Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل اسهم المضاربات هتكون قائدة السوق الفترة اللي جاية
هتكون قائدة 6 66.67%
هتثبت زي ما هي 3 33.33%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 9. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 05-15-2010, 04:02 PM   #501
مشرف سابق

الصورة الرمزية tiger2001p
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-15-2010 الساعة : 04:02 PM
افتراضي رد: لية نخسر لما ممكن نكسب

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اهداء الي جميع اعضاء المنتدي سهم دلتا للطباعة

باسم باشا..... موفق باذن الله
هل فيه خبر علي سهم دلتا للطباعة؟
لانك وصيت عليه ... وكمان لاقيت اليوم تحليل للسهم علي مباشر.
وهذا هو التحليل
تحليل سهم دلتا للطباعة والتغليف وتوصية بالتجميع في السهم

السهم في حالة ضغط تجميعي
يتحرك سعر السهم في اتجاه هابط بزاوية إنحراف أكثر من 35 درجة
إنفراج إيجابي P.D. على مؤشر MACD حيث يتحرك في اتجاه عرضي مخالفاً زاوية اتجاه السعر

ينصح بالتجميع في السهم

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

الاخبار الاقتصادية
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=401236

tiger2001p غير متواجد حالياً

قديم 05-15-2010, 09:34 PM   #502
Ahmed Bedier
موقوف
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-15-2010 الساعة : 09:34 PM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem ezzat مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اية يا عم انت زعلت ولا اية علي فكرة فعلا في بطاطا بيضاء وبطاطا حمراء صدقني ,,,,,,طيب اقولك سيبك من السوق وسيبك من البطاطا وخليك في اسهمك ولو معالك سيولة اشتري معايا دلتا للطباعة بكرة في حدود 27 او 27.50 ورزقي ورزقك علي اللة لما نشوف اخرتها اية مع بتوع البطاطا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا باشا نزعل ليه
على فكره مش كل الناس الى تعرف البطاطا البيضاء و دى احلى كتير من الحمرا لاكن قليله الانتاج
للاسف السيوله فليله جدا و محتاج ازودها بلبيع و بفكر ابيع القاهره
وخايف من دلتا للطباعه كل الناس بتتكلم عليه
موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

فوركس - تجارة فوركس

Ahmed Bedier غير متواجد حالياً

قديم 05-15-2010, 10:49 PM   #503
خبيــر بأسـواق المــال

الصورة الرمزية bassem ezzat
كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-15-2010 الساعة : 10:49 PM

استاذ عمرو كمال اشكرك جدا

علي المشاركة وانا حابب اقول لحضرتك انني معنديش اخبار اكيدة عن السهم بس انا لاحظت ان السهم الان في قاع سعري وفعلا في تجميع للسهم في هذة المنطقة فهي فرصة شراء ممتازة ولكن حال السوق هو اللي يحكم وفي حاجة مهمة جدا جدا جدا ارغب في توضيحها للناس ان موضوع التحليل الفني ممتاز جدا جدا الدعم والمقاومة ووقف الخسارة لو هنتبعة فعلا مش هيكون في خسارة باذن اللة والاهم من كدة اننا نخلي بالنا كويس قوي لما السوق يكون في بانك مفيش حاجة اسمها دعم ومقاومة يعني ممكن شخص ما يعتقد ان وقف الخسارة مثلا عند مستوي سعري 114 جنية يشوف السعر دة يقول خلاص نوقف الخسارة ونبيع علشان هينزل اكتر ودة في البانك وللاسف بعد يوم ولا يومين يكتشف ان الدنيا استقرت والسعر يطلع فوق ال 114 مئلا ويبدا في الصعود وطبعا هنجري وراة نشترية بسعر عالي ونقول الاتجاة صااااعد هههههههههههه هي دي الخسارة الحقيقية علشان عند وقف الخسارة في ميكر بيشتري ويهمة السعر مينزلش عن كدة علشان لسة معاة باقي الكمية ولا السهم مثلا عندة اخبار جيدة الفترة القادمة مثلا ولان السهم صاااعد علي المدي الطويل مثلا وكمان صاااعد علي المدي المتوسط مثلا يعني لسة في صعود بس السهم رايح يختبر الدعم عند قناة البولينجر مثلا ودة اعتقد انة صحي جدا جدا ويعطي ثقة اكتر لتاكيد الاتجاة الصاعد علي جميع المستويات يعني اللي اشتري سهم رواد ب 80 جنية وباع عند 100 جنية علشان البانيك لانة نزل لغاية 95 جنية تاني يوم لقاة ب 105 وكمان اللي اشتراة ب 110 وباع عند 140 علشان خاف من البانك هو فعلا نزل بعدها لغاية 120 وبعدها لقاة ب 150 وهكذا هي دي البورصة ناس تدخل تشتري وناس تدخل تبيع المهم مين الاقوي المشتري ولا البايع من الاخر انا عاوز اقول ان وقف الخسارة مهم جدا جدا بس نخلي بالنا انها ممكن تكون نقطة انطلاق لاي سهم للصعود او الهبوط ودي وجهة نظر واللة الموفق

