قديم 02-04-2010, 02:51 PM   #1103
محلل فنـــــى
كاتب الموضوع : walid المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 02-04-2010 الساعة : 02:51 PM
افتراضي رد: أعرف سهمك

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amany abou bakr مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا ترى اية رأى حضرتك فى الى حصل النهاردة
الاسهم نازلة 5-7%
كل دة ليه علشان امريكا نزلت بس النزول ما كنش كبير للدرجة دة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed saeed مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
لو الكاميرون غيرت الشعار والجزائر غلبت كوت ديفوار ومهند ضرب نور بالنار ورشيدة سابت بكار برضه المصريين هايفضلوا هما الابطال

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed saeed مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
صباح الخير
هو استاذ وليد فين النهارده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamed68 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ وليد رأئى حضرتك اية فى اجواء هل مازال كما هو ام
الحالة النفسية للمتادولين سوف تكون ضد خركة السهم
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة so8no مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبرك
مساء الخير استاذ وليد

ممكن تفسير و شرح الخبر ده

الفترة : من 03 فــبــرايــر 2010إلى03 فــبــرايــر 2010

الاربعاء الموافق 3 فبراير2010 قيد اسهم زيادة راس المال المصدر لشركة "المصريين للاسكان والتنمية والتعمير"من 150 مليون جنيه الى 183.393.764 جنيه بزيادة قدرها 33.393.764 جنيه موزع على عدد 16.696.882 سهم بقيمة اسمية قدرها 2 جنيه للسهم الواحد (الإصدار التاسع ) وقيمة عادلة تبلغ 5.59 جنيه بجدول قيد الاوراق المالية المصرية " اسهم " والزيادة ناتجة مقابل الاستحواذ على عدد 141.499 سهم من اسهم شركة العالم العربى للتنمية العقارية تمثل نسبة 49.99 % ، مع تجميد اسهم الزيادة لمدة سته اشهر اعتبارا من تاريخ 03-02-2010وذلك طبقا لما ورد بخطاب شركة مصر للمقاصة المؤرخ فى 19-01-2010 والوارد للبورصة بتاريخ 20-01-2010 وذلك تنفيذا لقرار الجمعية العامة غير العادية للشركة المنعقدة بتاريخ 16-05-2009 على ان يتم تحريك الحدود السعرية على اسهم الشركة اعتبارا من بداية جلسة تداول يوم الاربعاء الموافق 03-02-2010 طبقا لقرار مجلس إدارة البورصة في 10-11-2003 .

معنى كده ان اسهم الزياده دى هتكون لاصحاب السهم بس وهتكون مجانيه ولا هنشتريها بالقيمه الاسميه

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abeer مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ وليد انت فين لعل يكون المانع خير

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed abdella مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم يا استاذ وليد
اين انت ولعلة خيرا ان شاء الله

ياجماعه حد يطمنا علي استاذ وليد انا بجد قلقان عليه

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هلال حسانين مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
نرجو الأطمئنان على الأستاذ وليد

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amany abou bakr مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ وليد لعل المانع خير

والله وحشتونى قوى قوى

ومتشكر جدا لكل الناس اللى سألت عليه

وانا بصراحة متأزم جدا جدا لعدم قدرتى على التواجد معاكم فى الأيام الماضية .. وذلك بسبب عذر قهرى وهو انقطاع النت بسبب مشاكل فى الشركة . والواحد حاسس انه اتعزل عن الناس وعن السوق وبعرف اخبار السوق بالعفية من شركة السمسرة اللى انا معاها والواحد مش متعود على كده طبعا .

وانا دخلت مخصوص انهاردة من كافى عشان اطمن عليكم واعرف اخبركم وإن شاء الله تكونوا كلكم بخير ...

وبصراحة أتزمت قوى لما شفت حال السوق وإن شاء نعوض ده كله وبالأخص اجواء .. ولما شفت سعرها النهاردة انا اعتبرتها فرصة عشان اخد باقى كميتى .

وللأسف الشغل فى السايبر يبحكم لأن ما بيبقاش معاكم برامجك اللى بتشتغل بيها عشان تعرف حالة السهم اذا كان تصريف أو تجميع إللى أخرة .

وإن شاء الله خير

ومبروك للناس اللى جنت روبكس مرة تانية ... وعقبال ما نجنى فى اجواء .

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

احتراف المضاربة (اعرف سهمك ) :http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059965783

اعرف نفسك : http://www.borsaegypt.com/showthread...post1059980113

الاسطوره سيرفر ((25-يناير)) - vps - افتكات -اشكال جديده موووت -هديا روعه

walid غير متواجد حالياً