Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل اسهم المضاربات هتكون قائدة السوق الفترة اللي جاية
هتكون قائدة 6 66.67%
هتثبت زي ما هي 3 33.33%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 9. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 09-01-2010, 10:45 AM   #2421
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 10:45 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
زيادة سعر حديد عز ‏350‏ جنيهاً للطن
ارتفع سعر حديد عز إلى ‏3950‏ جنيهاً لشهر سبتمبر بزيادة ‏350‏ جنيهاً عن شهر أغسطس وذكرت مصادر أن أسعار الخردة والبيليت زادت بنسبة‏ %30‏ خلال الشهرين الماضيين‏ هذا في الوقت الذي سادت فيه حالة ركود في السوق العقارية ومواد البناء خلال شهر رمضان المبارك‏.‏

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً

قديم 09-01-2010, 12:18 PM   #2422
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 12:18 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
محمد علي باشا
كل سنة وانت طيب
اولا وقبل اي شئ انت تعلم انني لم اقصدك انت بالتحديد ولم تصلني منك اي رسالة بالخروج وانا اصلا مش عندي الايميل بتاع حضرتك علشان ترسل لي رسالة بالخروج من السوق الخروج من اية بالضبط هو السوق دة سهم بنشترية ونبيعة ..... طيب يا ريت دا انا كنت بقيت مليونير
ثانيا : والاهم انا عند رايي ومش هغيرة مهما حصل وانا هنا في الباب دة علشان اقول للناس لية نخسر لما ممكن نكسب باللة عليك انا هقولك حكايتي مع البورصة وانت احكم
اول سهم اشتريتة كان النصرللاعمال المدنية اشتريت قبل الازمة ب 35 جنية وربنا كرمنا وطاع 38 وبعدها 42 وكمان جاب 44 وانا لسة منتظر لاني كنت عارف انة هيعدي 52 وكان 52 اعلي سعر في تاريخة وقتهاوابتدا ينزل بسرعة قبل الهبوط الشديد للبورصة عموما وبدا يعمل دعم عند ال 38 تكام كدة .... جاتنا قرارات 15 مايو وقالولنا الحق اخرج من السوق رايح في داهية والسوق كلة نزل بشدة .... ونزل النصر للاعمال المدنية لغاية 34 وانا بعت طبعاوقالوا انتظر انتظرنا وسافرنا نشوف اشغالنا وبيوتنا وبعدا باسبوع بصيت لقيت النصر شغال ب 40 يومين تاني لقيتة 44 ومكنملش اسبوع واقيتة شغال 48 _50 _52 وكسرها ولقيتة ب 60 واشتفل من 60 _70 ومش راضي يهدي ابدا وصل الي 80 جنية وهدي شوية اشتريتة انا ب 75 جنية وبعتة ب 100 وبعد ما بعتة طلع تاني لغاية 120 دي حكايتي مع اول سهم اشترية
باللة عليك انا بعت سهمي بالخسارة لية وبعد ما بعت السهم اية اللي حصل ارتفع 300% صح ولا مش صح
عاوز تعرف حكايتي مع سهم تاني ماشي
انا اكتتبت في الصعيد العامة للمقاولات واتحبست 6 شهور واخيرا 1.05 بعت السهم وخلال اسبوع لقيتة طار 135 وبعدها 150 وعدي ال 180 وكسر ال 2 جنية وراح عند 225 وكسر 260 ووصل لغاية 277 علي ما اتذكر يعني بعد ما انا بعت سهمي ارتفع 250% خلال شهر ونصف
عاوز تعرف حكايتي مع سهم اخر خد عند انا اكتتبت في القاهرة للاسكان ونزل السعر بعتة ب 450 وبعن ما بعتة خلال سهر وصل لغاية 9 جنية وعد عند اسهم كتير جدا بمجرد متبيع السهم يرتفع وبقوة بعد كل هذة التجارب وكتير صدقني من الاسهم بمجرد ما تبيعها ترتفع وبجنون
عاوزني انصح الناس واقولهم بيعوا اسهمكم واخسروا اكتر واكتر وبعد ما يبيعوها ترتفع طبعا خلال واسبوع ولا اسبوعين
دة حتي حرام وكدة الخسارة تبقي حقيقية علي العموم علشان مطولش عليك دة تليفوني ممكن تتصل ونتكلم 0127374380 بس من حيث المبدأ انا ما زلت عند رايي كلمة خروج من السوق لا افهم معناها ومبحبهاش لانها مش موجودة اصلا وبعدين هو احنا عاوزين السوق صااااعد علي طول مفيش جني ارباح مفيش تصحيح طيب انا هقولها تاني انا ضد مبدا الخروج من السوق
بس واللة العظيم انا لم اقصدك انت ... وافتكلا انك عارف معزتك عندي من غير ما اشوفك
ورمضان كريم وكل عااااااام وانتم بخير

