Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل اسهم المضاربات هتكون قائدة السوق الفترة اللي جاية
هتكون قائدة 6 66.67%
هتثبت زي ما هي 3 33.33%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 9. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-12-2010, 01:03 AM   #4221
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 01:03 AM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehss مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الاستاذ باسم ممكن رايك في سهم لفت سلاب والنصر للاعمال المدنيه

سلام ورحمة الله وبركاتة
ليفت سلاب الاتجاة هابط علي جميع المستويات
ولكنني اعتقد ان نقطة 26.40 دعم هام وقوي كسرة خروج وعندك دعم عند 25.50 _ 25 , والمقاومة 27.25 _ 28.50 _ 28.99 وكسر الاخيرة اشارة دخول وهنشوف 35 وبعدها 40 والسهم ينتظر اخبار جوهرية قريبا جدا لذا اعتقد السهم احتفاظ ومتنساش ان السهم دة بتاع الامير ابن النعماني وكيد فية كل الخير باذن الله
اما شركة النصر للاعمال المدنية
فالاتجاة صاعد علي المدي الطويل والمتوسط فقط اما علي المدي القصير فهو هابط والتحليل الفني بيقول انة رايح عند 41.50 'طبعا قبلها عندة دعم عند 44.14 _43.43 وكدة عرفت دعومك فين اما مقاوماتك 46.90 _48_ 49.30
وانا رايي كسر ال 45 يبقي تخفف الكمية
وكسر ال 47 لاعلي دخول مرة تاني
بس هقولك التحليل الفني دة معمول علشان تبيع اسهمك بالخسارة وبعدها السهم يطلع مرة تاني
والارزاق علي الله _ والله الموفق

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

bassem ezzat غير متواجد حالياً

قديم 12-12-2010, 02:43 AM   #4222
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 02:43 AM

اية يا جماعة ساكتين لية محدش عاوز يتكلم لية في اية
كلة مترقب طبعا بس حاسس فيكم الارتياح النفسي ومحدش عاوز يكشف سرة طبعا ....
علشان طبعا عارفين الدنيا كويسة وهنطلع بكرة طبعا بقوة ......
طيب الحمد الله ان توقعاتنا طلعت في محلها وسوقنا طالع طابع
واسهمنا ممتازة زي ما قلنا واللي مطلعش ان شاء الله هيطلع
بس انا عاوز اقولكم ان سكوتكم دة انا عارف لية
طبعا عاوزين تستغلوا الصعود بتاع بكرة علشان تبيعوا اسهمكم علشان كدة انتوا ساكتين ومدكنين ..... اخ منكم يا لوئمة ..... ههههههههه
طيب هقولهالكم بصراحة شديدة ......
طبعا ليكم حق اللي كسبان في سهم ممكن يبيع ويجني ارباحة بس احنا عارفين ان جني الارباح يعني ثلث الكمية
وللعلم اللي مستني هبوط السوق
من هنا انا باكدلكم مفيش هبوط ولا اشاعات هتاثر علي بوصتنا
لان مصر بخير وبورصتنا بخير وحسنس بخير واوباما كمان بخير
ومش هيسمح لاي حد ياثر علي الاقتصاد المصري مرة تاني ..... مش هيحصل تاني خالص وطبعا انتوا عارفين انا بتكلم عن اية
نقول تاني انا اقصد طبعا موضوع طلعت مصطفي والمؤامرة علي الاقتصاد المصري والمرادي بيحاولوا عن طريق ساويرس بس مش قادرين ومش هيقدرا ودة اكيد المرادي وباكدلكم ان في تدخل حاليا بين الحكومة المصرية والجزائرية والموضوع خلال ايام هيخلص باذن الله
وحاليا بيحاولوا ياثروا علي السياحة عن طريق سمكة القرش في شارم دريمز يوة قصدي شارم الشيخ بس محدش قدر ياثر طبعا علية ولسة مكمل واولنا 24 جنية قريبة
عموما انا مش عاوز انتكلم عن الاسهم خالص لاني عارف ومتاكد ان اسهمنا بالكامل كويسة وممتازة وطالعة وكلمنتا واحدة ملهاش تاني
والسوق فوق الممتاز ان شاء الله
وعاوزين نلقي نظرة علي سهم دلتا للانشاء علشان البعض زعلانين مني لانني لم اتحدث عنة من قبل
عموما السهم في اتجاة صاعد وينقصة كسر 7.20 ,وبعدها 7.40 وكمان 7.60 وسهل جدا كسرها علشان نشوف مستهدفات اعلي ونشوف 8 وبعدها 10 وبعدها 12 والدعوم عند 6.85 _ 6.60 _6.40
نخلي بالنا من السهم دة مع الحيطة والحذر لاني مش متاكد من المعلومة
طبعا صاحبة ممكن يكون زعلان كدة من الكلام دة لعل وعسي يطلع من الكلام دة والناس اللي محبوسة في السهم من سنين يعوضوا شوية
واحنا عاوزين
نشوف وندور السيولة موجودة فين الفترة دي وندخل نشتغل مع اللي شغالين ونطلع نكسب مع الكسبانين

