Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس


كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 07-10-2010, 06:15 AM   #41
 

كاتب الموضوع : BAKRYNIUSE المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 07-10-2010 الساعة : 06:15 AM
افتراضي رد: البورصة دوارة ... مكسب على خسارة ...

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
مدينة نصر للاسكان
1- السهم في ترند صاعد
2- السهم كان كسر ترند هاب و اعاد الاختبار عليه
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059770608
توصية بالشراء
الهدف الاول 32 جنيه
اختراقها يروح ل 37
على حسب المشر هيقف امتى و يبدا يرجع


اضف h t t p : / /
قبل اللنك لمشاهدة الشارت

 


اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

BAKRYNIUSE غير متواجد حالياً

 

رد مع اقتباس
قديم 07-22-2010, 12:24 AM   #42
خبيــر بأسـواق المــال
 
الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : BAKRYNIUSE المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 07-22-2010 الساعة : 12:24 AM
افتراضي رد: البورصة دوارة ... مكسب على خسارة ...

إلى أصحاب الشكاوى من البورصجية

في إطار إعداد مذكرة شاملة بكافة شكاوى السادة المتضررين المستثمرين بالبورصة المصرية ( نظراً لتعددها في الآونة الأخيرة) لفحصها ومراجعتها قانونياً لعرضها على السادة المسئولين بالبورصة المصرية وهيئة الرقابة لإيجاد حلول لها
، لذا رجاء قيام كل صاحب شكوى بموافاتي بشكواه متبعًا الخطوات الآتية :
1- ذكر الاسم الرباعي كما هو مدون في البورصة، ورقم الكود الخاص به والأسهم محل الشكوى.
2- تحديد المشكو في حقه ( على سبيل المثال ... شركة السمسرة أو الشركة المستثمر في أسهمها أو تصريحات مسئولين بالشركات أو أي من الأجهزة المسئولة بالبورصة أو .......الخ).
3- تحديد سبب الشكوى ( على سبيل المثال ... تلاعب بحسابه – إيقاف الشركة وأسهمه بها – تلاعب من قرارات مجالس الإدارة – تزوير – قرارات من الجهات المسئولة بالبورصة – غش وتدليس - .......الخ)
4- تقدير حجم الضرر الواقع عليه الناتج عن سبب شكواه ( على سبيل المثال ... خسارة مالية محسوبة – تجميد أسهم بقيمة مالية ( تذكر القيمة) – خسارة مالية ناتجة عن بيع اضطراري لتسوية مديونية...الخ).
5- صور من أيه مستندات تدعم موقفه وتثبت حقه في الشكوى ( على سبيل المثال .. كشف حساب – تصريحات مسئولين مثبتة بوسائل الإعلام أو مواقع البورصة أو خلافه- اجتماعات جمعيات عمومية أو غير عمومية أو اجتماعات مجالس إدارة – تزوير بأوراق لديه من إيصالات أو أوامر بيع وشراء أو خلافه - ...الخ).
6- صور من أية شكاوى أو مذكرات أو قضايا سبق رفعها ضد المشكو.
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هااااااااام جداااا للاخواتنا الاعضاء
ان نتبع الخطوات السابقة المذكورة في مشاركة الاستاذة والدكتورة جيهان جمال
طبعا كلنا عارفينها وعارفين انها صاحبة مبدا وهي تسعي لرجوع الحق لاصحابة وتغيير حال البورصة واللي بيحصل فيها
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059790783
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059790783
وهي عارفة ان الوضع مش تمام فلازم نتحرك ونحط ادينا في ايدين بعض لكي نصلح من حال البورصة وعاوزين ننظم شكوانا زي ما هو موضح من الدكتورة جيهان عاوزين نكون عارفين ان الفلوس اللي خسرناها دي فلوس ولادنا وتعبنا فيها وشقينا وحرام نسيبها كدة وانا باكد ان حرام فعلا نسيب شقانا وفلوس ولادنا يروح كدة من غير ما نهتم ونحاول اصلاح الوضع ونشكر ربنا ان معانا حد بيساعدنا من بعد ربنا طبعا الدكتورة جيهان وهي متحمسة جدا للموضوع دة وبكرة قضية اجواء عاوزين يا جماعة نكتب هنا في الباب مشاكلنا كلها ولو في شركة تاني زي اجواء حد اتظلم وانخدع يكتب هنا فمثلا زي عبر المحيطات اللة يسامحهم خسرونا حوالي 70%من محافظنا طبعا كلنا فاكرين بيع مجلس الادارة اللي اتباع قبل ميعاد الاكتتاب وكان من المفروض عدم البيع حسب القوانين ولما اتكلمنا مع ماجد شوقي في قناة otv وعد بان يتم تنفيذ عكسي وانا متاكد انة لم يحدث تنفيذ عكسي ودة كان قبل الاكتتاب بيومين كان السعر 5,25 دولار باعوا مجلس الادارة في جلستين اتنين بس وصل السعر 3 بسبب بيع مجلس الادارة ودة علشان كان خبر ايقاف ال 29 شركة اتسرب طبعا وعلشان كدة السعر نزل بالشكل دة تسرب الخبر عن طريق ماجد شوقي خبر الايقاف وطبعا هو اخد القرار لوحدة زي ما هو ذكر طيب السعر نزل بالشكل دة 50% تقريبا في جلستين تسرب خبر ايقاف الشركات من قبل ماجد شوقي ومجلس الادارة وبيع مجلس الادارة قبل الاكتتاب بيومين وهل البيع دة قانوني طيب ولية ماجد شوقي وعد علي القنوات الفضائية بالتنفيذ العكسي ولم يحدث (ملحوظة ) في تنفيذ عكسي تم في عبر المحيطات بس التنفيذ دة قبل بيع مجلس الادارة اللي بتكلم علية قبل ميعاد الاكتتاب يعني التفيذ العكسي اللي تم قبل كدة مش هو المقصود ماعلينا وكمان موضوع الاكتتاب العااااام اللي وعد بية عاشور بية من اكتوبر 2009 وحتي اليوم وعود ومستشار طرح واعلانات مدفوعة الاجر من قبل موقع مباشر ومستنيين اية مستنيين السعر ينزل تاني عن 22 سنت وكمان بيصرح وبيقول مفيش بيع لمجلس الادارةغير بعد الاعلان عن ميعاد الاكتتاب العام شوف ازاي كمان بيقول مش هنبيع الان غير بعد الاعلان يعني هيبيعوا تاني ....عادي ما هما كسبانين مليارات يعني لو باع بالسعر دة كسبان برضوا اكتر واكتر بس هو خايف يبيع دلوقتي ميلقيش مشتري وكمان ماشي قانوني لانة ممنوع بيع مجلس الادارة الان,,,..وعلشان ا لان الطلبات كلها كام 2 او3 مليون انما هو المفروض يبيع 30 مليون لانة اشتري تاني اخر يوم في ميعاد الاكتتاب ب 3 دولار تقريبا يعني باع لينا السهم ب 5 ردولار واشتراة تاني ب 3 دولار فعلا اعضاء مجلس الادارة دول ناس ... ناس ...ناس .... مفيش داعي بس النصب فعلا لية ناسة ما علينا
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059790957
كل اللي عندة مشكلة زي دي يكتبها بطرقة منظمة زي ما موضح من قبل د/ جيهان يعني مثلا انا اعرف ان في ناس مظلومة في جنوب الوادي ومشكلتها وكمان البنك الوطني للتنمية والاكتتاب ابو 10 جنية والسعر 4.50 جنية والاكتتاب اتغطي من بنك ابو ظبي الاسلامي... حرام نسب فلوسنا وفلوس ولادنا وبناتنا وشقانا وتعبنا يضيع كدة واللة حرام دة حتي نبقي مبزرين
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059790957
وكمان علي راي المثل و دنك منين يا جحي وكمان سايبين الحمار وماسكين في البردعة وعاوز اقول اللي راح صعب جدا رجوعة الا اذا الحال انصلح ومش هينصلح غير لما نتحد والاتحاد قوة ارجوا منكم لاهتمام بالموضوع ,,,اعتبروة اكتتاب بتدخلوة وبتستنوا 6 شهور عشان اسهمكم تنزل وبتدفعوا فية فلوس ,,,احنا هنا مش هندفع حاجة كل المطلوب اللي عندة مشكلة زي كدة او شبة كدة يكتبها بطريقة منظمة والدكتورة جيهان اللة يباركلها هتتخذ الازم وبكرة هتنزلنا هنا في الباب قضية اجواء باذن اللة الحق هيرجع لصحابة واحنا مش خسرانين حاجة وعلي راي المثل خليك وري الكداب لغاية الباب ( سماح يا دكتورة ) احنا نعمل اللي علينا والباقي علي ربنا واللة الموفق
الموضوع الأصلى من هنا: http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242

