الموضوع: لو انا الريس
قديم 01-22-2010, 10:44 PM   #44
محلل فنـــــى
كاتب الموضوع : walid المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-22-2010 الساعة : 10:44 PM
افتراضي رد: لو انا الريس

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة loaimohamd مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
كل سنه وحضرتك طيب ياأستاذ وليد

وحضرتك بألف صحة وسلامة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nesrina مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
مساء الخير..

بداية أنا شايفة ان التغيير لازم يكون جذري..
يعني البلد ديه باختصار مش هاتتغير بتغيير سياسات او وزارات او غيره..

أكيد رأيي لن يحظى بقبول الجميع..
ولكن دعونا نتفق مبدئيا على أن الاختلاف في الراي لا يفسد لود قضية..

أيه رأيكم نغير الاحساس اللي بتدار بيه البلد ديه؟!!..
ليه مانقولش..

لو أنتي الرئيسة؟!!..

بصراحة انا نفسي مصر تحكمها امرأة..
اعتقد انها هايكون ليها نظرة أعمق وأصوب للامور..
وغير كده هايكون في روح جديدة..

ليه ما يكونش رئيسنا .. سيادة الرئيسة ..

لا ننكر فضل المرآة فى الحياة الخاصة والعامة على البلد عامة . والحياة الشخصية لأى فرد خاصة .
ولكن أعتقد انها تتميز بل تحترف فى أى عمل قيادى أو أدارى أو حتى حرفى بشرط أن يتناسب ويتهيأ لها الجو دون أنشغالها بالأولاد والحياة الزوجية . وأعتقد أن المرآة أذا فقدت هذا الجزء من حياتها تحولت إلى رجل . وفقد روح التى تستطيع بها أدارة أى مشروع . وشأنها شأن أى رجل بل أكثر لأن مجرد شعور المرآة انها رجل يصيبها بأمراض نفسية وعصبيه هى فى غنى عنها . وأنا التمست ذلك فى أكثر من مرة عندما تحدثت من إناث يعملنا فى مناصب وعند الفضفضة وجدت أنهم كانوا يفضلون التواجد فى المنزل والراحة أفضل من وجع القلب فى الشغل ومشاكل الذهاب وإلياب اليه .

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiki2015 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
ما عندك عيشة اهى
ما بتطلعش تقول غير بكرة اجازة بمناسبة كذا او عشان كذا
نفسى اعرف بتعمل اية الست دى

بصراحة هى أمرآه عندما تتحدث أشعر أنها مثل أمى أو اختى الكبيرة ولا اشعر ابدا انها وزيرة ولا اى شئ من ذلك وقد يكون هذا سبب من أسباب نجاحها . ووصولها لهذا المنصب .

أما نجاح الوزارة بإدارتها فهذا امر يحتاج إلى تمعن بعض الشئ .

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

احتراف المضاربة (اعرف سهمك ) :http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059965783

اعرف نفسك : http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059980113

الاسطوره سيرفر ((25-يناير)) - vps - افتكات -اشكال جديده موووت -هديا روعه

walid غير متواجد حالياً