Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

موضوع مغلق

قديم 11-03-2010, 02:30 AM   #131
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 02:30 AM
ممتاز رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahem salm مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
يا استاذ ابو وليد والله احنا بنحترم حضرتك وبنخش الباب وبنحب حضرتك فى الله لكن انت عارف الشغل بيكون فى اوقات الجلسة وبندخل كلما امكن عرفنا بقى السوق مكمل صعود ولا رايح فين على فكرة انا لسة محتفظ بالماكو وعشمان فى وجة الله الرزاق انى ابيعة على 15.5الفترة القادمة ممكن يجيب السعر دة

شكرا جزيلا اخى ابراهيم ووضحت الرسالة ومفيش مشاكل وانا ايضا بحبكم وبكن ليكم كل الاحترام والتقدير ويارب افضل دايما عند حسن ظنكم ومتابعتكم؟
الماكو سهم مضاربة ممتاز ويجيب الرقم اللى كتبتة بكل سهولة فى جلسة واحدة ان اراد الميكر ولكن متى العلم عند الله؟
اوصيك واجرى على الله
لو كسبان 10% فما فوق يا تبيع السهم وتشوف غيرة يكسبك برضو كويس؟ يل على الاقل اضمن مكسب فى يدك ومحفظتك وبيع نص كميتك اليوم مثلا؟ واعتقد لو كسبان يبقى تمام وخلى النص التانى؟
والله كمل وجاب حتى 17 خير وتوفيق كبير من الله عز وجل
لا قدر الله لا قدر الله لف ونزل يصحح تانى لاسفل يبقى بيعت بمكسب وتقدر تنزل تشترية تانى من اسفل؟
دى نصيحة ليك وللجميع؟
اللى شايفها صح يعمل بيها؟
واللى شايفها مش صح ولا كانة قراها؟
اخوك خالد (( ابو وليد ))

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس

ebn hamido غير متواجد حالياً

قديم 11-03-2010, 02:50 AM   #132
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 02:50 AM

حتى لا اسهر الاخوة اللى وراهم عمل صباحا الى حضراتكم السهم الوحيد المرشح وبكل قوة للشراء بة جلسة باكر الاربعاء 3/11/2010 بامر الله وهو

1/// سهم بوليفاراااااااااااااااااااااا والسعر متروك لحضراتكم حسب سير الجلسة وكل اللى اقدر اقولة كل ما كان السعر حول ال 4 جنية فلات يكون ممتاز ولو فتح على شوية مثلا 4 و15 قرش نلخد جزء بسيط ومستنى لما يريح شوية الى 4 و7 قروش مثلا ونكمل باقى كميتنا وللامانة افضل سعر لشرائة 4 فلات او اقل لو حصل ولو 3 و99 قرش يا 4 فلات و5 او 7 قروش؟
بندة اكون قدمت كل ما املك بكل امانة وحب واخلاص عن سهم يستحق الشراء الان؟ واللى بيحب ينتظر التاكد براحتة فى ناس كدة متاخدش بالتوصية الا لما تتاكد على الشاشة بس الفرق انة هياخد السعر من الشاشة ودى ملهاش امان فقد ينتظر ويشترى على 4 جنية و25 قرش او حتى 30 قرش فكلنا يعلم لما سهم وميكرة بينوى الصعود فى جريتة بيبقى صعب تاخدة بسعر معقول وكويس؟ وبالتالى بيقلل نسبة مكسبة لانة انتظر واشترى باعلى منا مثلا ب30 قرش ودول فى سهم زى بوليفارا قيمتة 4 جنية الان يعنى ال30 قرش دول حووالى 4 ونص فى المية تقريبا؟
والمقولة الشهيرة لابد تقال لية تشترى بالغالى لما ممكن تشترى بالرخيص؟
وفى الاخر كل واحد سيد قرارة وادرى بمصلحتة وظروفة انا بقول على الصح والامثل ورزقنا على من لا يغفل ولا ينام؟
اهى بس ان سبب ترشيحى اليوم لسهم بلويفارا ليس من فراغ ولا عشان العربية اشتغلت امس وان كان لتلك الامور اثر فى الترشيح؟
لكن بتمنى من رب العالمين ان السبب اللى خلانى اوصى بية اليوم يظهر على الشاشة بعد ساعات االهم انصرنا ووفقنا لما فية خير العباد امين امين؟ يارب العالمين
واسيبكو تاخدو قسط من الراحة وتصبحو على الف خير وسعادة
وجلسة سعيدة وموفقة علينا جميعا والسلام عليكم ورحمة الله ولنا لقاء اليوم ان احيانا الله ويارب سهم بوليفارا يكون وش سعد علينا اليوم والايام القادمة بحبكم فى الله
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059960699
اخوكم خالد (( ابو وليد ))

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-03-2010, 07:56 AM   #133

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 07:56 AM
افتراضي رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

السلام عليكم
استاذ خالد ********** ابو وليد
صباح مشرق ان شاء الله
وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

فوركس - تجارة فوركس

دينا غير متواجد حالياً

قديم 11-03-2010, 02:32 PM   #134

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 02:32 PM

الف شكر على ردك و اسفة على الاسلوب لكن صدقنى هذا من تكرار خسارتى و تعبى النفسى و الان ارجو كتابة سيناريو التصرف تريدات مع اسهم بنك الاتحاد و على فكرة هو هيوزع اسهم الزيادة بكرة و هيفتحوا الحدود السعرية له 2- هل ممكن اعمل تريدات فى الماكو و سيمو و شكرا لاهتمامكم اخى الغالى و هل ابيع حاجة منهم و ادخل سهم جديد ترشحه بقوة لانى الى الان نفسى اكسب مرة و اخيرا لك كل شكرى

فوركس - تجارة فوركس

لوليتا الهام العربى غير متواجد حالياً

قديم 11-03-2010, 04:48 PM   #135

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 04:48 PM

مساء الخير اختى العزيزة دينا انا سعيدة بردك عليا وياريت تكون بيننا صداقة و استرشد برايك و يا ترى انت جديدة فى البورصة و لا من زمان انا دخلت فى شهر يونية 2008 و الى الان لم احقق سوى خسائر كثيرة و انا سعيدة جدا بردك هذا و نفسى استفيد من كل شخص له خبرة بهذا المجال الذى اعتقد انه مجال شيق و ممتع لمن يعرفه و يعلمه و شكرا فى انتظار ردكم و الى اللقاء

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-03-2010, 06:35 PM   #136

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-03-2010 الساعة : 06:35 PM

مساء الخير يا ابو وليد اشكرك لانك قلت مش هتزعل منى و اعتذر على اسلوبى لكن صدقنى و الله و اعلم انا كنت بس من كتر ما انا خسرانة فازداد المرار فى حلقى على فكرة انا مابعتش النهاردة و ساحصل على اسهم الزيادة غدا و نفسى ربنا يكرمنى عشان اقدر ادخل على توصياتك و من اول لحظة كتبت فيها اعتبرت ان هذا الباب هو مرشدى و دليلى لانه الانسان الوحيد الذى يعطى نصيحة لوجة الله تعالى غير منتظر لربح و لا عمولة ياخدها و ان الله مع الصابرين و الى انتظار توصية جديدة و شكرا على مجهودك و تعبك و ربنا يزيد اعضاء بابك و يكتب له النجاح دائما

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-04-2010, 02:14 AM   #137
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-04-2010 الساعة : 02:14 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دينا مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم
استاذ خالد ********** ابو وليد
صباح مشرق ان شاء الله
وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

الان اقولك اختى دينا مساء الخيرات او ايضا صباح الخيرات واليوم ممكن احضر واتابع الجلسة معكم بالباب خلال الجلسة لظروف عملى بس يارب لما اكون موجود الصبح الاقى حد لان المرتين اللى فاتو الاحد والثلاثاء كنت لوحدى الاربع ساعات تقريبا لوحدى عموما تفهمت من كلام الاخوة بتواجدهم باعمالهم الشخصية فانا بقول انى موجود للى بيتابع هنا للرد الوقتى ويارب يكون لة فائدة لاى حد حابب يحضرويتابع معنا الجلسة صباحا لحظيا؟
اخوكى خالد (( ابو وليد ))

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-04-2010, 02:46 AM   #138
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-04-2010 الساعة : 02:46 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لوليتا الهام العربى مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
الف شكر على ردك و اسفة على الاسلوب لكن صدقنى هذا من تكرار خسارتى و تعبى النفسى و الان ارجو كتابة سيناريو التصرف تريدات مع اسهم بنك الاتحاد و على فكرة هو هيوزع اسهم الزيادة بكرة و هيفتحوا الحدود السعرية له 2- هل ممكن اعمل تريدات فى الماكو و سيمو و شكرا لاهتمامكم اخى الغالى و هل ابيع حاجة منهم و ادخل سهم جديد ترشحه بقوة لانى الى الان نفسى اكسب مرة و اخيرا لك كل شكرى

لا تتاسفى اختى الغالية لوليتا فانا اعلم تماما كتر الخسائر بيسبب حالة احباط سيئة جدا فشتان بين المكسب اللى طعمة كالشهد وبين الخسارة واللى طعمها كالعلقم وصدقينى انا بقالى 10 سنين طوا عراض ولو قولتلك ان فى 2004 محفظتى وكانت 100 الف جنية قلبت مينص بحوالى 20الف جنية ؟
ودى كانت نقطة التحول بحياتى كلها والبورصة خصوصا فلم اياس وحاربت من اجل دفع ال20 الف جنية وحاربت اكتر لتكوين محفظة جديدة ب100 الف ايضا ولله الحمد من ذلك التاريخ الى الان كسبت كتير وخسرت برضو كتير لان البورصة كدة والله مهما عملنا لا نامن غدرها وغدر ميكراتها وطواغيتها ولكن لله الحمد اصبحت الخسائر ان وجدت لا تذكر او تقارن بالمكسب ودة اللى بحاول اخلى حضراتكم جميعا تعملوة وتبقو كدة وتنسو كلمة خسائر فادحة وربنا يقدرنى ويعينى لانة امر اصعب مما حد يتخيل ولذوى الخبرات الطويلة والعميقة يدركون تماما حقيقة وصدق كلماتى ولكن طول ما نيتنا خالصة لله وبنتعامل بما يرضية ويرضى رسولة تاكدو ان النجاح والمكسب سيكون حليفنا دوما بعون الله
(( وبعدين ما حضرتك متابعة اهو وبورصجية شاطرة جدا كمان عرفتى السبب الرئيسى لترشيحى بنك الاتحاد الوطنى هو علمى مسبقا بنزول اسهم زيادنة اليوم 4/11 وبورصتنا كدة اى سهم يجى ينزل اسهم زيادتة فى المجمل بيفضل صاعد بقوة جلستين تلاتة او لحد ما الميكرز ؟ يستكفى؟ يعنى بامر الله لما قولت صبرا جميلا ونحتفظ شوية ليكون المكسب محترم جدا كما تعودنا هنا بامر الله عند تاكدى من صعود قوى لسهم معين زى ما قولنا كتير على القاهرة للدواجن وراكتا وغيرهم؟ ))
وبامر الله نبيع فوق ال 11 جنية و75 قرش؟ وربما اكتر العلم عند الله ولكن خير كبير بعون الله خصوصا اداء السهم امس كان بيدى رسالة صعود لذوى الخبرة فى قراءة فكر الميكرز خصوصا؟
ولكن بلاش تريدات معة خصوصا ان احجام التداول هتبقى كبيرة من اليوم؟ احنا نكسب منة اليوم ولو ال5ولا 7%؟ ونبيع ونقولة شكرا جزيلا وندخل سهم اخر يكسبنا زية ايضا فالبورصة تحب اللعب السريع اما البطىء فى المتابعة والتنفيذ بيقلل حجم المكاسب وعن تجارب فلابد من المتابعة وبكل دقة من الاخر عاوزة تفرغ لها ولو 7 ساعات يوميا ؟
اما سيمو والماكو؟
اة ممكن دول تريدات بس برضو لو كسبانة منهم ولو ال 5% بيعى ودة كلامى دايما للجميع يا اخوانا بلاش نتركن بايدينا فى اسهم اسابيع وربما شهور دون اى فائدة وكلة بيحص معاة كدة لانة مبيكتفيش ب 5% مكسب خصوصا لو فى يومين لا اكتر ويستنى مستهدفات وخلافة الناس الان ما بتصدق تكسب ال 5% وتلاقى البيع على ودنة لدرجة ان احيانا الميكر مهما كان قوى يضعف جدا امام قوة البياع؟
وكمان فى الخسارة لا قدر الله شوفو يا جماعة هقولكو انا بتصرف ازاى بالزبط وياريت افيدكم وتعملو كدة وهتكسبو كتير والله وجربو ولو 10 جلسات فقط؟
///// شوفو يا جماعة عن نفسى لا احب الاحتفاظ باى سهم اكتر من تسويتة الا فى حالة واحدة فقط وهى علمى التام بانى هحتفظ اسبوعين او شهر حتى ولكن هكسب مثلا من 20 الى 30% مثلا؟
لانى مركنش فلوس شهر على الفاضى؟
طيب اشتريت اول امس مثلا مودرن واليوم تسويتة وصعد السهم عن سعر شرائى 5 او 7% او اللى ربنا كاتبة ببيع فورا واخد مكسبى فعلا من الشاشة واضعو علطول بالمحفظة؟ مش افرح بمكسبى على الشاشة واطمع وقول استنى شوية او لبكرة حتى والاقى المكسب راح وقلب خسارة و80% دة اللى بيحصل واللى مغلطنى فى كدة يقولى عادى ؟ كلها وجهات نظر من اجل الصالح العام؟
وحتى لو مودرن اليوم عمل حتى 3% مكسب برضو والله بكتفى وابيع ولو كمل مبزعلش شرط لما ادخل ورقة غيرها تكون صاعدة ايضا علشام محدش يحس انة ضاع من مكسب وان كان كلة رزق ومعلوم من الله مهما حصل لن يتغير؟
لدرجة انى ساعات اخرج من اسهم على تسويتها مكيت؟ انا مبقعدش فى سهم اكتر من 48 ساعة الا لو لية طلعة جاندة متقلش عن 20% مكسب؟ فقط؟ بلاش نتركن على الفاضى ياريت ؟
اخوكم العاشق لكم خالد ابو وليد

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-04-2010, 02:52 AM   #139
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-04-2010 الساعة : 02:52 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لوليتا الهام العربى مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
مساء الخير اختى العزيزة دينا انا سعيدة بردك عليا وياريت تكون بيننا صداقة و استرشد برايك و يا ترى انت جديدة فى البورصة و لا من زمان انا دخلت فى شهر يونية 2008 و الى الان لم احقق سوى خسائر كثيرة و انا سعيدة جدا بردك هذا و نفسى استفيد من كل شخص له خبرة بهذا المجال الذى اعتقد انه مجال شيق و ممتع لمن يعرفه و يعلمه و شكرا فى انتظار ردكم و الى اللقاء

ربنا يوفقكو فى صداقتكو ويجمع بينا يارب جميعا حب الخير لنا ولنعمل ككجروب كلنا يد واحدة لا يفرقنا اى حد يحاول تفكيك ما نحاول بنائة من جسور الثقة والمحبة والاحترام بينا يارب؟
وهونى على نفسك اختى لوليتا وبوعدك معنا ستجدى مكاسب ترضيكى دايما وتنسيكى هموم اى خسارة حصلت ليكى ولغيرك؟
والله اعتبرونى خادم امين على فلوسكم ومحافظكم جميعا وحياة ولادى امانة فى عنقى ليوم الدين وساظل اعمل جاهدا بكل ما اوتيت من قوة على الترشيحات القوية واللى تكسبكو كتير وتسعدكو اكتر يارب يارب تقبل دعائى

فوركس - تجارة فوركس

قديم 11-04-2010, 03:10 AM   #140
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 11-04-2010 الساعة : 03:10 AM

مساء الخير يا ابو وليد اشكرك لانك قلت مش هتزعل منى و اعتذر على اسلوبى لكن صدقنى و الله و اعلم انا كنت بس من كتر ما انا خسرانة فازداد المرار فى حلقى على فكرة انا مابعتش النهاردة و ساحصل على اسهم الزيادة غدا و نفسى ربنا يكرمنى عشان اقدر ادخل على توصياتك و من اول لحظة كتبت فيها اعتبرت ان هذا الباب هو مرشدى و دليلى لانه الانسان الوحيد الذى يعطى نصيحة لوجة الله تعالى غير منتظر لربح و لا عمولة ياخدها و ان الله مع الصابرين و الى انتظار توصية جديدة و شكرا على مجهودك و تعبك و ربنا يزيد اعضاء بابك و يكتب له النجاح دائما

خلاص اختى لوليتا مفيش حاجة وربنا يديم المحبة والاحترام للابد يارب واليكم اخواتى الغالين سهمين مرشحين بقوة للشراء بهم جلسة باكر 4/11/2010 بامر الله وهى

1/ لتانى يوم على التوالى برشح لحضراتكم سهم بوليفارااااااااااااااااااااااااا
لانة لسة معداش ال 4 جنية و35 قرش؟ ونشوف اليوم ولو جابها وعدها بقرشين يبقى مبروك للى اخد خصوصا من امس؟
واهمس جربتونى فلا ارشح سهم مرتين ورا بعض الا لما بكون متاكد من شىء معين ويارب يوفقنا ويحقق النقطة دى اليوم لانها تفرق معانا كتير اوى وطبعا سعر الشراء متروك لحضراتكم حسب سير الجلسة؟

2/ سهم (( اجوااااااااااااااء للصناعات الغذائية ))
وايضا سعر الشراء متروك لحضراتكم حسب سير الجلسة؟

قمت لكم بكل حب واخلاص ما لدى من توصيات؟
ويارب تكون مفيدة ونجنى منها مكاسب سريعة وجيدة بامر رب العالمين

ولاخر مرة يا جماعة بنوة فقط
رجاء لمصلحتكم للى بيقراء توصياتى ويشعر معى براحة نفسية وبصدق وهيشترى فعلا اسهمى النرشحة يكون فى ذات اليوم للتوصية؟
لان سعر اليوم غير امس والغد بكل تاكيد؟
فخلونا نسير سويا وفى الاتجاة السليم يارب
اخيرا جلسة موفقة وسعيدة علينا جميعا بامر الله
وبقول تانى ساتابع جلسة باكر هنا لمن اراد المتابعة معى؟
والان هسيبكم للى عاوز ينام؟ او وراة اى شغل ومصالح شخصية؟
واللى عندة اى سؤال او استفسار فليترك مشاركتة وسارد عليها قبل الجلسة ما تبتدى بامر الله
سلام مؤقت ودومتم فى امن الله وحفظة

فوركس - تجارة فوركس

موضوع مغلق