Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ياترى أيه رأيكم فى الباب
الباب جميل وبرجاء تثبيته 36 92.31%
يا عم وهو أحنا عندنا وقت أصلا برجاء ألغاء الباب 3 7.69%
المصوتون: 39. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 11-06-2009, 03:16 AM   #671
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-06-2009 الساعة : 03:16 AM

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شهاب مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
مساء الخير يا مان
اخبارك ايه

مساء الجمال يا صديقى اخبارك ايه وسهران ليه مش عارف تنام انا برضه مش عارف انام قولت افتح الكافيه شوية بس الظاهر مافيش زباين النهارده وكله بردان

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

احمد مبروك غير متواجد حالياً

قديم 11-06-2009, 03:58 PM   #672

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-06-2009 الساعة : 03:58 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة deebman مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
أربع زوجات

كان لملك في قديم الزمان 4 زوجات...
كان يحب الرابعة حبا جنونيا ويعمل كل ما في وسعه لإرضائها....
أما الثالثة فكان يحبها أيضا ولكنه يشعر أنها قد تتركه من أجل شخص آخر...
الثانية كانت هي من يلجأ إليها عند الشدائد وكانت دائما تستمع إليه وتتواجد عند الضيق....
أما الزوجة الأولى فكان يهملها ولا يرعاها ولا يؤتيها حقها
مع أنها كانت تحبه كثيرا وكان لها دور كبير في الحفاظ على مملكته.
مرض الملك وشعر باقتراب أجله ففكر وقال (أنا الآن لدي 4 زوجات ولا أريد أن أذهب إلى القبر وحديا فسأل زوجته الرابعة:
(أحببتك أكثر من باقي زوجاتي ولبيت كل رغباتك وطلباتك فهل ترضين أن تأتي معي لتؤنسيني في قبري ؟(
فقالت: (مستحيل)
وانصرفت فورا بدون إبداء أي تعاطف مع الملك.
فأحضر زوجته الثالثة
وقال لها (أحببتك طيلة حياتي فهل ترافقيني في قبري ؟ )
فقالت (بالطبع لا : الحياة جميلة وعند موتك سأذهب وأتزوج من غيرك)
فأحضر الثانية
وقال لها (كنت دائما ألجأ إليك عند الضيق وطالما ضحيت من أجلي
وساعدتيني فهلا ترافقيني في قبري ؟ (
فقالت (سامحني لا أستطيع تلبية طلبك ولكن أكثر ما أستطيع فعله هو أن أوصلك إلى قبرك(
حزن الملك حزنا شديدا على جحود هؤلاء الزوجات ، وإذا بصوت يأتي من بعيد
ويقول ............
)أنا أرافقك في قبرك...أنا سأكون معك أينما تذهب)..فنظر الملك فإذا
بزوجته الأولى
وهي في حالة هزيلة ضعيفة مريضة بسبب إهمال زوجها لها فندم الملك على سوء رعايته لها في حياته وقال :

كان ينبغي لي أن أعتني بك أكثر من الباقين ، ولو عاد بي الزمان لكنت أنت أكثر من أهتم به من زوجاتي الأربع
في الحقيقة كلنا لدينا 4 زوجات....
الرابعة....
الجسد : مهما اعتنينا بأجسادنا وأشبعنا شهواتنا فستتركنا
الأجساد فورا عند الموت
الثالثة...
الأموال والممتلكات : عند موتنا ستتركنا وتذهب لأشخاص آخرين
الثانية..
الأهل والأصدقاء : مهما بلغت تضحياتهم لنا في حياتنا فلا نتوقع منهم أكثر من إيصالنا للقبور عند موتنا
الأولى .
العمل الصالح : ننشغل عن تغذيته والاعتناء به على حساب شهواتنا وأموالنا وأصدقائنا مع أن اعمالنا هي الوحيدة التي ستكون معنا في قبورنا ....
يا ترى إذا تمثلت روحك لك اليوم على هيئة إنسان ... كيف سيكون شكلها وهيئتها ؟؟؟...هزيلة ضعيفة مهملة ؟..أم قوية مدربة معتنى بها ؟
كلام قرأته وعجبنى حبيت اشركم معى

استاذ محمد اية الجمال دة اية العظمة دية ربنا يباركلك عايز اقولك البوفية مفتوح طبعا انت مش عايز عزومة على حساب صاخب المخللللللللل ههههههههههههههه

فوركس - تجارة فوركس

smithsameh غير متواجد حالياً

قديم 11-07-2009, 12:58 AM   #673
مضارب على طريق الإحتراف فى البورصة <

الصورة الرمزية deebman
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 12:58 AM

إضحك .. فرفش

في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف، التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ ، الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ، الاستاذ: اقعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب، التلميذ: انت اللي متعرفش بابا يا استاذ.

واحد اخترع حبوب للحامل علشان المولود يطلع مؤدب وكل مولود فعلا نزل مؤدب . واحدة أخدت الحبوب وماولدتش في المعاد فراحت للدكتور عملها ولادة قيصرية ، لقى توأم كل واحد بيعزم علي التانى ويقول له "اتفضل" التاني يقوله "لأ اتفضل إنت الأول."