فوركس - تجارة فوركس

التعديل الأخير تم بواسطة bassem ezzat ; 05-15-2010 الساعة 10:59 PM .

bassem ezzat غير متواجد حالياً

قديم 05-15-2010, 11:16 PM   #504
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-15-2010 الساعة : 11:16 PM

استاذ احمد بدير بشكرك جدا علي المتابعة

ومن هنا احب اقولك خوفك دة شئ ايجابي جدا جدا وسيبك من كلام الناس وبالنسبة للسيولة متقلقش دة العادي بتاعة المهم الاتجاة صاعد طبعا علي المدي الطويل والمتوسط والمدي القصير رايح يختبر ال 112 اللي هي حدود قناة البولينجر السفلية ودة صحي جدا صدقني بس ارجوا ان تقرا المشاركة السابقة اللي فيها شكر للاستاذ عمرو وخلي بالك من موضوع وقف الخسارة لانة لازم تعرف ان وقف الخسارة يختلف من شخص لاخر والادق قوة الملاحظة علي الشاشة لانها هيا الاساس لان في ناس تقول 114 وناس تقول 117 كل واحد لية رائ,,,,,,,,اما بالنسبة ليا انا 112 دي حدود قناة البولينجر,,,ووقف الخسارة عند 108 بالضبط وارجوك ان تفتكر كلامي دة كويس حتي لو مش هتعمل بية بس انا عاوزك تفتكر النقاط دي كويس وبالنسبة لكلام الناس الكتير عادي تاثيرة هيكون جلسة جلستين علي الاكثر والسوق هيرد قريبا وسيبك من الهجايص اللي بتحصل وخليك في سهمك لانة هو مؤشرك وملوش دعوة بالسوق لانة ممكن في يوم ولا يومين يعوضك عن خسارة سنة وسنتين كمان وانت عارف الكلام دة كويس وان اللة مع الصابرين اذا صبروا لو عندك شك في وعود ربنا اتصرف بقي زي ما انتي عاوز وعموما السوق هيرد خلال جلستين علي الاكتر

فوركس - تجارة فوركس

التعديل الأخير تم بواسطة bassem ezzat ; 05-15-2010 الساعة 11:23 PM .

قديم 05-16-2010, 12:01 AM   #505
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 12:01 AM

بالنسبة للسوق عموما المؤشر اغلق عند 6917 تمام
الدعوم الاكيدة والحقيقية

لان ناس كتير بتكتب زي نا هي عاوزة ودة بيكون لاغراض شخصية وطبعا لما السوق يرد ويكون هو اشتر اللي عاوز يشترية يطلع بسرعة ويقول الحمد اللي السوق رد بسرعة اهة ,,, بما يرضي ربنايا جماعة
الدعوم الحقيقية للمؤشر كالتالي (6836 وبعدها 6747 وبعدها 6702 ) يعني عندنا 3 دعوم حقيقية للمؤشر حدد يقولي بقي بامارة اية الناس تقول المؤشر رايح 6600 ولا 6500 ولا حتي 6200 هي ارقام وخلاص طيب بلاش كدة عندك اسمنا في الجي دي ار مثلا تليكوم اخر سعر زي مصر هنا تمام وانشاء والتجاري الدولي والوحيدة اللي نازلة هيرمس ومش نازلة قوي كمان كدة بالبلدي اسعار ال جي دي ار في لندي تمام زي مصر والتوصيات ليهم كلهم احتفاظ ماعدا هيرمس بيع ومظنش انها هتزل قوي هتروح فين يعني وكمان المهم ان دي اسعار الجمعة يعني الاسهم هناك اخذت النزول خلاص لان اوروبا وامريكا نازلة الخميس والجمعة طيب العادي اية اللي يحصل يوم الاثنين بلاش كدة وكدة خلينا نقول في نزول تاني في اوروبا وامريكا الاثنين يبقي العادي اية اللي يحصل الثلاثاء ما عليا بما يرضي ربنا الداون جونز قلنا دعم واتكسر عند 10900 يعني اصبح مقاومة الان ومن خلال الملاحظة والتحليل الفني كذا مرة اثناء الجلسة يرد من عند 10500 وكمان رد من عند 10550 اخر الجلسة كان الاداء جيد جدا واغلق عند 10620 واضح جدا انة بيحترم الدعوم الحقيقية بمعني ان امريكا لو فيها نزول تاني كان كسر 10500 يوم الجمعة فانا اتوقع الاتجاة عرضي بين 10500 و10900

نيجي بقي المقاومات للمؤشر بتاعنا بالترتيب (6966 _وبعدها 7012 _وبعدها 7177) اما عن اسهم المضاربات فاغلبها بيع بما فيهم عبر المحيطات اللي بهدلنا وبهدل الناس والحمد اللة كانت التوصية خروج عند ال36 لانة يستهدف ال 30 وكسرها طبعا وبكرر الكلام كسر ال 28 عدل هتلاقية ب 22 وعلشان الامانة عند دعم 24 و23 و22 وفي ناس بتقول هيرد من ال27 وناس بتقول 25 وكل واحد بكلمة المهم ان الاتجاة هابط علي جميع المستويا اما رايي انا ان اعضاء مجلس الادارة عاوزين يدخلوا الاكتتاب العام اللي هو ب 22 سنت لذا عاوزين السعر ينزل علشان محدش يدخل الاكتتاب ويدخل هو وطبعا نسبة التخصيص بكدة هتكون عالية ويزود نسبتة في الشركة بالطريقة دي بعدما باع سابقا باسعار عالية جدا يا سلام علي بورصة البطاطا فعلا بورصة بطاطا وطبعا دي وجهة نظر شخصية ممكن يحصل العكس وهو لو عرف انا بالذات بكتب اية عن عبر المحيطات طبعا هيعمل العكس مباشرت يا ريت لعل وعسي يطلع شوية علشلن الناس اللي خسرانة جامد في السهم دة عموما انا اسف طولت عليكم واللة الموفق

فوركس - تجارة فوركس

قديم 05-16-2010, 02:37 AM   #506
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 02:37 AM

اوراسكوم تليكوم فى لندن الان 6.10 جم
اوراسكوم انشاء فى لندن الان 249.69 جم
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059676665
والطبيعي انا السعر هنا في مصر بيكون اعلي من سعر لندن يعني ممكن بكرة يكون في جرجير

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

باب... لية ... نخسر لما ممكن نكسب
دعوة للمشاركة ومتابعة التوصيات
http://www.borsaegypt.com/showthread.php?t=360242
0127374380
01515151830
[email protected]

قديم 05-16-2010, 02:46 AM   #507
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 02:46 AM

والطبيعي انا السعر هنا في مصر بيكون اعلي من سعر لندن يعني ممكن بكرة يكون في جرجير

عسكري غبي قالوله لما يعدي الريس اضرب 21 طلقة
قال ,,,, ولو جبته من اول طلقة؟؟؟؟

فوركس - تجارة فوركس

قديم 05-16-2010, 02:49 AM   #508
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 02:49 AM

محامى مسطول و قف قدام القاضى و قال :

ان القانون ينص...ياربع...ياتمن .. مش فاكر الحقيقة

فوركس - تجارة فوركس

قديم 05-16-2010, 02:59 AM   #509
محلل فنى

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 02:59 AM

بالنسبة للسوق عموما المؤشر اغلق عند 6917 تمام
الدعوم الاكيدة والحقيقية

لان ناس كتير بتكتب زي نا هي عاوزة ودة بيكون لاغراض شخصية وطبعا لما السوق يرد ويكون هو اشتر اللي عاوز يشترية يطلع بسرعة ويقول الحمد اللي السوق رد بسرعة اهة ,,, بما يرضي ربنايا جماعة
الدعوم الحقيقية للمؤشر كالتالي (6836 وبعدها 6747 وبعدها 6702 ) يعني عندنا 3 دعوم حقيقية للمؤشر حدد يقولي بقي بامارة اية الناس تقول المؤشر رايح 6600 ولا 6500 ولا حتي 6200 هي ارقام وخلاص طيب بلاش كدة عندك اسمنا في الجي دي ار مثلا تليكوم اخر سعر زي مصر هنا تمام وانشاء والتجاري الدولي والوحيدة اللي نازلة هيرمس ومش نازلة قوي كمان كدة بالبلدي اسعار ال جي دي ار في لندي تمام زي مصر والتوصيات ليهم كلهم احتفاظ ماعدا هيرمس بيع ومظنش انها هتزل قوي هتروح فين يعني وكمان المهم ان دي اسعار الجمعة يعني الاسهم هناك اخذت النزول خلاص لان اوروبا وامريكا نازلة الخميس والجمعة طيب العادي اية اللي يحصل يوم الاثنين بلاش كدة وكدة خلينا نقول في نزول تاني في اوروبا وامريكا الاثنين يبقي العادي اية اللي يحصل الثلاثاء ما عليا بما يرضي ربنا الداون جونز قلنا دعم واتكسر عند 10900 يعني اصبح مقاومة الان ومن خلال الملاحظة والتحليل الفني كذا مرة اثناء الجلسة يرد من عند 10500 وكمان رد من عند 10550 اخر الجلسة كان الاداء جيد جدا واغلق عند 10620 واضح جدا انة بيحترم الدعوم الحقيقية بمعني ان امريكا لو فيها نزول تاني كان كسر 10500 يوم الجمعة فانا اتوقع الاتجاة عرضي بين 10500 و10900

نيجي بقي المقاومات للمؤشر بتاعنا بالترتيب (6966 _وبعدها 7012 _وبعدها 7177) اما عن اسهم المضاربات فاغلبها بيع بما فيهم عبر المحيطات اللي بهدلنا وبهدل الناس والحمد اللة كانت التوصية خروج عند ال36 لانة يستهدف ال 30 وكسرها طبعا وبكرر الكلام كسر ال 28 عدل هتلاقية ب 22 وعلشان الامانة عند دعم 24 و23 و22 وفي ناس بتقول هيرد من ال27 وناس بتقول 25 وكل واحد بكلمة المهم ان الاتجاة هابط علي جميع المستويا اما رايي انا ان اعضاء مجلس الادارة عاوزين يدخلوا الاكتتاب العام اللي هو ب 22 سنت لذا عاوزين السعر ينزل علشان محدش يدخل الاكتتاب ويدخل هو وطبعا نسبة التخصيص بكدة هتكون عالية ويزود نسبتة في الشركة بالطريقة دي بعدما باع سابقا باسعار عالية جدا يا سلام علي بورصة البطاطا فعلا بورصة بطاطا وطبعا دي وجهة نظر شخصية ممكن يحصل العكس وهو لو عرف انا بالذات بكتب اية عن عبر المحيطات طبعا هيعمل العكس مباشرت يا ريت لعل وعسي يطلع شوية علشلن الناس اللي خسرانة جامد في السهم دة عموما انا اسف طولت عليكم واللة الموفق

اوافقك الراى وبجد بجد لفض فوك وبارك الله فيك ولك .. اتمنى لك كل التقدم والتوفيق

فوركس - تجارة فوركس

hoda elmenshawy غير متواجد حالياً

قديم 05-16-2010, 03:38 AM   #510
خبيــر بأسـواق المــال

كاتب الموضوع : bassem ezzat المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 05-16-2010 الساعة : 03:38 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoda elmenshawy مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اوافقك الراى وبجد بجد لفض فوك وبارك الله فيك ولك .. اتمنى لك كل التقدم والتوفيق

شكرا شكرا جدا جدا

ليكي يا دكتورة ودة شرف كبير لي ان الدكتورة هدي المنشاااااااااوي الست الفاضلة اللي خيرها علينا كلنا,,,,,,, انتي بنفسك تقولي ليا انا الكلام دة,,,,,,,, انا فعلا ممنون جدا واشكرك مرة اخري علي مداخلتك الرقيقة واتمني من اللة ان تكوني معنا هنا في هذا الباب الصغير لتقديم النصح والارشاد لنا باستمرار لعل الخير يعم علي الجميع,,, والنصيحة هنا صواب عند اللة يا دكتورة,,,,,,,,, انا فعلا هكون سعيد بمداخلاتك واتمني توصيات لبعض الاسهم اللي بيكون فيها اخبار جميلة ولها طفرات سعرية معقولة تعوض الناس ولو بجزء من خسارتها ,,,,واللة الموفق

فوركس - تجارة فوركس