وانا بعتذر علي الخلاف في الراي بس انت واللة غالي عليا وانا اسف مرة تاني اذا كانت جاتت فيك وبعدين انت بتقول من 3 اسابيع واللة انا قصدي علي اول الاسبوع دة

صباح الخير عليكم وصباح الفل عليكم يا محمد علي بااااااااااااااشا
احنا متفقين الخلاف في الراي لا يفسد من الود ..... وتقبل تحياتي العطرة استااااااذي الفاضل واااااااخي الكريم

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 09-01-2010, 12:41 PM   #2423

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 12:41 PM
سؤال رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abuhameela مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم أستاذ باسم
كل عام والكل بالباب والمنتدى بخير
يا ترى لسه ما فيش أخبار عن سيناريو الأسهم المشطوبة إس كار وغيره جلفاميتال ونيركو إلى شطبهم إلى ربنا ينتقم منه
الرقابة كانت طلعت خبر فى أول 6 انهم بيدرسوا تداول الأسهم دى فى سوق خارج
ومن ساعتها ولا حس ولا خبر
وكنت سألتك أنا من حوالى شهر عن إس كار وقولتيلى مش قبل شهر ما فيش حاجة جديدة

كل عام والجيع بخيرررررررررررررررررر

فوركس - تجارة فوركس

Abuhameela غير متواجد حالياً

قديم 09-01-2010, 02:38 PM   #2424
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 02:38 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abuhameela مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
كل عام والجيع بخيرررررررررررررررررر

,كل عام وانتم بخير وصحة وسلام
لسة واللة مفيش اخبار ربنا يسهل وهنسال قريب جدا
واللة الموفق

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 09-01-2010, 02:42 PM   #2425

الصورة الرمزية ناريمان*

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 02:42 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059854999

فوركس - تجارة فوركس

ناريمان* غير متواجد حالياً

قديم 09-01-2010, 02:42 PM   #2426
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 02:42 PM

