قديم 02-18-2010, 09:13 AM   #3154
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 02-18-2010 الساعة : 09:13 AM
افتراضي رد: تريدات تريدات وإللى جاى أحسن من إللى فات

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سكة السلامة مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا معاى كابو واشتريستو ب 1.80 لو بعتو دلؤتى و طبعا حيكون بخسارة وانا ابيع مكاتب الاستثمار هى اللى بتبيع وبتاخد عمولة مرتين فطبعا الخسارة حتزيد طيب لو بعت ابدل بلكح مهو بينزل الاخر ؟ موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اولا انا وعدتك انى اشرحلك يعنى ايه تريدة
تريدة يعنى انته معاك مثلا الف سهم لكح على 2جم
السهم فى خلال اليوم بيكون ليه قاع وقمة
قمت انته قايم بايع مثلا على قمة اليوم عند 2.25 ورجعت اشرتيت تانى على قاع اليوم اللى هو 2 جم تبقى دى اسمها تريده
او مثلا انته عندك نفس الكمية فى لكح بسعر 2 جم لاقيت السعر بينزل قمت بايع عند 190 ورجعت اشرتيت تانى حول 1.50 مثلا
وهكذا
اما بخصوص سؤالك ده فكل سهم وهو بينزل بيكون ليه دعوم احنا بنحاول ندخل نشترى على الدعوم وممكن السهم ينزل بينا شوية بس بيكون متوقعين ليه ارتداد من خلال شغله السهم وكمية تنفيذاته فى الهبوط ومن خلال توقع الاخبار ومسار السهم وفى الاخر كرم وتوفيق ربنا وارزاقنا اللى ربنا كاتبهالنا
ارجو اكون قدرت اشرح لحضرتك وان شاء الله احاول اقعد معاك فى وقت قريب عشان شكلك لسه جديد
بس انته قولى تعرف يعنى ايه بورصة الاول او ايه تعريفك للبورصة بشكل عام.........؟

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

احمد مبروك غير متواجد حالياً