم

اكيد بعد كل هذه الاحداث ليس امامنا الا ان نفعل ما فعلناه و هو تمديد ايقاف الاستاذ حسام من 3 ايام ليكون ايقاف نهائي ....

و برضه ده مش معناه اننا بنقوله متشتركش في منتديات تاني بل كل هدفنا ان يكون له اسم و صيت و سمعه و شعبيه جيده و لكن من حب الناس له و ليس من كرههم و نبذهم له , فامامه الفرصه ليبدأ من جديد و ينوي النيه لان تكون هناك صفحه جديده لديكا علي جميع منتديات مصر .... او ان لا يظهر علي الساحه مره اخري للاسف .... و هذا ما لا نتمناه اذا كان بداخل استاذ حسام خير يريد بالفعل اظهاره للناس

والله الهادي و لا هادي الا الله
ـــــــــــــــــــــ

بشكر حضرتك بجد استاذ علاء و بارك الله فيك لمساعدتك في انقاذ كل من يضل طريقه في اجواء منتديات البورصه , و بتمني تكون زيارتك لينا دائمه و اتمني تحصل ظروف افضل من كده تعرف جميع الاخوه علي بعضهم اكتر

و بشكر حضرتك مره تانيه علي تشريفك الكريم لينا و الذي اسعدنا كثيرا جدا جدا بالرغم من ان الظروف كنا نتمناها تكون افضل من ذلك

بارك الله فيكم جميعا و وفقنا الله و اياكم الى ما فيه الخير دائما
و رزقنا الخير و رزقنا اتباعه و جنبنا الشر و جنبنا اتباعه

و الله من وراء القصد

مصطفي

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

@Admin@ غير متواجد حالياً