قديم 01-06-2010, 07:44 PM   #20122
(( كبير هدافي مجموعة البورصة المصرية ))
محلل فنى وخبير باسواق المال
وعضو الجمعية المصرية للمحللين الفنيين

الصورة الرمزية وليد هلال
كاتب الموضوع : Mr Borsa المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-06-2010 الساعة : 07:44 PM
افتراضي رد: المتابعة اللحظية لأسهم البورصة المصرية

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو الشاعر مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
أ/وليد
نرجو الرد علينا
كدا السوق كله قفل على الهاي مش احمر زى ما انت اكددددددددددددددددت
وفوت علينا اسبوع خير كان ممكن يعوض جزء من خسائرنا الفادحة
خلتنا كل يوم نستنى اللى بعده وهلما جره
سامحك الله ...
ولنا الله

فضلت ابحث فى المشاركات وارجع صفحات وصفحات للوراء عشان اعرف مين اللى عمل القلق والبلبلة دى كلها لقيته الاخ عمرو الشاعر ..........

حابب فقط اقول له بعض الملاحيظ .................
الاخ زعلان منى جدا , زعلان من حاجة ما انا والله مش عارفها بردو لغاية دلوقتى !!!!!!!!!!!!
طب ياترى هو زعلان عشان انا لم اوصى باسهم اليوم مثلا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماهى الناس كلها عارفة استراتيجيتى فى التعامل والشراء فى البانيك او الاحمرار او فى الهبوط او بعد جنى ارباح ولم يكن من الطبيعى ولا من المنطقى ان نشترى بعد 4 جلسات ارتفاع !!!!!!!!!!!!!!!
طب ممكن يكون زعلان عشان انا قلت نجنى ارباح على مراحل فى التجريات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هذا هو العجب العجاب والله .............
فكل الانتقادات التى قد توجه الى محلل فنى توجه اليه لان اوصى مثلا بالدخول ثم هبط السوق , او اوصى بسهم معين , والسهم دة ضرب شقلباااااااااااظ وشفناها كتييييييييييير فى العديد من المنتديات من اصحاب الاسماء الرنانة اللى كانوا فترة الهبوط المدوى بيوصوا كل يوم بسهمين وتلاتة !!!!!!!!!!!
انما زعلان عشان انا نصحت بجنى الارباح لاسهم ارتفعت 20% فى 4 جلسات ومنهم اخر اهدافنا ولله الحمد , ويكفى انى باحدد لك سعر الشراء وسعر البيع تماما , فتوصية العالمية قلت شراء الان على 30.5 وكان السهم مدون على 30.44 وفتح بعدها وعينك ما تشوف الا النور وبعنا ولله الحمد على التسوية حول ال 37

انما قد يطمع او يطمح احدكم بربح اكبر ويعطيه المولى مثل من صبر فى العالمية الى اليوم وعرف يبيع مثلا ب 38 او 39 مع انه هبط امس الى 35 يعنى احنا اشتغلنا صح واللى باع كان ممكن ياخد تانى لو عايز ...........
يعنى اللى انا عايز اقوله ان المحلل الفنى اللى بيدخل ويطلع فى اسرع وقت بافضل المكاسب يكون قد حقق اعلى معدل ربح فى اقصر الاوقات مما يجعل دورة راس المال لديه اسرع ويحقق نمو للمحفظة اكبر ................
والعجب العجاااااااااااب او النكتة الغريبة انه بيقول ان السوق قفل كله على الهاى مع انى مش شايف كدة , وانى فوتت عليه ارباح طائلة الاسبوع القادم واللى كان من شأنها تعويض خسائره الفادحة !!!!!!!!!!!
هو خلاص كدة حكم على الاسبوع القادم مع ان ما فيش اى مؤشرات دالة على ذلك .
ورغم انى فضلت البقاء خارج السوق قبل الاجازة الطويلة وكنت متخوف بعض الشيئ من الاسواق العالمية التى تزداد احمرارا الان ولو يا سيدى لم يحدث ما اخشاه واكمل السوق بنفس القوة ما المانع ان ندخل الاسبوع القادم وحانلاقى الف ورقة مرمية بنفس اسعارها , والدنيا مش حاتطير يعنى
اقول اية بس ......... سامحك الله انت

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

للتواصل معنا .................. ولتصلك نصائحنا ......... وتوصياتنا
سجل نفسك معنا على الياهو ...................
وتابعنا على الفيس بوك ..........
[email protected]

سهــــــــــــم الفقـــــــــــراء
http://www.tvquran.com/Fares.htm

وليد هلال غير متواجد حالياً