باستثمارات 1.5 مليار دولار.. "أوراسكوم للتنمية" تنشئ أكبر منتجع في سويسرا

تتجه شركة "أوراسكوم القابضة للتنمية" لإنشاء أكثر المنتجعات السياحية رقيا في سويسرا، باستثمارات 1.5 مليار دولار، كي تكون منافسا لمنتجع "فيربيير" الأشهر على مستوى العالم.
ومن المقرر أن يشمل المنتجع الذي تنشأه بالكامل أوراسكوم للتنمية في مقاطعة أنديرمات فنادق فاخرة، ومنطقة للجولف.
ويخطط سميح ساويرس رئيس مجلس إدارة أوراسكوم للتنمية لمضاعفة عدد منحدرات التزاج في المدينة، ومنافسة بلدة ألبياين الشهيرة بهذه الرياضة، بحسب وكالة "بلومبرج" الإخبارية.
ومن المقرر أن تكون أرخص الوحدات السكنية سكنا في مشروع ساويرس الجديد بنحو 1.2 مليون فرنك سويسري (1.1 مليون دولار)، على أن يتم التسليم نهاية 2013 أو بداية 2014، في الوقت الذي تتوقع أوراسكوم أن يكون أغلب المشترين من خارج سويسرا.
وقال ساويرس خلال حواره لبومبرج أثناء تواجه في مدينة أندرمات السويسرية: "الجميع اعتقد أني مجنون عندما قررت بناء منتجع الجونة على البحر الأحمر".
وبينما كان ساويرس يعلن عن مشروعه الجديد، اختطف كريستوف بيرجين عمدة زيرمات التي يقع فيها المنتجع الكلمة منه، وقال "أعرف أنديرمات جيدا جدا وعندما سمعت أن هناك رجل يأتي من القاهرة (ساويرس) لبناء منتجع سياحي هنا، كان رد فعلي الأول هو أنه لابد أن يكون غبيا، ولكن الآن أعتقد أن تفكيره كان جيدا جدا، وأنه رجل يخطط جيدا".
وإن كان ساويرس شدد على أن قدومه لأندرميت جاء بالصدفة، فهو "كل ما حدث أني وقعت في غرام أن أقوم باستثمار في سويسرا، وأخبرت المسئولين هناك أنهم إذا ما أعطوني الظروف الملائمة للعمل سأتي للاستثمار، وبعد ذلك أوفوا بعهدهم".
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059855000
وينال ساويرس حاليا شعبية كبيرا في أنديرمات حاليا، بين فئات كبيرة من العاملين هناك، بحسب تعليقات نشرتها بلومبرج عنه.
يذكر أن اوراسكوم القابضة للتنمية حققت صافي ربح بلغ بلغ 41.103 مليون فرنك، سويسري خلال النصف الأول من 2010، فيما بلغ إجمالى الإيرادات 282.604 مليون فرنك.

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 09-01-2010, 03:03 PM   #2427

الصورة الرمزية ناريمان*

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 03:03 PM

استاذ باسم ممكن رايك فى جلسة النهاردة
وخصوصا تليكوم ؟؟؟
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059855027

فوركس - تجارة فوركس

ناريمان* غير متواجد حالياً

قديم 09-01-2010, 05:54 PM   #2428
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 05:54 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
لقد لوحظ ان جمیع مؤشرات السوق egx 30 ,egx 70 , egx ,egx 100
قد أعطت اشارة بیع فى یوم واحد وھذا لا یحدث كثیراُ فمن المتوقع ان
نرى فى الفترة القادمة تصحیح لبعض الأسھم التى صعدت خلال الفترة السابقة وھذا سوف یساعد على اتجاه السوق الى البیع
ودة تقرير ونصيحة بعض الشركات الكبري في عالم المال

بس انا ضد مبدأ كلمة السوق خروج دي

لاني طبعا بعتبر مؤشرك سهمك وانا لاشخصيا في الهبوط ابدا اكون مراكز شراء عند الدعوم بس للاسف في بعض العلامة في التحليل الفني ( اللة اعلم فاهمين وقصدهم لي اغراض اخري _ ولا مش فاهمين وبيخبطوا كدة وخلاص )
الناس دي تقول كدة كسر الدعم الفلاني يبقي وقف خسارة طيب ما هو معني وقف الخسارة من وجهة نظرك يا ايها المحلل وما هي شروط كسر الدعم .... اعتقد انة هبل في الجبل
لانة كتير قالوا كسر الدعم يبقي وقف خسارة وتاني يوم ولا ثالث يوم بتلاقي السهم رد من الدعم اللي قالوا علية وقف خسارة وطبعا انتوا عارفين مين اللي بيشتري والتجارب كتير بتقولوا لنفسك ان السهم دة كان مستنيني ابيع علشان يطلع زي ما يكون عارفني وخد مني السهم طار علشان كدة عاوز كل واحد يحدد لنفسة نقطة وقف الخسارة لانها بتختلف من شخص لاخر واسيبكم علي خير
ومبدئيا انا شايف ان الداو بكرة رايح قرب ال 10200 وبعدها ينزل شوية عند 10150 لان طبعا ال 10200 دي مقاومة وخلال الاسبوع يعني جلسة جلستين علي الاكثر هنلاقية فوق ال 10200 باذن اللة ونكمل صعود احنا وراة (هههههه) لنستعد لكسر 6600 وانشاء اللة هنروح قرب ال 6850 _ 6950
ودة طبعا سيناريوا انا شخصيا متوقعة

اعتقد ان المشاركة دي بقالها جلستين فقط وااأن اللاوان ان المشاركة دي تتنفذ برضوا خلال جلستين باذن اللة هنرجع زي زمان وهنقول للزمان كنت فين من زمان
تفتكروا كان فين الزمان من زمان ....
عاوز اجابة واضحة ومحددة بالارقام لو سمحتوا

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 09-01-2010, 07:05 PM   #2429

الصورة الرمزية mooondy33

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 07:05 PM

الثلا[color="magenta"]ثاء القادم .. قيد أسهم "فوديكو" بجداول البورصة
مباشر الاربعاء 1 سبتمبر 2010 4:58 ص

روابط متعلقة
الإسماعيلية الوطنية للصناعات الغذائية (فوديكو)

قررت لجنة قيد الأوراق المالية بجلستها المنعقدة اليوم الموافقة على قيـد أسهم شركة "الاسماعيلية الوطنية للصناعات الغذائية - فوديكو" برأس مال قدره 90 مليون جنيه موزع على 9 مليون سهم بقيمة اسمية قدرها 10 جنيه للسهم الواحد (مدفوع بالكامل) ممثل في خمسة اصدارات بجدول قيد الأوراق المالية المصرية (أسهم) وفقا لقواعد القيد و استمراره و الشطب الصادرة من مجلس إدارة الهيئة العامة للرقابة المالية في 18-06-2002 وتعديلاتها و الإجراءات التنفيذية لها .
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059855336

على أن تدرج أسهم الشركة على قاعدة البيانات عتبارا من بداية جلسة تداول يوم الثلاثاء الموافق 07 سبتمبر 2010
[/color]

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

[SIZE="6"]لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين[/SIZE]

mooondy33 غير متواجد حالياً

قديم 09-01-2010, 07:12 PM   #2430
مضارب محترف فى البورصة المصرية
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 09-01-2010 الساعة : 07:12 PM

اعتقد ان المشاركة دي بقالها جلستين فقط وااأن اللاوان ان المشاركة دي تتنفذ برضوا خلال جلستين باذن اللة هنرجع زي زمان وهنقول للزمان كنت فين من زمان
تفتكروا كان فين الزمان من زمان ....
عاوز اجابة واضحة ومحددة بالارقام لو سمحتوا

طيب ايه رايك في الارقام دي بقي .........

Dow 10,256.45 +241.73 +2.42%

Nasdaq 2,171.31 +57.28 +2.71%

S&P 500 1,078.19 +28.86 +2.75%

10 Yr Bond(%) 2.6020% +1.2500

Oil 74.15 +2.23 +3.10%

Gold 1,245.30 -3.00 -0.24%

مساء الفل

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

-علمت أن رزقى لا يأخذه غيرى فاطمأن قلبى.
-علمت أن عملى لا يقوم به غيرى فاشتغلت به وحدى.
-علمت أن الله مطلع علي فاستحييت أن يرانى عاصيا.
-علمت أن الموت ينتظرنى فأعددت الزاد للقاء ربى.

رد الحسن البصرى علي سر زهده فى الدنيا

لمتابعة اخر اخبار مصر هذا موقع متميز
"صوت مصر الحرة"

موضوع للقراءه و التطبيق
"تعلم البورصه من الاساتذة"

لتحميل الموضوع علي جهازك في صورة ملف PDF
أضغط هنا

wsakr غير متواجد حالياً