والامثلة كتير جدا والشاشة وحديها بتتكلم مش عاوزة شرح ولا كتابة عن الاسهم علشان الناس فاكرة اننا بنكتب هنا علشان نروج للاسهم ونعملها دعاية واعلان للاسف الناس فهمتني غلط
يا اخواتي الباب اسمة لية نخسر لما ممكن نكسب
ما علينا طولت عليكم انا
الخلاصة بحذر تحذير شديد للناس اللي مترقبة الخروج من السوق
وتاكيد بصوت عالي جدا البايع خسران تاكدة ان الاسهم لسة فيها كتير
وطبعا كلامي دة للي بيستثمر واللي بيضارب يا ريت يضارب بجزء صغير من المحفظة علشان ما يندمش
والارزاق علي الله _ واللة الموفق

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 12-12-2010, 02:51 AM   #4223

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 02:51 AM

الكلام دة مش صحيح السوق تصريف

فوركس - تجارة فوركس

rad9992 غير متواجد حالياً

قديم 12-12-2010, 03:07 AM   #4224
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 03:07 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rad9992 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
rad9992
اخي الكريم انا هنا بكتب عن وجهة نظري وبقول رايي في السوق والاسهم
وانت يا اخي مخير وغير مسير
فلا تاخذ بالكلام دة خالص اذا كنت حضرتك شايف كدة واسمع كلام نفسك ولا تاخذ براي الاخرين وانا يا اخي بعتذرلك اذا كان الكلام دة مش صح زي ما حضرتك بتقول ان السوق تصريف .... فانا لا ارغب في خسارتك ابدا
واحب ان تكون كسبان باستمرار
فاذا كان السوق تصريف وانت هتكون مرضي
خلاص يبقي السوق تصريف ولا تزعل نفسك ياعزيزي .... بس نفسي اسالك سؤال انت هنا عضو جديد وداخل تحدي من اولها وكلام صح وغلط
حملك علينا يا فندم
انا رايي انك تدخل هنا وهناك وتشوف وتقراء وتسمع والقرار قرارك انت في النهاية ليس قراري انا ولا قرار السوق ..., وهي ارزاق لا بتعتك ولا بتعتي والله لو قلنا يا عين يا ليل .... رزقك هيجيلك ... هيجيلك
وصدقني والله .... والله
الارزاق علي الله _ والله الموفق

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 12-12-2010, 06:07 AM   #4225

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 06:07 AM

الاستاذ باسم
اسعد الله صباحكم بكل الخير
نشكر لكم تعبكم وسهركم وتحليلاتكم ونصائحكم
وانا مع رأي حضرتكم بأن الاقتصاد المصري يمر
الان بمرحله استقرار وان الخير قادم ان شاء الله
اما من له رأي مخالف للخبراء وخاصه من الزملاء
القراء فعليه الاحتفاظ برأيه لنفسه ولاداعي للبلبله
والمشكله في مصر انه اذا تحدثنا عن الكوره فالشعب
كله (مدير فني) واذا كان الكلام عن البورصه فكلنا
محللين فنيين وماليين .
اعانكم الله علينا ايها الخبراء والمسئولين لما فيه صالح العباد
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060024917
وفي امان الله

فوركس - تجارة فوركس

hamedmostafa غير متواجد حالياً

قديم 12-12-2010, 12:55 PM   #4226
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 12:55 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
سلام ورحمة الله وبركاتة
ليفت سلاب الاتجاة هابط علي جميع المستويات
ولكنني اعتقد ان نقطة 26.40 دعم هام وقوي كسرة خروج وعندك دعم عند 25.50 _ 25 , والمقاومة 27.25 _ 28.50 _ 28.99 وكسر الاخيرة اشارة دخول وهنشوف 35 وبعدها 40 والسهم ينتظر اخبار جوهرية قريبا جدا لذا اعتقد السهم احتفاظ ومتنساش ان السهم دة بتاع الامير ابن النعماني وكيد فية كل الخير باذن الله
اما شركة النصر للاعمال المدنية
فالاتجاة صاعد علي المدي الطويل والمتوسط فقط اما علي المدي القصير فهو هابط والتحليل الفني بيقول انة رايح عند 41.50 'طبعا قبلها عندة دعم عند 44.14 _43.43 وكدة عرفت دعومك فين اما مقاوماتك 46.90 _48_ 49.30
وانا رايي كسر ال 45 يبقي تخفف الكمية
وكسر ال 47 لاعلي دخول مرة تاني
بس هقولك التحليل الفني دة معمول علشان تبيع اسهمك بالخسارة وبعدها السهم يطلع مرة تاني

مبروك ليفت سلاب يا اخي وعقبال النصر للاعمال المدنية
والحمد الله راينا في السهم كان في محلة

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 12-12-2010, 01:03 PM   #4227

الصورة الرمزية لى لى
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 01:03 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rad9992 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
rad9992
اخي الكريم انا هنا بكتب عن وجهة نظري وبقول رايي في السوق والاسهم
وانت يا اخي مخير وغير مسير
فلا تاخذ بالكلام دة خالص اذا كنت حضرتك شايف كدة واسمع كلام نفسك ولا تاخذ براي الاخرين وانا يا اخي بعتذرلك اذا كان الكلام دة مش صح زي ما حضرتك بتقول ان السوق تصريف .... فانا لا ارغب في خسارتك ابدا
واحب ان تكون كسبان باستمرار
فاذا كان السوق تصريف وانت هتكون مرضي
خلاص يبقي السوق تصريف ولا تزعل نفسك ياعزيزي .... بس نفسي اسالك سؤال انت هنا عضو جديد وداخل تحدي من اولها وكلام صح وغلط
حملك علينا يا فندم
انا رايي انك تدخل هنا وهناك وتشوف وتقراء وتسمع والقرار قرارك انت في النهاية ليس قراري انا ولا قرار السوق ..., وهي ارزاق لا بتعتك ولا بتعتي والله لو قلنا يا عين يا ليل .... رزقك هيجيلك ... هيجيلك
وصدقني والله .... والله
الارزاق علي الله _ والله الموفق

رد حكيم جدا
انت سيد قرارك
والباب اللى ميعجبكش واراء صاحبه غلط لا تدخله ولا تأخذ برايه
تحياتى يا استاذ باسم

فوركس - تجارة فوركس

لى لى غير متواجد حالياً

قديم 12-12-2010, 04:28 PM   #4228
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 04:28 PM

"سي آي كابيتال" يرفع القيمة العادلة لسهم "بنك التعمير والإسكان" إلى 30.15 جنيه

رفع بنك الاستثمار سى آى كابيتال القيمة العادلة لسهم "بنك التعمير والإسكان" بنسبة 4% إلى 30.15 جنيه، وكذلك السعر المستهدف إلى 30.15 جنيه، بزيادة قدرها 28% عن السعر السوقى للسهم.فيما أبقى على توصيته بالشراء فى السهم بمخاطرة معتدلة.

وأشار إلى أن بنك التعمير والإسكان يستفيد من كلٍ من قطاعى البنوك والعقارات.وسجل العائد على متوسط حقوق الملكية 23% على مدار الخمس سنوات الأخيرة.ويخصص البنك نسبة كبيرة من التجزئة لإقراض الشركات (اكثر من 50%) مما ينعش صافى هامش الفائدة.
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060026027

وأضاف سى آى كابيتال أن البنك يخلق 28% من الإيرادات الكلية له من قطاع العقارات، ويتوقع ارتفاع الإيرادات الكلية ووصولها لذروتها فى عامى 2011 و 2012.

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 12-12-2010, 07:48 PM   #4229

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 07:48 PM

ا/ باسم
اولا تحياتى لك
ثانيا/ماهو توقعك غدا لسهم يونيفرسال وهل سنرى20% غدا ؟؟؟؟؟
ثالثا/ عايز اهديك هديه واعتبرها هديه العمر وهى سهم زهراء المعادى
رابعا/ ثمار-ليفت سلاب- فوديكو الدور عليهم ولا ايه رايك الناس زهقت؟؟؟؟؟
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1060026430
شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

فوركس - تجارة فوركس

امير نعمان غير متواجد حالياً

قديم 12-12-2010, 11:16 PM   #4230
قنــاص أخبــــار

الصورة الرمزية mr200

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 12-12-2010 الساعة : 11:16 PM

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

mr200

mr200 غير متواجد حالياً