مرة ولد صغير سأل والده: باب انت جبتني ازاي؟ قال اللأب: بص يا حبيبي احنا جبنا شوية سكر و حطناهم تحت السجادة جينا تاني يوم و رفعنا السجادة وجدناك. ففكر الابن فيها "إيه لو أبقي أب من الأن" فجاب شوية سكر و وضعهم تحت السجادة صحي تاني يوم وجد صرصور فقال:"لو ماكونتش ابني انا كنت قتلتك."

واحد نايم جنب مراته فسمعت صوت، بتقوله يا قوم يا راجل فى حرامى فى الصاله، قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، قالتله يا راجل فى حرامى فى اوضه النوم قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، وبعدين قالتله يا راجل حرامى شالنى وماشى قالها روحى ماتخفيش سايبة فى البيت سبع

مرة ندل ماشى مع واحد صاحبه قاله ارهنك على كام ان اللى ماشية مع الراجل هناك دى اسمها فيفى قاله وانت عرفت ازاى قاله اصلها مراتي

سألوا واحد بخيل جدا: تعمل ايه لو الدنيا برد؟ قال: أروح جنب الدفاية. قالو: ولو الدنيا بردت أكتر؟ قال:أقرب من الدفاية. قالو: ولو بردت أكتر؟ قال: ألزق في الدفاية. قالو: طب ولو نزل تلج؟ قال: أشغل الدفاية بقى وأمري لله

واحد غبي عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى خمسميه... أخونا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ...كبس عليه النوم … قـام جري غـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد

جماعة أغبياء جدا راحوا يلعبوا بلياردوا
واحد فيهم طلع فوق الترابيزة وقال لهم : أنا الجوووون

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

محمد الديب

كن كالنخيل عن الاحقاد مرتفعا ترميه الناس بالاحجار فيرميهم باطيب الثمر

جمعية مشربتش من نيلها
http://www.borsaegypt.com/showthread...55565&page=399

deebman غير متواجد حالياً

قديم 11-07-2009, 01:00 AM   #674

الصورة الرمزية deebman
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 01:00 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smithsameh مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
استاذ محمد اية الجمال دة اية العظمة دية ربنا يباركلك عايز اقولك البوفية مفتوح طبعا انت مش عايز عزومة على حساب صاخب المخللللللللل ههههههههههههههه

ربنا يكرمك اخى الغالى ومقبوله منك العزومة دى على حساب صاحب المحل ماشى يا باشا

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

محمد الديب

جمعية مشربتش من نيلها

قديم 11-07-2009, 01:32 AM   #675

الصورة الرمزية deebman
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 01:32 AM

بسم الله الرحمن الرحيم

قصة القارب العجيب

تحدى أحد الملحدين- الذين لا يؤمنون بالله- علماء المسلمين في أحد البلاد، فاختاروا أذكاهم ليرد عليه، وحددوا لذلك موعدا.وفي الموعد المحدد ترقب الجميع وصول العالم، لكنه تأخر. فقال الملحد للحاضرين: لقد هرب عالمكم وخاف، لأنه علم أني سأنتصر عليه، وأثبت لكم أن الكون ليس له إله !وأثناء كلامه حضر العالم المسلم واعتذر عن تأخره، تم قال: وأنا في الطريق إلى هنا، لم أجد قاربا أعبر به النهر، وانتظرت على الشاطئ، وفجأة ظهرت في النهر ألواح من الخشب، وتجمعت مع بعضها بسرعة ونظام حتى أصبحت قاربا، ثم اقترب القارب مني، فركبته وجئت إليكم. فقال الملحد: إن هذا الرجل مجنون، فكيف يتجمح الخشب ويصبح قاربا دون أن يصنعه أحد، وكيف يتحرك بدون وجود من يحركه؟!فتبسم العالم، وقال: فماذا تقول عن نفسك وأنت تقول: إن هذا الكون العظيم الكبير بلا إله؟!

قصة الدرهم الواحد

يحكى أن امرأة جاءت إلى أحد الفقهاء، فقالت له: لقد مات أخي، وترك ستمائة درهم، ولما قسموا المال لم يعطوني إلا درهما واحدا!فكر الفقيه لحظات، ثم قال لها: ربما كان لأخيك زوجة وأم وابنتان واثنا عشر أخا. فتعجبت المرأة، وقالت: نعم، هو كذلك.فقال: إن هذا الدرهم حقك، وهم لم يظلموك: فلزوجته ثمن ما ترك، وهو يساوي (75 درهما)، ولابنتيه الثلثين، وهو يساوى (400 درهم)، ولأمه سدس المبلغ، وهو يساوي (100 درهم)، ويتبقى (25 درهما) توزع على إخوته الاثنى عشر وعلى أخته، ويأخذ الرجل ضعف ما تأخذه المرأة، فلكل أخ درهمان، ويتبقى للأخت- التي هي أنت- درهم واحد.
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=379339