 


اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً

 

رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
دعوم . مقاومات


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
أكواد HTML : معطلة
الانتقال السريع

تنبيه : هذا الموقع لا يمت بصلة لهيئة سوق المال ولا إدارة البورصة المصرية وهو موقع فردي مستقل بذاته ولا يتبع لأى نشاط تجاري ،، لذلك وجب التنويه حتى لا يختلط الامر على السادة الزوار
تحذير : أسواق المال بشكل عام عالية المخاطرة لذى ينصح عدم التداول بها إلا عن خبرة ودراية ، كما أن اراء الاعضاء والكتابات الموجودة فى المنتدى هي إجتهادات في رؤية اسواق المال ولا يلزم احد ان ينفذها كما أن كل ما هو مكتوب لا يعبر عن رأي المنتدى نهائيا وبأي شكل من الأشكال

كما تنبه إدارة منتديات مجموعة البورصة المصرية بأنها غير مسؤولة بأي وجه كان عن أي قرارات تتخذ بنـاء على توصية أو تحليل فني أو مالي من أحد من الاعضاء والكتاب .. وأن ما يُعرض في المنتدى من تحليلات أو وجهات نظر لا تُعبر إلا عن رأي صاحبها فقط وعلى مسؤوليته الشخصية .. علما بأن كل عضو في المنتدى هو المسؤول الأول والاخير عن قراراته في الشراء والبيع ..

  كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين حازم حسن - اخبار مصر
الساعة الآن 12:44 PM.


Powered by vBulletin Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2017 DragonByte Technologies Ltd. (Resources saved on this page: MySQL 16.67%)
من نحن   |   مجموعة البورصة المصرية  |   أعلن معنا  |   خريطة الموقع  |  سياسية الخصوصية   |   اتفاقية الاستخدام  |   اتصل بنا