قديم 03-15-2010, 04:57 AM   #328
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 03-15-2010 الساعة : 04:57 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mooondy33 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته رايك ايه فى السوق غدا واليكووووووووووو

يعني من الاخر يا حبيبي مندي السوق هابط بس انا قلتها بطريقة غير مباشرة لان اوراسكوم للانشاء هابط يستهدف 237 جنية وانهاردة كان قريب منها وممكن نشوف 230 جنية ,,,,,,وكمان اوراسكوم تليكوم هابط يستهدف 5.40ومنها الي 5 جنبة ومش كدة وبس موبينيل هابط يستهدف 207 وبعدها 204 وكان قريب منها جدا انهاردة مين بقي اللي هيطلع السوق هيرمس هههههه هيرمس القابضة بكرة لو ملمتش وطلعت فوق ال 29.55 يبقي علية العوض وهنروح 6380 وبعدها6240
مين بقي اللي صاعد طلعت مصطفي ولا المصرية للاتصالات ولا الاعلامي ولا التجاري الدولي ولا المصرية للمنتجعات ولا رواد للسياحة هما دول اللي اتجاهم صاعد وهل هيقدرو يقاوموا الهبوط العنيف دة,,,,,, صعب جدا بس احنا محتاجين سهم قوي يعمل طفرة سعرية زي الاهلي للاستثمار والتنمية دة من ضمن اسهم المؤشر ممكن يعملنا طلعة قوية زي زمان ويطلع لفاية 100 ولا 110 جنية زي زمان وسعتها هنقول للزمان كنت فين من زمان بس انا شخصيا شايف ان دة صعب جدا لانة هو كمان هابط هابط عموما ممكن امل واحد بس ان (التجاري الدولي مع طلعت مصطفي والاتصالات مع الاعلامي مع المنتجعات مع سوتية جنرال مع اااااااموك مع العز حديد مع المااااااااالية والصنااااااااعية مع الدلتا للسكر واااااااوليمبك جرووووب )كل دول اتجاههم صاعد ,,,,,هل مجموعة الاسهم دي اللي اتجاااااااااااهها صاعد هتقدر تقاااااااااوم مجموعة الاسهم اللي اتجااااااااااااااااهها هااااااااااااابط هو دة اللي ممكن نشوفة الايام القليلة القادمة بس الارجح هو الهبوط لفاية 6380 علي الاقل ولو مقدرش يثبت في الحتة دي هنشوف 6240 ونعرف الارجح مين ازاي ,,,,,كل الناس لما تعرف انة في اتجاة هبوطي كلنا فاكرين ان 6240 دي تقطة قوية مجموعة من الناس هتقول لا نستنا لغاية النقطة القوية دي طيب وهل صاااااايع السوق هيسك لغاية لما حضرتك تشتري عند نقطة ال 6240 لا طبعا خالص مش هيسيبك تشتري بالاسعار دي علشان كدة لما تيجي تشتري اشتري شوية شوية ممنوع الشراء بالفلوس كلها
و انا في رايي ثلث ثلث ثلث دة مهم جدا يعني انت ولا انا ولا غيرنا ميعرفش السوق هيجيب اخرة فين اذن عند 6380 او 6400 تشتري ثلث كميتك وعند 6300 تشتري ثلث كميتك وعند 6250 تشتري ثلث كميتك الباقية ,,,,,سؤالك هنا ذكي جدااا لما انا عارف انة هينزل عند 6250 اشتري لية عند 6400 الاجابة هقولك انا مقولتش انني عارف ولو انا عارف صدقني مكنش حد غلب كدة بس هقولك لو انت عارف توكل علي اللة وطبعا في كلتا الحالات توكل علي اللة ,,,,,,,السؤال الاهم هو المؤشر دة ممكن نشترية تصدق المؤشر دة لو سهم ممكن اشترية منت كسبت منة كتير قوي ودي وجهة نظر يا مندي يا حبيبي وعاوز اقةلك انك واحشتني خااااااالص وخليك فاكرني وانت بتشتري
الموضوع الأصلى من هنا: http://www.borsaegypt.com/showthread...d=1#post539267

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً