Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

قديم 01-27-2010, 12:33 AM   #2051
iron man سابقا
محلل فنــى وخبير باسواق المال ومحلل اقتصادي بجريدة اخبار اليوم

الصورة الرمزية احمد مبروك
كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 12:33 AM
افتراضي رد: تريدات تريدات وإللى جاى أحسن من إللى فات

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله عيسى مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
شكرا يا استاذ احمد نفسي كان طويل بس في ناس قصرته وتسببت بتساقط في الشعر هو اخر تقرير للطبيب الشرعي قال عن حالتي اني ميت من 3 شهور فاتت

على العموم شكرا جزيلا على الرد الحلو يا مستر احمد

اخى الكريم عبد الله
واحد الأشخاص الذين من الله على بفضل لقائهم فى هذا الباب
اعتذر عن عدم وجودى اليوم ولكن لظروف خارجة عن ارادتى
وقد تم الرد على مشاركة الان
ورقم هاتفى لديك فى اى وقت سأكون بأمر الله موجود تحت امرك
وان شاء الله خير
وان شاء الله غدا افضل كثيرا من اليووم

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

اللهم انت ربى لا اله إلا انت
خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت
استغفرك اللهم من كل ذنب وخطيئت
وأتــــــــوب إليك

احمد مبروك غير متواجد حالياً

قديم 01-27-2010, 12:41 AM   #2052
iron man سابقا

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 12:41 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_elmahdi مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
نصيحة للناس اللى محروق دمها مثلى
ياخوانا السوق هيفضل كدة لاخر العام طالع نازل وامشى وراء احساسك لما تحس ان السهم اللى معاك اتنفخ بيعة ولوبخسارة بسيطة او مكيت او بمكسب بسيط وخلى فلوسك معاك اكيد فية يوم هيحصل بانيك خش اشترى
انا كاتب عن اللى هيحصل دة وانا راجل مش خبير زى ناس فى منتدى السيد وليد هلال يوم الجمعة سيناريو محفوظ
ياجماعة لن يحك جلدك مثل ظفرك اه فية ناس افاضل فى المنتدى اسالهم استشيرهم بس استفتى قلبك السهم لما بينزل فية نقط بتقول اشترينى فيها
اشتغل حتى مرتين فى الشهر مرة احمر ومرة اخضر احسن ليكوا انكم تتدبسوا وتلاقوا الكلام وقت الجد والواحد قرفان اتحول المنتدى بقدرة قادر من الاسهم الى ماتشات كورة وتهانى دى مافيا كبيرة لا اللى فى المنتدى ولا غيرهم يقدروا عليها لسة بدررررررررررررررررررررى على ال12 الف ةوالحياةالوردية
مافيا فى مصر والعالم كله
علشان تصدقونى ان محدش يقدر عليها قولوا لاخونا انتم دخلتونا السهم فى جلسة خرجونا منه فى اسبوع ولا اسبوعين هتلاقوا الرد دائما اعمل وقف خسارة طيب ماكان من الاول ولما يطلع السوق نرجع نهلل طيب جبنا الخسارة اللى وقفناها ؟؟؟؟؟؟ولكم جزيل الشكر والاحترام

أخى الكريم / ميدو المهدى
بارك الله فى كلماتك وألهمك حسن أختيارها
ولكنى أتعجب من مشاركة حضرتك فى هذا التوقيت بالذات وعدم وجودى لأرد غيبتى ولكن محتار الأن فهذه اول مشاركة لشخصك الكريم فى الباب فلا أعلم هل حضرتك تصفحت الباب جيدا حتى ترشقنى بهذه الكلمات الجارحة
هل أستمديت غضبك على من احدى ترشيحاتى لسهم مثلا لم يكتب الله لك فيه رزقا لا اعلم ماذا افعل الان
هل اقوم بنسخ كل مشاركاتى السابقة للبحث عن سبب معين لهجومك
لا والله لن افعل
لأنى هنا لست من أجل شكرك ولا من اجل ثناءك ولا يهمنى فى الحق لومة لائم
ولكن هذه هى الحياة اشخاص يخطئون فيبحثون عن سبب خطيئتهم عند اناس اخرين
ولكنى سأقتبس من مشاراكاتك الجارحة كلمات هى بالحق كلمات صدق
استفتى قلبك ثم توكل على الله فهو خير معين
وأستحلفك بالله فى حالة عثورك على شئ اخطئت فيه ان تأتى بالمشاركات التى اغضبتك ثم تواجهنى بها وتنتظر يومان أخران لنرى نويا كل منا.
ونداء اخير للسادة أدارة منتدانا الراقية بعدم معاقبة اخى الكريم على مشاركاته فهو مجرد تعبير عن سخطه من عدم تحقيق امانية
وعدم رضائه بما كتب الله له من رزق
ولكل من رب يعلم بنوايانا
وأخوتى فى الله اعضاء الباب الكرام برجاء عدم التعقيب على هذه المشاركات او ايه مشاركات اخرى
وشكرا لك اخى الكريم مرة اخرى ومرحبا بك فى بابك
والله المستعان

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

وأتــــــــوب إليك

قديم 01-27-2010, 12:47 AM   #2053

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 12:47 AM

جزاك الله كل خير

فوركس - تجارة فوركس

هيشو61 غير متواجد حالياً

قديم 01-27-2010, 12:51 AM   #2054
iron man سابقا

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 12:51 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النمر مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
من فضلك
العقاريه معى 36
اجواء 16.30
الايه اى سى 2.50
ممكن التصرف السليم غدا يكون ازاى ؟
وما المتوقع لاجواء الفتره القريبه القادمه

أخى الكريم طالما سألتنى عن اسهمك وطالما أجبتك
ولكنى لا أرى أنك تأخذ بمشاركاتى بعين الاعتبار
فمنذ نصحتك بأيقاف خسارة اجواء عند 80 ولم تبيع
ثم سالتنى مرة اخرى عن اجواء عند 76 وقلت لحضرتك احتفظ حتى 80 ولم تبيع عليها ثم قولت لحضرتك انتظر التجزئة ثم بيع فلم تفعل ايضا
ثم قلت شراء حول الـ13 وبيع من المتسوى وقد كانت الفرصة لديك اليوم ولكن لم تفعل
الان اقولها لك مرة اخرى اجواء الان استكفت هبوطا حول12.50 واى هبوط اخر هى فرصة للشراء ومن ثم البيع حول 13.50 ثم 14
ولا تنتظر حتى الاكتتاب.
العقارية بنوك لن اقول اننا قولنا ايقاف خسارة حول 35 لانها ليست بخسارة فدخولنا للسهم كان عند 27 ثم البيع حول 39 ثم نصحنا باعادة الدخول حول 37 ثم 36 وياريت الاخ ميدو يراجع المشاركات الخاصة بالعقارية بنوك
الان السهم على اعتاب دعم قوى 34 كسره تنفيذا ولم يكسره اغلاقا
راقب منطقة 34 الارتداد منها جيد والسهم يستهدف بعدها 37 ثم 39 ثم 41 وخروج من السهم
فى حالة كسر 34 يبقى بيع وشراء حول 31
ال ايه اى سى احتفاظ
ونسأل الله ان يجعل فى كلامنا بركة وارضاء لشخصك الكريم والعزيز علينا
والله أعلم

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

وأتــــــــوب إليك

قديم 01-27-2010, 12:59 AM   #2055

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 12:59 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iron man مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]

أخى الكريم طالما سألتنى عن اسهمك وطالما أجبتك
ولكنى لا أرى أنك تأخذ بمشاركاتى بعين الاعتبار
فمنذ نصحتك بأيقاف خسارة اجواء عند 80 ولم تبيع
ثم سالتنى مرة اخرى عن اجواء عند 76 وقلت لحضرتك احتفظ حتى 80 ولم تبيع عليها ثم قولت لحضرتك انتظر التجزئة ثم بيع فلم تفعل ايضا
ثم قلت شراء حول الـ13 وبيع من المتسوى وقد كانت الفرصة لديك اليوم ولكن لم تفعل
الان اقولها لك مرة اخرى اجواء الان استكفت هبوطا حول12.50 واى هبوط اخر هى فرصة للشراء ومن ثم البيع حول 13.50 ثم 14
ولا تنتظر حتى الاكتتاب.
العقارية بنوك لن اقول اننا قولنا ايقاف خسارة حول 35 لانها ليست بخسارة فدخولنا للسهم كان عند 27 ثم البيع حول 39 ثم نصحنا باعادة الدخول حول 37 ثم 36 وياريت الاخ ميدو يراجع المشاركات الخاصة بالعقارية بنوك
الان السهم على اعتاب دعم قوى 34 كسره تنفيذا ولم يكسره اغلاقا
راقب منطقة 34 الارتداد منها جيد والسهم يستهدف بعدها 37 ثم 39 ثم 41 وخروج من السهم
فى حالة كسر 34 يبقى بيع وشراء حول 31
ال ايه اى سى احتفاظ
ونسأل الله ان يجعل فى كلامنا بركة وارضاء لشخصك الكريم والعزيز علينا
والله أعلم

ليس الامر انى لا اتبع نصيحتكم
المشكله هى عدم وجود سيوله للشراء حول 13
فالحل هو اما البيع وعمل تريده عكسيه
او الانتظار الى مستوى14 والبيع وبرضه بخساره ولكن افضل من الخساره عند 12.80 التى امامى الان

العقاريه بنوك لو كسرت فعلا 34 كاغلاق ام تنفيذ ؟؟
ابيع وانتظر 31

فوركس - تجارة فوركس

النمر غير متواجد حالياً

قديم 01-27-2010, 01:00 AM   #2056
iron man سابقا

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 01:00 AM

الحمد لله اخوانى الكرام اولا واخيرا
ويعلم الله مدى ضررى بسبب اهتمامى بالباب اكثر من اهتمامى بمحفظتى الشخصية
ولكن نحمد الله اولا واخيرا
وقد تم وضع رؤيتي الشخصية وتم الاجابة عن كل استفساراتكم عسى الله ان ينفع بها احدا من اخوانى
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=486944
ونأسف كثيرا عن الظروف التى اصابتنا هذه الايام ونسال الله ان يجمعنا على خير قريبا
وطالما طال الغياب فهناك عودة ولقاء
وسأكون سعيد بالرد على استفساراتكم
وان شاء الله قريبا جدا سنحاول المتابعة فى الباب صباحا كما اعتدنا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

وأتــــــــوب إليك

قديم 01-27-2010, 01:02 AM   #2057
iron man سابقا

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 01:02 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النمر مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
ليس الامر انى لا اتبع نصيحتكم
المشكله هى عدم وجود سيوله للشراء حول 13
فالحل هو اما البيع وعمل تريده عكسيه
او الانتظار الى مستوى14 والبيع وبرضه بخساره ولكن افضل من الخساره عند 12.80 التى امامى الان

العقاريه بنوك لو كسرت فعلا 34 كاغلاق ام تنفيذ ؟؟
ابيع وانتظر 31

اخى الكريم العقارية بنوك امامها غدا مقاومة 34.50 راقبها جيدا فى حالة عبورها انتظر اما غير ذلك تقدر تبيع وتراقب السهم حول 34 ارتد شراء نص الكمية
لم يرتد انتظار الدعم المحدد ولكن فى النهاية اقول
السهم قيمته العادلة 49.5 جم
والله اعلم

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

وأتــــــــوب إليك

قديم 01-27-2010, 04:16 AM   #2058

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 04:16 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iron man مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]

أخى الكريم / ميدو المهدى
بارك الله فى كلماتك وألهمك حسن أختيارها
ولكنى أتعجب من مشاركة حضرتك فى هذا التوقيت بالذات وعدم وجودى لأرد غيبتى ولكن محتار الأن فهذه اول مشاركة لشخصك الكريم فى الباب فلا أعلم هل حضرتك تصفحت الباب جيدا حتى ترشقنى بهذه الكلمات الجارحة
هل أستمديت غضبك على من احدى ترشيحاتى لسهم مثلا لم يكتب الله لك فيه رزقا لا اعلم ماذا افعل الان
هل اقوم بنسخ كل مشاركاتى السابقة للبحث عن سبب معين لهجومك
لا والله لن افعل
لأنى هنا لست من أجل شكرك ولا من اجل ثناءك ولا يهمنى فى الحق لومة لائم
ولكن هذه هى الحياة اشخاص يخطئون فيبحثون عن سبب خطيئتهم عند اناس اخرين
ولكنى سأقتبس من مشاراكاتك الجارحة كلمات هى بالحق كلمات صدق
استفتى قلبك ثم توكل على الله فهو خير معين
وأستحلفك بالله فى حالة عثورك على شئ اخطئت فيه ان تأتى بالمشاركات التى اغضبتك ثم تواجهنى بها وتنتظر يومان أخران لنرى نويا كل منا.
ونداء اخير للسادة أدارة منتدانا الراقية بعدم معاقبة اخى الكريم على مشاركاته فهو مجرد تعبير عن سخطه من عدم تحقيق امانية
وعدم رضائه بما كتب الله له من رزق
ولكل من رب يعلم بنوايانا
وأخوتى فى الله اعضاء الباب الكرام برجاء عدم التعقيب على هذه المشاركات او ايه مشاركات اخرى
وشكرا لك اخى الكريم مرة اخرى ومرحبا بك فى بابك
والله المستعان

السلام عليكم ورحمة الله
انا يااستاذى الفاضل لم اغتابك انا اتكلمت فى حقائق واخطاء حضرتك وبعض من زملائك وقعتوا فيها احنا اللى بندفع الثمن مش معنى كلامى ان سيادتك المقصود بموضوع النقود يعلم الله اننا لم نتعامل من قريب او بعيد ولكن يااستاذى انا اللى بقول لسيادتك ادخل على مشاركاتك انشاالله تحسبها بالعدد وشوف حضرتك فى خلال هذة الايام شاركت قد اية لا وكمان اسلوب مشاركتك اتغير وليس انت بس اعضاء كتير حجج حجج وتهريج وكلام حتى فى عز الجلسة مالهوش اى علاقة بالجلسة
وعلى فكرة اخى الكريم انا قولت فى بداية كلامى انا مبخصش انا بعم كلامى على معظم الاعضاء
وبعد اذن سيادتك
اترك ادارة المنتدى تعاقبنى لو فعلت شىء يستحق العقاب والجزاء انا متحملة انا بقول حقائق وادلة كتير معى و اظن انه ذى مانفيت غن سيادتك بعض من كلامى اكيد البعض منة الناس كلها شايفاه ( وللمرة المليون اين انتم فى وقوع السوق )
اخى الكريم انا لا بسب حد ولا غلطت فى حد
والسلام عليكم ورحمة الله

فوركس - تجارة فوركس

medo_elmahdi غير متواجد حالياً

قديم 01-27-2010, 04:57 AM   #2059

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 04:57 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo_elmahdi مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله
انا يااستاذى الفاضل لم اغتابك انا اتكلمت فى حقائق واخطاء حضرتك وبعض من زملائك وقعتوا فيها احنا اللى بندفع الثمن مش معنى كلامى ان سيادتك المقصود بموضوع النقود يعلم الله اننا لم نتعامل من قريب او بعيد ولكن يااستاذى انا اللى بقول لسيادتك ادخل على مشاركاتك انشاالله تحسبها بالعدد وشوف حضرتك فى خلال هذة الايام شاركت قد اية لا وكمان اسلوب مشاركتك اتغير وليس انت بس اعضاء كتير حجج حجج وتهريج وكلام حتى فى عز الجلسة مالهوش اى علاقة بالجلسة
وعلى فكرة اخى الكريم انا قولت فى بداية كلامى انا مبخصش انا بعم كلامى على معظم الاعضاء
وبعد اذن سيادتك
اترك ادارة المنتدى تعاقبنى لو فعلت شىء يستحق العقاب والجزاء انا متحملة انا بقول حقائق وادلة كتير معى و اظن انه ذى مانفيت غن سيادتك بعض من كلامى اكيد البعض منة الناس كلها شايفاه ( وللمرة المليون اين انتم فى وقوع السوق )
اخى الكريم انا لا بسب حد ولا غلطت فى حد
والسلام عليكم ورحمة الله

اسف للتعليق مرة اخرى لان فية كلام غريب حضرتك كاتبة احب اوضحة لسيادتك وللاخوة
على اى اساس اخى الكريم حكمت على اننى غير راض بما قسمة لى الله عز وجل ده كلام كبير انا شايف انك بتجمل كلامك بية
استاذ احمد
لى عندك مجموعة اسئلة طالما اتهمتنى بهذة التهمة البشعة
1 - اين انت واين باقى الاخوة عند وقوع السوق كنا بندخل بنلاقى تواجدكم بصفة مستمرة ودى مش اول مرة ؟؟؟
2 - ما حكم سيادتك فى اشخاص فرضوا نفسهم علينا وحملناهم المسؤلية وساعة الجد بيهربوا ؟؟؟ هى دى الامانة ليه التليفونات مبقتش ترد لية لما بيشوفوا تليفوناتنا بيطنشوا ولا كاننا بنتذلل ليهم الله ياجماعة دانتم من يومين كل دقيقتين رسائل( من &وشوفوا &والحقوا وفاكرين & ولا نسالكم الا الدعاء ) واليوم بقى تعليقكم سايبين الدنيا تقعد وتقوم وبتكلموا عن ماتش الجزائر وماتش مصر انتم اتقلبتوا مرة واحدة من محللين فنيين الى محللين كورة ولا المنتدى اتغير بقة اسمة الكورة مع شوبير
واخر حديثى يعلم الله انا مبقصدش اى شىء سوى شئ واحد
اصحوا حرام عليكوا احنا مذبوحين عيب تشفونا كدة وتضحكوا ولا تطنشوا اقفوا بجوارنا ولو حتى بالكلمة الطيبة
والسلام عليكم ورحمة الله

فوركس - تجارة فوركس

medo_elmahdi غير متواجد حالياً

قديم 01-27-2010, 08:19 AM   #2060
iron man سابقا

كاتب الموضوع : احمد مبروك المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 01-27-2010 الساعة : 08:19 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

وأتــــــــوب إليك

الكلمات الدلالية (Tags)
اللهم ألهمنا الخير وأرزقنا حسن