قصة المال الضائع

يروى أن رجلاً جاء إلى الإمام أبى حنيفة ذات ليلة، وقال له: يا إمام! منذ مدة طويلة دفنت مالاً في مكان ما، ولكني نسيت هذا المكان، فهل تساعدني في حل هذه المشكلة؟فقال له الإمام: ليس هذا من عمل الفقيه؛ حتى أجد لك حلاً. ثم فكرلحظة وقال له: اذهب، فصل حتى يطلع الصبح، فإنك ستذكر مكان المال إن شاء الله تعالى.فذهب الرجل، وأخذ يصلي. وفجأة، وبعد وقت قصير، وأثناء الصلاة، تذكر المكان الذي دفن المال فيه، فأسرع وذهب إليه وأحضره.وفي الصباح جاء الرجل إلى الإمام أبى حنيفة ، وأخبره أنه عثر على المال، وشكره ، ثم سأله: كيف عرفت أني سأتذكر مكان المال ؟! فقال الإمام: لأني علمت أن الشيطان لن يتركك تصلي ، وسيشغلك بتذكر المال عن صلاتك.

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

محمد الديب

جمعية مشربتش من نيلها

قديم 11-07-2009, 02:47 AM   #676

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 02:47 AM

المشاركه دي كانت في باب لو أنا الريس

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hodhod مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
خلاص أنا عندي فكره هتحفظ على كل أموال ماجد شوقي وأشتريله بيها في سهم أبقى أنا الميكر بتاعه .. جميل
وبعدين هسلمه الأسهم بتاعته بس هيبقى محظور يبيعها قبل 30 يوم... جميل
بعدين في التلاتين يوم دول كل يوم هنزل السهم 3% وهو طبعا دمه بيتحرق ومش عارف يبيع...
بعدين بعد التلاتين يوم هيكون عمل خساره 90 %
بعد كده أنا وراه وراه لو تناه قاعد في السهم مش هطلعه قرش واحد
ولكن أول مايبيع في نفس اليوم اللي هيبيع فيه السهم هرفع عنه الحدود السعريه(طبعا لأن أنا الريس ) وبعد كده أطلع السهم 1000%
تخيل بقى حرقة الدم اللي هتحصله.؟؟؟؟؟
ههههههههههه

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

إدخل واقرأ المفاجأه وعلطول هتشترك معانا

http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=418705

Dr_hodhod غير متواجد حالياً

قديم 11-07-2009, 07:37 PM   #677

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 07:37 PM

بسم الله الرحمن الرحيم

استاذ محمد انت منورنا والله وبعدين اية دة فين بقيت الجماعة اجى كدة ملاقيش حد وكمان الحيطة معلهاش ولا فنجان قهوة دة النهاردة عيد ميلادى وكنت عايز اعزمكو على حاجة طيب اروح اجيب حاجة حلوة واجى على اللة اللاقى حد

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-07-2009, 07:40 PM   #678
abc
موقوف

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-07-2009 الساعة : 07:40 PM

الي كل محلل في مصر
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=380227
الايام القادمه فيها العشر من ذي الحجه فاي توصيه حلوه لاي سهم سيكون عائدها في هذه الايام المباركه وبالتالي سوف ندعو لكم بالخير في هذه الايام واحنا اغلبنا انظلمنا في هذا السوق يعني الدعوه هتكون ليكم من مظلومين وفي ايام مباركه
بارك الله في كل محلل ينفع الناس بعلمه

فوركس - تجارة فوركس

abc غير متواجد حالياً

قديم 11-08-2009, 12:43 AM   #679
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-08-2009 الساعة : 12:43 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smithsameh مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
بسم الله الرحمن الرحيم

استاذ محمد انت منورنا والله وبعدين اية دة فين بقيت الجماعة اجى كدة ملاقيش حد وكمان الحيطة معلهاش ولا فنجان قهوة دة النهاردة عيد ميلادى وكنت عايز اعزمكو على حاجة طيب اروح اجيب حاجة حلوة واجى على اللة اللاقى حد

كل سنة وانته طيب يا موحة وعقبال 151 سنة يارب وتقدر تحقق كل احلامك وكنا عايزين نعملك حفله حلوة ونشغلك فيها كل الناس الزباين وأنتا بقا تريح شوية كل سنة وانت طيب يا حبيبى

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

احمد مبروك غير متواجد حالياً

قديم 11-08-2009, 01:22 AM   #680

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-08-2009 الساعة : 01:22 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iron man مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
كل سنة وانته طيب يا موحة وعقبال 151 سنة يارب وتقدر تحقق كل احلامك وكنا عايزين نعملك حفله حلوة ونشغلك فيها كل الناس الزباين وأنتا بقا تريح شوية كل سنة وانت طيب يا حبيبى

ربنا يبارك فيك اخى العزيز احمد ويا رب اشوفك صاحب مشروع عملاااااااااااق وساعتها نتوسع فى الكافية ويبقة سنتر كافية هههههههههه بس 151 دية كبيرة قوة وبعد الشغل فى الكافية دة مش هيبقة مش هعرف اجيب غير 150 بس ربنا يستر بقى ربنا يكرمك اخى العزيز ويبارك فيك يا رب

فوركس - تجارة فوركس

الكلمات الدلالية (Tags)
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين