Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

" قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ *مِن شَرِّ مَا خَلَقَ * وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ * وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ * وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ". صدق الله العظيم
عمالقة مجموعة البورصة المصرية
د السيد الغنيمىالشيخ غريبمحمد علي باشاالخبير 2000ياسر خطابكالوشامصطفى نمرةالاسيوطي
محمود 9200ateef4999محمد ناجحasra2002عبدالعزيز ابو اسكندرنجلاء نفاديeng_elsaftyمصطفى صقر خبير باسواق الفوركس

كورس محاسبة كورسات محاسبة المحاسب المالي المحترف محاسبة مالية وظائف خالية وظائف خالية للمحاسبين فرص عمل وظائف وظائف كلية تجارة فرص عمل للمحاسبين
تابعنا على فيس بوك
التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية مؤشر البورصة المصرية , التحليل الفنى و المالي للبورصة المصرية , متابعة البورصة المصرية البورصة لحظة بلحظة

موضوع مغلق

قديم 10-25-2010, 02:27 AM   #51

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 02:27 AM
افتراضي رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

بالتعاون مع مجموعة البورصة المصرية
الف شكر على الرد و الاهتمام

اخبار مصر - الذهب - تحويل العملات
فوركس - تجارة فوركس
توقيع

mariammaroo غير متواجد حالياً

قديم 10-25-2010, 02:28 AM   #52
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 02:28 AM
ممتاز رد: كواليس البورصة واسرارها ورؤية مختلفة لنحقق مكاسب جيدة

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebn hamido مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
اسف اخوانى الاعزاء لانى نسيت اقولكم شىء مهم ايضا؟
لهواة اسهم الخمسات؟
/// يمكنهم شراء اسيوط الاسلامية اليوم ولكن وهى عاملة 2او 3% دون ولا يشترى على 5% اب واضحة؟
يعنى لو اسيوط اليوم فتحت كالعادة عاملة 5% بتوعها اب محدش يشترى ابدا بينما لو فتحت عاملة 3% دون نشترى بقلب جامد لانة سيلف ويعمل 5 اب تانى؟
وربنا يوفقنا جميعا للخير والنجاح اللهم اجعلنى من عبادك المخلصين الصادقين امين يارب العالمين
اخوكم خالد

بحبكم جدا جدا وزى ما قولتلكو انى وحيد ليس لى اخوة اولاد او بنات طبعا متجوز ومخلف وليد وسارة ربنا يخليهم ويخليلكو احبابكم كلهم يارب ولكنى محلروم من احساس الاخوة فارجوكم تقبلونى اخ مخلص ليكم بامر الله واى طلب ليكم فوق راسى ونفسى اكتبلكم رقم موبايلى بس الادارة بتمنع على ما اعتقد وانا بحترم قوانين اى مكان اتواجد بة وللعلم انا صاحب انتما يعنى لما بكتب فى منتدى عمالقة البورصة والله مستحيل اكتب فى مكان اخر لانى محبش التشتيت
اخوكم خالد

فوركس - تجارة فوركس

ebn hamido غير متواجد حالياً

قديم 10-25-2010, 02:37 AM   #53
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 02:37 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mariammaroo مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
الف شكر على الرد و الاهتمام

والله انا بشكر كل من تواجد وشارك بابى المتواضع شخص شخص وانتو عندى بالدنيا كلها ويعلم ربنا اد اية نفسى اسعدكو واكون سبب فى مكاسبكم بعون الله
(( بس استحلفكم بالله ارجوكم متخلونيش احس انى تعبى راح هدر يعنى اللى ناوى يشترى يقول يمكن اسعادة اكتر ممكن حتى احضر معكم الجلسة بس تلت ايام فقط لظروف عملى سانفذ المهم تكونو مبسوطين ومرتاحين بالباب اللى عنوانة معا للخير جميعا ؟
بقول كدة لانى وضحت كل شى وتانى اللى لسة خايف شوية يشترى حتى 100 سهم لقى كلامى صح يزود انا مش بلح على حد ولكن والله من حبى وحرصى انكم تكسبو سريعا ومكاسب مرضية ))
اخوكم خالد

فوركس - تجارة فوركس

قديم 10-25-2010, 09:02 AM   #54
Baher Badry
موقوف
كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 09:02 AM

مع أول مشاركه لى فى بابكم ابعث لك بخالص التقدير و الاحترام على مجهودك الكبير و اتمنى الا ترهق نفسك مره اخرى بالرد على السفهاء و للعلم أنا مثلك فى الحياه مفتقد الاب و الام و الاخوات و لكن الله عوضنى بالاولاد و كذلك عوضنى هذا المنتدى كثيراً عن الاحساس بمن تحتاج للكلام معه او من يهتم بك عندما تحتاجه.

فوركس - تجارة فوركس

Baher Badry غير متواجد حالياً

قديم 10-25-2010, 09:36 AM   #55
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 09:36 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebn hamido مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
والان اليكم الاسهم المرشحة بقوة للشراء بها جلسة اليوم 25/10/2010 بامر الله هى
1/ سهم (( راكتاااااااااااااااااااااااا--- للورررررررررررق )) وسعر الشراء متروك لحضراتكم اثناء سير الجلسة؟
/// معلومات هامة تخص الترشيح لراكتاااااااااااااااا؟
مناقصة على الشركة وسباق بينها وبين سيمو للورق والشروق للطباعة ومعهم الدلتا وللامانة هذا ما علمتة ولا ادعى امة الصدق بعينة فقط اقول اساب لترشيحى واللى عاوز ياخد بيها براحتة واللى مش عاوز برضو براحتة؟
//// ميكر السهم لعب من 8ونص الى 10 فى جلستين ومن 10 الى 11ونص فى تلت جلسات ( دة معناة بكل بساطة ان السهم بة ميكر قوى جدا ومحترف جدا جدا ويعلم جيدا ماذا يفعل وماذا يريد؟ )
/// اخيرا طول ما راكتااااااااااااا تحت مستوى ال 12 جنية و25 قرش يبقى نقط شراء عالية شوية ولكن جيدة جدا لان ميكر راكتااااااااا لو تخطى ال 13 جنية بفوليوم عالى اول تارجت لة فى جلسات معدودة هو 16 واللى نفسة طويل التارجت يصل الى 20 جنية بس بعد شهرين على الاقل لهواة الاسثمار المضمون طويل الاجل

2/ سهم مصر لصناعة الكيماويات وسعر الشراء متروك لحضراتكم حسب سير الجلسة؟
/// باختصار قطاع البتروكيماويات علية كلام كويس من كبار المسثمرين عن طلعة جيدة للقطاع ككل بما فيهم كيما لاخى اللى سئل عنها ولكن مصر للكيماويات ارسعم واقواهم صعودا بعون الله
بكدة اكون اديت دورى تجاهكم بكل حب وامانة وطبعا كل واحد حر فى قراراتة حيال تعاملاتة مع البورصة
-- وبكرر اللى لسة بيشكو فى خبرة عشر سنين وفى العبد لله تحديدا جربو لن تخسر شيئا ولو ب100 سهم حتى يطمئن قلب اى حد مش مصدق او متوجس خيفة من توصياتى ودة حقى طبعا لو نجحت يبقى الحمد لله بالنسبة لى ولة لو فشلت معة يبقى قدر الله وماشء فعل
وانهى لا يمكن لعمل خالص صادق لوجة الله لا يلقى النجاح وعن تجارب كثيرة (( صدقونى لو حبينا بعض وخوفنا على فلوس بعض وتامدو جميعا ان فلوسكم ومحافظكم امانة فى عنقى الى ان يحين الله وساظل اعمل على زيادتها بفضل الله وبكرة الايام تثيتلكو صدقى وحسن نيتى تجاهكم ))
انا موجود ساعة كمان لعملى الخاص فاى حد عندة ادنى استفسار عن سهمينا المرشحين
راكتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ------ ومصر لصناعة الكيماويات
يسئل وساقوم بالرد الوافى بامر الله تعالى
اخوكم خالد (( ابو وليد ))

صباح الخيرات ---
اللى ناوى يشترى راكتا اليوم عن اقتناع ارى ان يطلب السهم بعد مرور سعاة فقط على الجلسة بامر الله دة هيكون افضل توقيت للشراء بفضل الله وبرضو نقسم شرانا على الاربع ساعات طبعا ليس شرطا ان ناخد كميتنا كلها الساعة 12 مثلا لا طبعا ممكن واحد عاوز 3الاف سهم رامتا مثلا اليوم ممكن ياخد الف اول الجلسة والف وسط الجلسة والف اخر نص ساعة فى الجلسة عن تجارب كتيرة جدا طريقة ناجحة مية فى المية وجربوها بنفسكم تمام كدة بالنسبة للى عاوز راكتا اليوم وللعملم ممكن جدا يكون اليوم اخر فرصة لشراء السهم بالاسعار الحالية لانى بقول واكرر تانى لو راكتا اليوم تخطى ال12 جنية وربع سنلتقى عند ال16 جنية وفى جلسات معدودة وبينى وبينكم اداء السهم على الششة انا بعمل كل اللى عليا بكل حب وامانة ويبقى توفيق الله اولا واخيرا هو اهم شىء فى الموضوع كلة لان لو مفيش توفيق مهما عملنا مش هنكسب لذلك قولت اجعلو الحب والاحترام بينا هو سمة الباب لانة سيكون اساس نجاحنا بامر الله وبطلب منكو تانى عدم التسرع فى احكامكم عليا انا يدوب فاتح الباب من اثل من 14 يوم بالزبط ورم كدة قولنا سهمين او تلاتة لان الماكو رشحتة وهو ب 12 وشوفو الان بكام وراجعو كل توصياتى بامانة لن تجدو الا توصية او اتنين بالكتير كانت غير مجدية وكل الخبراء بيعملو كدة احنا بشر ولسنا ملايكة فرفقا باخ يريد لكم من قلبة كل خير ونجاح واصبرو عليا كمان اسبوعين فقط وابقو اكمو انتو وساقبل حكمكم مهما كان ولو تركت الباب حتى الحمد لله المعارف كتيرة عشان كدة مبقتش اتعب نفسى فى استمرار باب بفتحى فى اى منتدى لانى تعبت جدا بقالى 6 سنين فى الهم دة الناس فاكرة ان اللى بيوصى ياسهم دة شخص عادى اطلاقا والله انا ببقى فى شدة الخوف اكتر منكم بكتير لو اسهمنا متوفقتش فى الجلسة بحس انى محرج جدا ودة عادى وممكن يحصل بس المهم ميحصلش كتير ودة اللى بحاول اعملة معكم بامر الله
//// اخيرا اللى عاوز مصر لصناعة الكيماويات نفس الكلام عاوز مثلا 3الاف سهم برضو ناخد الف اول الجلسة والف فى وسطها واخر الف قبل نهاية الجلسة بربع ساعة بالزبط وبكدة كمان نكون عملنا لل3الاف سهم متوسط شراء لان اكيد مش هنشترى ال 3الاف سهم على مدر 4 ساعات بنفس السعر دة خيال طبعا لان الجلسة تلف وتدور باسهم معينى كل جلسة غير التانية وكل يوم لية اسهم صعودة واسهم هبوطة بالتاكيد واللى يعرف الكلام دة عن ظهر قلب كبار الهوامير والميكرز للاسف الشديد؟ وبعون الله على تسويتهم يوم الاربع الجاى سنكسب منهم حوالى 8او 9% بعون الله تعالى وبقول تانى برضو اللى خايف يجرب كلامى ولو ب100 سهم وبعدها يقرر بنفسة واحساسة يدلة هل صدقتمن القول والعمل ام خنت الامانة اللى ساحاسب عليها يوم الحساب
( وحابب اقول كلمة اخيرة الدنيا كلها الى زوال فمن يتخيل ان احد يوصى باسهم وهو يعلم انة لو كاذب هيخسر ناس كتير ولا فارقة معاة اهم حاجة مصلحتة ودول ربنا مبيقفش جنبهم بالتاكيد لانهم بيتربحو من ذلك على حساب حضراتكم انا بتكلم معكم بمنتهى الامانة والاخلاص اللى فى الدنيا لانى والله بجد حبيتكو وحبيت المنتدى خصوصا بعد ما ابتديتو تشاركو فى الباب ودة لوحدة وسام على صدرى وسترة ثمرتة قريبا جدا جدا بامر الله فقط ساعدونى ولا تتعجلو حكمكم عليا بدرى اوى لانة بامانة هيكون تقيم ظالم جدا مفيش اى محلل او خبير بيقيم بعد 14 يوم دة درب من المستحيل وفى ناس بتاخد شهور على ما الناس تقتنع بكلامهم انا ولله الحمد مبزدش عن شهر وبيكون بابى متابع كويس من كتر ما بقول الصدق والحق فربنا بيكرمنى اخر كرم والاسهم اللى برشحها عشان ربنا اعلم بنيتى بتصعد وتعمل 7% واكثر على تسويتها فهل يعقل ان يسمى ذلك فشل دة يسمى مسرحية هزلية بل وموسفة كمان؟
معلش ووعد اخر مرة وانا بعت للادارة جميعا بعدم دخول الاخ اللى اسمة عمر بعدم دخولة الباب الا اذا شارك بدون اى نوع من الخروج على النص لاننا فى منتدى اقتصادى محترم ولسنا فى شاتينج روم؟
قولت كل شىء واللى عاوز يتبع كلامى هو حر فى قرارة واللى مش عاجبة عادى جدا ميشتريش وربنا يكرمة من توصيات اخرى فلا احد يملك ان يملى سلطتة على اى مستثمر ان يشترى اى ورقة مالية اليوم مهما كان اسمة وسمعتة الطيبة انما دة امر يحدث للكل بلا اسثناء
(( يارب انصرنى اليوم براكتا ومصر للكيماويات حتى احوز رضاكم ولاكسب ثقتكم وكل امل فى المولى بانة سيوفقنى وينصرنى على كل المسككين كما حدث ذلك كثيرا طول السنين اللى مضت))
لاخر مرة بنوة اخيرا واخرا ( نركز اوى اليوم فى سهم راكتا للورق قدر المستطاع لان احساسى بيقولى ان الميكر ناوى يعمل 5 او 7% يعنى هيتخطى ال 12 وربع ولو نفذ فوليوم يبقى مبروك للى سمع الكلام ونلتقى فى جولات اخرى للى خاف وضيع فرصة مكسب جيدة بفضل الله تضيع منة فى اربع او خمس جلسات بالكنير والله ولى التوفيق )

فوركس - تجارة فوركس

قديم 10-25-2010, 12:20 PM   #56
مراقب عام ودعم فني
كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 12:20 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الأستاذ omar1682001
إيقاف نهائى
نرجوووو مراعاة أن نتعلم ثقافة حل المشكلات فى أماكنها دون نقلها والشوشرة على أماكن أخرى
الموضوع الأصلى من هنا: مجموعة البورصة المصرية http://www.BORSAEGYPT.com/showthread.php?p=1059944384
وفى إدارة تقدر تبلغهم بمشكلتك وهما هيسمعولك وهيعقلوا الموقف ويقيموه بما يرضى الله
تم إبلاغ الإدارة وجارى مراجعة المشاركات
بارك الله فيكم جميعا

فوركس - تجارة فوركس
توقيع

Mr Borsa غير متواجد حالياً

قديم 10-25-2010, 12:44 PM   #57

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-25-2010 الساعة : 12:44 PM

شكرا ليك يا خالد
يا تري عندك اخبار علي القاهرة للدواجن ومستهدفاتها

فوركس - تجارة فوركس

borsa100 غير متواجد حالياً

قديم 10-28-2010, 02:13 AM   #58
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-28-2010 الساعة : 02:13 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Baher Badry مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
مع أول مشاركه لى فى بابكم ابعث لك بخالص التقدير و الاحترام على مجهودك الكبير و اتمنى الا ترهق نفسك مره اخرى بالرد على السفهاء و للعلم أنا مثلك فى الحياه مفتقد الاب و الام و الاخوات و لكن الله عوضنى بالاولاد و كذلك عوضنى هذا المنتدى كثيراً عن الاحساس بمن تحتاج للكلام معه او من يهتم بك عندما تحتاجه.

الف الف مليون شكر اخى المحترم باهر
وربنا يقدرنى دايما فى اختيار الاسهم اللى برشحها لحضراتكم
وانا مبحبش احلف بالله عشان الحق معروف والباطل ايضا معروف؟
واخيرا؟؟؟؟ --------
بكرر تانى انى فتحت الباب دة فقط لوجة الله ومن اجل الخير للجميع ودة مبدئنا هنا اللى هنسير علية للى حابب يتعامل مع العبد الفقير الى الله
وانهى حوارى؟
بان كل واحد سيد قرارة فى تعاملة مع البورصة وايضا كل واحد حر فى اختيارة مع من يتعامل من اساتذة المنتدى الكبار فقط لاولا للتجريح خلونا دايما الحب والمودة هى التى تجمعنا
والله اساس نجاح اى عمل عموما هو الحب كاننا اخوات وثقو تماما ان محافظكم وفلوسكم اماة فى عنقى؟
ومبقولش غير اللهم انصر عبادك المخلصين الصادقين فانت العزيز الكريم
(( اخوك خالد ابو وليد ))

فوركس - تجارة فوركس

قديم 10-28-2010, 02:29 AM   #59
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-28-2010 الساعة : 02:29 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr Borsa مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الأستاذ omar1682001
إيقاف نهائى
نرجوووو مراعاة أن نتعلم ثقافة حل المشكلات فى أماكنها دون نقلها والشوشرة على أماكن أخرى
وفى إدارة تقدر تبلغهم بمشكلتك وهما هيسمعولك وهيعقلوا الموقف ويقيموه بما يرضى الله
تم إبلاغ الإدارة وجارى مراجعة المشاركات
بارك الله فيكم جميعا

برغم انى والله العظيم لا احب اذية لحد ولكن الكلام بينا لازم يكون على قدر الاحترام المتبادل بينا دون الخروج عن النص ودخول فى مهاترات والله عن تجارب كنيرة جدا جدا المهاترات تشتت تفكيرنا ووممكن تاثر بالسلب على مبداء الخير للجميع والمكسب الجيد ؟
عموما بشكر مستر بورصا والحاج الشرقاوى وكل افراد الادارة والمشرفين المحترمين لمنتدى عمالقة البورصة المصرية؟

فوركس - تجارة فوركس

قديم 10-28-2010, 02:59 AM   #60
ebn hamido
موقوف

كاتب الموضوع : ebn hamido المنتدى : التحليل الفنى والمالى و المتابعة اللحظية قديم بتاريخ : 10-28-2010 الساعة : 02:59 AM

اقتباس : المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borsa100 مشاهدة المشاركة [ مشاهدة المشاركة ]
شكرا ليك يا خالد
يا تري عندك اخبار علي القاهرة للدواجن ومستهدفاتها

شكرا لمداخلتك اخى بورصا ؟ هرد عليك ولكن لى عتاب بسيط ارجو ان يتقبلة جميع الاعضاء الاعزاء؟
--- وهو
1/ فى اخر مشاركاتى مساء الاثنين الماضى وراجعو صفحة 4 و 5 للتادى مما هقولة؟
///// لا والف لا للطمع فى البورصة والله محدش يضمن غدر السوق وميكراتة اللى ممكن فى ثانية يحولك مكسبك ولو ال5% اللى قولتها سابقا ونحمد ربنا ونشوف سهم غيرة ربنا يكرمنا برضو فية
توصية القاهرة للدواجن عدى عليها حوالى 10 جلسات تقريبا؟
فبقول خد مكسبك ولنقدرة ب 5% او 7% حسب اللى كاتبة ربنا من على الشاشة فورا وضعة فى محفظتك بكرر ممكن فى دقيقتين تجد مكسب ال 5% من سهمك تحول للاسف لخسارة؟
----- وايضا خلو ال 5% نعمل عندها ستوب لوس فى حال عدم التوفيق فى سهم رشحتة بامانة دة الصح وشغل المحترفين فعلا واللى مدة فاهم كلامى دة كويس جدا؟
والمهم رشحنا القاهرة للدواجن بمتوسط 12 جنية ونص ولله الحمد عمل 16 ونص تقريبايعنى 4 جنية مكسب تقريبا 27%
وانا بعت القاهرة للدواجن يوم الاثنين على 16 جنية فلات وقولت الحمد لله وبارك الله فيما رزق ؟
بتمنى كلامى دة يكون اساس ايضا لتعاملنا دوما
وبقولك اخى بورصا انت واى حد لسة معاة القاهرة للدواجن من ساعت ما وصيت بية ان صحة بالبيع السهم جلسة باكر او على الاقل يبيع نص او تلتين الكمية؟ ويخلى الباقى معاة للى عاوز اما اقرب مستهدف حاليا للقاهرة للدواجن هو
ما بين ال 18 وال20 جنية ؟
ولكن اكرر تانى عصفور فى اليد ولا مليون على الشجرة؟
وفى الاخر قولت ما عندى وكل واحد حر فى قرارة وبالله التوفيق
اخوكم المخلص خالد

فوركس - تجارة فوركس

موضوع مغلق